Online De beautysalon nr 4 2019

D e B e a u t y s a l o n n r 4 2 0 1 9 16 C o s m e t i c a v o o r k i n d e r e n Lady Green organic skincare, WANT ELKE MOEDER WIL HET BESTE VOOR HAAR DOCHTER HET LIJKT ZO CLICHÉ; ‘ELKE MOEDER WIL HET BESTE VOOR HAAR KINDEREN’. IS HET NOU ECHT ZO OF WILLEN WE DAT GRAAG GELOVEN? HET IS IN IEDER GEVAL HETGEEN WAAR ALLE MOEDERS NAAR STREVEN. DE GROTE VRAAG IS DAN WAT IS HET BESTE? VAN SCHOENEN, KLEDING TOT AAN ETEN EN VERZORGING. WELKE KEUZE MAAK JE EN WAT WERKT OOK ECHT? OP HET GEBIED VAN VERZORGING IS HET DE LAAT- STE JAREN EEN STUK BETER GEWORDEN, WANT ER IS MEER KENNIS OVER PRODUC- TEN ÉN OOK MEER AANBOD VAN GOEDE NATUURLIJKE PRODUCTEN. Dat herkent ook Dieke de Haas- van Groningen, importeur van Lady Green organics en oprichtster van het Nederlandse natuurlijke merk Loverock natural for kids. “Steeds meer ouders beseffen dat verzorgingsproducten zoals crème en doucheproducten effect hebben op de huid. En gelukkig ook maar, want de kinderhuid en ook die van jong volwassenen is veel kwetsbaarder. Ze absorberen sneller slechte stoffen en drogen ook sneller uit. Een verzorgingsproduct afgestemd op de behoeftes van hun eigen huid is echt belangrijk, ook voor de toekomst!” “Veel mensen denken zodra ze een pukkel zien: uitdrogen of uitknijpen die bende. Door deze werkwijze beschadig je hun kwetsbare huid en dat is echt zonde”, aldus Dieke. “Het klinkt misschien gek, maar juist door met voedende en hydraterende kwaliteitsproducten te werken krijg je de talgproductie weer in balans. De juiste werkstoffen voor de juiste huid is enorm belangrijk. Je kunt huidproblemen voorkomen of sterk verminderen met goede producten”, stelt Dieke. Laat dát nou net precies zijn waar Dieke veel aandacht aan besteedt bij zowel het importeren van verzorgingslijnen als bij het ontwikkelen van haar eigen puur Nederlandse producten. “Nooit morrelen aan de kwaliteit, dat is voor mij essentieel”, lacht Dieke. “Dit is ook het uitgangspunt van de founding mom Virginie van Lady Green. Daarom klikt het waarschijnlijk zo goed tussen ons. Samen willen we het beste maken voor kinderen, van klein naar - in Lady Greens geval - groot. Daarnaast hebben deze producten ook een flink kleinere impact op het milieu.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4