Online De beautysalon nr 4 2019

Vaktijdschrift voor de totale Schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Charlotte Swagten (hoofdredacteur) c.swagten@gpmedia.nl Sabine Weller (redacteur) s.weller@gpmedia.nl Advertentieverkoop: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uit­ gevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar in Nederland € 42,- Per jaar in Europa € 51,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Fotografie: Maaike van Esch Druk: PRinterface ISSN: 1572-3208 © Copyright 2019 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. ‘Natuurlijke cosmetica’, we horen het steeds vaker in de cosmetica-industrie. Maar wat houdt ‘natuurlijk’ in? Uiteraard zijn er fabrikanten van mooie beautymerken die hard kunnen maken dat hun ingrediënten van natuurlijke aard zijn, denk hierbij aan mineralen, plantenextracten en kruiden. Helaas is voor deze merken het begrip ‘natuurlijk’ nog niet beschermd en kan elk merk zich hier nog vrij makkelijk onder scharen. Een groot aantal fabrikanten claimt een natuurlijk product te verkopen. Maar als je dan wat beter op de verpakking kijkt, vind je vaak maar één of enkele natuurlijke ingrediënten en veelal synthetische stoffen. Heb je als schoonheidsspecialist dus de missie om alleen maar met biologische producten te werken? Dan is het belangrijk de ingrediëntenlijst in deze beslissing als leidend te zien. De vraag van de consument naar biologische ingrediënten is een belangrijke trend die terug te zien is in diverse sectoren. Ook in de supermarkt gaat het winkelend publiek steeds vaker voor biologische appels of komkommers. Behalve dat het een product uit de natuur betreft, hechten consumenten steeds meer waarde aan het feit dat deze producten niet in aanraking komen met giftige en/of synthetische toevoegingen en dat ze milieuvriendelijk geproduceerd worden. Hetzelfde verwachten steeds meer schoonheidsspecialisten ook van de producten die ze hun klanten aanbieden. Daar komt zelfs nog een extra eis bij: de cosmetica mogen niet op dieren getest worden. Een fabrikant die in de jaren negentig pionierde met haar natuurlijke benadering, is NEODERMA. Het merk maakt furore met de Original Bio-Peeling. Voor deze editie spraken we met de Cyprioot Andreas Loizou, CEO van het premium merk. Hij hekelt dat veel merken een loopje nemen met de daadwerke- lijke betekenis van natuurlijke cosmetica en vertelt hoe NEODERMA daadwerkelijk haar ingrediënten alleen uit de natuur haalt. Het merk legde de lat hoog en bouwde zelfs een nieuwe fabriek volgens farmaceutische standaarden. Lees het interessante verhaal van Loizou over hoe NEODERMA zich klaar- maakt voor de toekomst. Een toekomst waarin er steeds hogere eisen aan cosmetica worden gesteld. Ook op het gebied van apparatuur is er weer genoeg te vertellen. Deze keer staat MedCos Skinsolutions in de spotlights met de lancering van de Body-Wizard Duo, een nieuw cryolipolyse- apparaat waarbij tot wel vier plaatsingen tegelijkertijd uitgevoerd kunnen worden. CEO Kees-Jaap van der Kamp vertelt over de manier waarop de techniek geoptimaliseerd is, waardoor deze afslankmethode nog betere resultaten boekt. Kortom, deze editie biedt genoeg inspiratie voor het najaar. Niet alleen kun je lezen over alle productlanceringen en de nieuwste trends, het is meteen een goede voorbereiding op een bezoek aan Beauty Trade Festival in de Jaarbeurs. Lees wat de najaarsbeurs te bieden heeft. En als je er dan toch bent, vergeet dan zeker niet even bij ons op de stand langs te komen! Veel leesplezier! C o l o f o n e n D e V i s i e De Visie “OOK IN DE SUPERMARKT GAAT HET WINKELEND PUBLIEK STEEDS VAKER VOOR BIOLOGISCHE APPELS OF KOMKOMMERS” D e B e a u t y s a l o n n r 4 2 0 1 9 3 Charlotte Swagten Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon c.swagten@gpmedia.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4