Beautysalon nr4-2020 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 0 10 G r o o t i n t e r v i e w – B e a u t y 2 P e o p l e WHAT YOU SEE IS WHAT YOU GET, DAT IS WAAR BEAUTY2PEOPLE VOOR STAAT Edith de Jong is een ondernemer pur sang, een vrouw die een duidelijke visie voor ogen heeft. Ook haar vader merkte haar gedrevenheid op toen Edith nog een tiener was. Binnen zijn netwerk als binnenhuisarchitect wist hij voor haar een baantje bij een gerenommeerde parfumeriezaak in Spijkenisse te regelen. Daar kwam ze voor het eerst in aanraking met huidverzorging. “Ik wist direct dat ik meer van dit vak wilde leren. Mijn familie steunde mij daar weliswaar in, maar dan moest ik er wel helemaal voor gaan. Ik moest en zou álle benodigde vakdiploma’s halen. Dus ik vroeg aan mijn bedrijfsleidster welke diploma’s zij had behaald en zo ben ik begonnen aan de lange lijst opleidingen.” HET BEGIN VAN BEAUTY2PEOPLE De jonge Edith volgde onder andere de opleiding tot schoonheidsspecialiste en behaalde allerlei diploma’s gerelateerd aan de drogist- en parfumeriebranche met het plan om een eigen parfumeriezaak te openen. De veranderingen in het retaillandschap hebben haar daarvan uiteindelijk weerhouden. “Via een vriend werd ik in contact gebracht met de Duitse leverancier DanyCare. Tijdens het gesprek boden ze mij een baan aan om als vertegenwoordigster aan de slag te gaan binnen Nederland. Mijn doel van het gesprek was een partnerschap aan gaan en daar stemden zij mee in. Zo begon ik als distributeur van onder andere de T-Away en de BeautyTec SIM. Eerst onder de naam DanyCare B.V., maar dat veranderden we al gauw in de meer allesomvattende naam Beauty2People, vanwege de uitbreiding van ons aanbod.” Met de start van ons bedrijf maakte Edith in haar nieuwe rol als distributeur kennis met de andere kant van de beautybranche. “We moesten echt vanaf nul iets opbouwen in deze markt, dat ging vanzelfsprekend met vallen en opstaan. Het bedrijf groeide en wij kregen het steeds drukker. Gelukkig hebben wij door de jaren heen steeds meer mensen om ‘NIET LULLEN, MAAR POETSEN’, EEN TYPISCH ROTTERDAMSE UITSPRAAK DIE VEEL ZEGT OVER DE MENTALITEIT VAN BEAUTY2PEOPLE, DISTRIBUTEUR VAN DIVERSE COSMETICALIJNEN EN BEAUTY-APPARATUUR. ONDER DE ROOK VAN DIE ZUID-HOLLANDSE HAVENSTAD, IN CAPELLE AAN DEN IJSSEL, ZET EDITH DE JONG ZICH SAMEN MET HAAR TEAM IN VOOR HUN DÉPOSITAIRS DIE WERKEN MET ONDER ANDERE HYDROPEPTIDE, EMOTION, HYAMATRIX, T-AWAY2 & BTS2. HET HARDE WERKEN HEEFT ERVOOR GEZORGD DAT HET BEDRIJF DE AFGELOPEN JAREN EEN FLINKE GROEI HEEFT DOORMAAKT. MAAR SOMS HAD ZE OOK SIMPELWEG HET GELUK AAN HAAR ZIJDE STAAN. EDITH VERTELT ONS ALLES OVER HET REILEN EN ZEILEN BINNEN BEAUTY2PEOPLE, DAT DIT JAAR MAAR LIEFST 15 JAAR BESTAAT. ons heen verzameld die samen Beauty2People vormen. Zo hebben we met Ida van Weverwijk en Rian Peeters twee toppers op de weg zitten. De binnendienst is goed georganiseerd door Evelien, terwijl Djamilla en Chelly het logistieke gedeelte onder hun hoede nemen. En niet te vergeten onze nieuwe collega Ilse Bruinsma, die een fulltime rol als trainster vervult”, aldus een trotse Edith. MEANT TO BE Naast apparatuur voert Beauty2People sinds een aantal jaar ook meerdere cosmeticalijnen, zoals Hyamatrix, HydroPeptide en Emotion, waar resultaatgericht werken centraal staat. Als we haar hiernaar vragen, merken we dat de passie van Edith voor cosmetica naar boven komt. Ze vertelt over het Italiaanse merk Emotion, een biologische lijn gespecialiseerd in de droge huid. “Wist je dat 75 % van de wereldbevolking een droge huid heeft? Dit merk heeft dus een grote doelgroep en is een toevoeging voor ieder salonconcept.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4