Beautysalon nr4-2020 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 0 66 M a r k e t i n g t i p s De etalage is het visitekaartje van je salon. Daarom is het zo belangrijk om deze te optimaliseren, zodat deze binnen één tot drie seconden op een positieve manier de aandacht trekt van potentiële klanten. De 1-3 seconden regel heeft zich op veel vlakken (online en offline) al bewezen. En ook voor winkels is het uitermate belangrijk om in deze korte tijd de aandacht van het passerende publiek (potentiële klanten) te trekken om de koopbereidheid te vergroten en daarmee meer omzet te genereren. Houd bij het inrichten van de etalage, de volgende punten in het achterhoofd: • Alles wat door de hersenen niet als belangrijk of interessant wordt beoordeeld in maximaal 3 seconden - gaat verloren in de uitgestrektheid van het geheugen en leidt niet tot een aankoopbeslissing; • Een etalage die niet regelmatig opnieuw wordt ontworpen, prikkelt de voorbijganger en potentiële klant niet; • Een rommelige etalage stimuleert negatief de hersenen; • De etalage moet passen bij de branding van de salon zelf. Kies je online voor paarstinten? Voer dit ook door in de salon en etalage; • Maak gebruik van één of twee highlights, waarmee je zeker de aandacht trekt; • Onderzoek toont aan dat bewegende elementen goed werken, zoals een scherm met je huidige acties, behandeling van de maand etc. Naast de buitenkant van de salon, behoort ook alles wat er binnen in gebeurt tot Instore marketing. Denk hierbij aan posters, flyers, displays, de kleding van jou en die van het eventuele personeel, maar ook de muziek, geur en verlichting. Al deze elementen zouden maar één doel moeten hebben: de consument in de stemming brengen om te kopen. Belangrijk hierbij is dat alles aansluit op de gewenste klantperceptie en het algemene imago van je salon. Het doel is om een naadloze ervaring te creëren waar consumenten van genieten en waardoor ze terugkeren, zelfs als ze niet precies kunnen aangeven wat hen aantrekt. Het grote voordeel van een schoonheidssalon ten opzichte van retail cosmeticaketens, is dat de consument een langere periode in de salon aanwezig is. Hoe langer ze in de winkel blijven, hoe langer ze worden blootgesteld aan merk- en verkoopboodschappen. Plaats bijvoorbeeld een poster met je huidige actie in de cabine(s). Hier is de consument tenslotte het langst. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat we rechts georiënteerd zijn. Lopen we een winkel binnen, dan valt ons oog vrijwel direct op alles wat rechts staat. Plaats hier je belangrijkste en/of mooiste producten, seizoensgerelateerde producten en belangrijke communicatie. Zet hier dus niet je toonbank neer! Onderschat het potentieel van je toonbank echter niet. Selecteer zorgvuldig welke items je hier wilt laten zien – dit is het moment dat mensen namelijk nog een impulsaankoop kunnen doen. Ook de muur achter de toonbank is een goede plek om interessante dingen te laten zien, of om interessante informatie te delen met je klanten. Bij alles wat je doet is het belangrijk om een geïntegreerde aanpak te volgen. Zorg ervoor dat alle promotiematerialen, je website, webshop en de inrichting van de salon op elkaar aansluiten en elkaar versterken. NAAST DE ZICHTBAARHEID VAN JOUW SALON ONLINE, IS DE FYSIEKE ZICHTBAARHEID EEN BELANGRIJK PRINCIPE BINNEN DE MARKETING. DIT WORDT INSTORE MARKETING GENOEMD. DAARBIJ IS DE ETALAGE BELANGRIJK. WIST JE DAT WE TUSSEN DE ÉÉN EN DRIE SECONDEN NODIG HEBBEN OM TE BEPALEN OF WE IETS INTERESSANT VINDEN OF NIET? IS JE ETALAGE SAAI, NIET GOED VERLICHT OF ALTIJD MAAR HETZELFDE; DE KANS IS KLEIN DAT IN DIT GEVAL POTENTIËLE KLANTEN BINNEN LOPEN. InstoreMarketing DESKA DE VRIES VAN JOUWSALONONLINE.NL GEEFT IN ELKE EDITIE HANDIGE MARKETINGTIPS AAN SALONEIGENAREN Deska de Vries

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4