De Beautysalon nr4 2022 Online

De Be a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 2 56 Sa l o n X – Mo o i b y AN S “OOK VROUWEN IN DE OVERGANG VERDIENEN HET OM TE STRALEN” VROUWEN VAN VEERTIG PLUS KOMEN VAN HEINDE EN VERRE NAAR HET PITTORESKE DOORNENBURG, GEMEENTE LINGEWAARD, VOOR MOOI BY ANS. EIGENARESSE EN SCHOONHEIDSSPECIALISTE ANS KETELAER GAAT GRAAG EEN UITDAGING AAN, STAAT HET LIEFST ZELF AAN HET ROER EN DOET VOORAL DINGEN WAAR ZIJ ZELF ENERGIE VAN KRIJGT. ZO STARTTE ZIJ INMIDDELS EEN AANTAL JAREN GELEDEN MOOI BY ANS: “IN MIJN SALON CREËER IK RUIMTE VOOR DE ZELFBEWUSTE VROUW VAN VEERTIG PLUS, DIE PRECIES WEET WAT ZE WIL EN ERVARINGEN WIL OPDOEN OM TE GROEIEN.” Ans is haar loopbaan begonnen als verpleegkundige op de IC, maar om deze heftige werkzaamheden uit te balanceren verdiepte Ans zich al gauw ook in het vak van schoonheidsspecialiste. “Interesse in de huid heb ik altijd al gehad, mede omdat ik zelf een gevoelige huid heb, maar vooral omdat ik bij patiënten zag hoeveel je aan de huid kunt aflezen over het functioneren van inwendige organen en hoe groot het zelf herstellend vermogen van de huid is”, vertelt Ans. “Ik ben toen al een salon aan huis begonnen, maar door verschillende omstandigheden, zoals de geboorte van mijn dochter, kwam dat op een laag pitje te staan. In 2018 heb ik uiteindelijk besloten hier écht mee verder te willen en heb ik me weer ingeschreven bij de KvK. Momenteel ben ik nog parttime actief als wijkverpleegkundige, maar hoop binnenkort fulltime te kunnen focussen op mijn salon!” COACHING Bij de start van Mooi by ANS heeft Ans zich laten coachen. “Daar heb ik werkelijk enorm veel aan gehad. Tijdens de opleiding heb ik alles omtrent het beauty-vakgebied geleerd, maar ondernemen was daar geen onderdeel van”, legt ze uit. “Ik barst van de ideeën voor mijn zaak, maar hoe verwerk ik dit nu op een logische manier in mijn concept? Het is superfijn als iemand daarbij kan adviseren zodat je het niet allemaal zelf gaandeweg hoeft uit te vogelen. Ik heb daar heel veel aan gehad.” SPECIFIEKE DOELGROEP In overleg met haar coach heeft Ans toen een specifieke doelgroep gekozen: vrouwen van veertig plus. Ze draagt dit duidelijk uit op haar website en merkt dat dat heel goed werkt: “Ik vond het in eerste instantie wel wat eng. Mensen geven ook soms tips om een breder aanbod moet hebben om meer klanten aan te trekken. Maar ik trek nu juist precies de klanten aan die bij mij passen, waar ik energie van krijg”, benadrukt ze. “Dat zijn ook de klanten die blijven terugkomen, want zij willen net als ik specifiek hiervoor gaan. Dat merk ik meteen en dat maakt het werk heel leuk. Daarnaast profiteer ik hierdoor extra van mond-tot-mondreclame. De zaak loopt harder en harder sinds ik deze doelgroep zo expliciet op mijn website vermeld. Mijn klanten komen van heinde en verre, dat is ontzettend motiverend.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4