De Beautysalon nr4 2022 Online

Special NAJAARSBEURS & SALONAUTOMATISERING COVERSTORY: SOTHYS INNOVEERT MET HYDRATERENDE VERZORGINGSSERIE HYDRA HYALURONIC ACID4 Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708171) Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e b e a u t y b r a n c h e | S e p t e m b e r 2 0 2 2 | 1 8 e j a a r g a n g n o . 4 | P r i j s € 1 0 , 5 0

Loved by: Tiany Kiriloff info@anubiscare.be +32(0)3 647 3612 Word jij onze énige echte Superboost-expert in jouw regio? Anubis Care geeft jou nu de kans om jouw regio te claimen. Ontdek deze geweldige techniek, maak hem je eigen met onze opleiding en word Superboost-expert in jouw regio met een zeer rendabel verdienmodel. Gezien op SBS6: deschoonheidsspecialist.tv Wil je meer info of een proefbehandeling? Bezoek superboost.nl of neem contact op via: Get your face in shape. Laat de huid van jouw klanten er natuurlijk en jong uitzien zonder spierontspanners, fillers of invasieve lasers! Dit is perfect mogelijk dankzij de combinatie van twee pijnloze innovatieve technologieën. Snel en pijnloos Bewezen resultaat Zie de successen van onze klanten op: @anubiscare Superboost geeft je de zachtheid van een cosmetische verzorging met de impact van een medische behandeling. De huid wordt dikker, elastischer en gaver. Een activering van de gezichtsspieren die door veroudering lui zijn geworden. De mogelijkheden zijn zeer gevarieerd en zeer uitgebreid, deze behandeling geeft resultaat op: • Huidverjonging • Verminderen van (fijne) rimpels • Oog- en wenkbrauwlift • Haarverbetering (versterking +30%) • Onregelmatige huid • Grove poriën • Pigmentatie • Acné • En nog veel meer ‘Met de Superboost-methode dringen de verschillende medische AnubisMed cocktails pijnloos door tot in de diepste zones van het haarzakje en zweetkliertje’ Geef jouw gelaat de ultieme workout. Natuurlijk mooi op elke leeftijd. Bezoek superboost.nl voor meer informatie, foto’s en ervaringen.

De Be a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 2 3 Vi s i e & Co l o f o n Wat was het warm de afgelopen zomer! En ja, ik weet het: het is ontzettend Nederlands om over het weer te klagen. Het is namelijk nooit goed. Men kijkt lange tijd reikhalzend uit naar de zomer en als het dan eenmaal zo ver is, dan is het al gauw te warm, te vochtig en balen we van de klamme nachten. Desondanks heb ik ook ontzettend genoten van de fijne zomerproducten dit jaar, waarover ik in het voorjaar heb geschreven en die ik aan een grondige test heb onderworpen. Een nieuwe deodorant die voor mij echt een gamechanger was op de heetste dagen en voor mij de beste uitvinding voor dit jaargetij: een zonnebrand en een foundation in één. Want als je iets niet wil op een hete, zweterige dag, dan is het wel een paar lagen make-up op je gelaat. Kortom, de branche heeft mij wederom positief verrast met fijne producten om de warme zomermaanden door te komen en ik hoop dat de salons ook hun klanten een handje hebben kunnen helpen om hun huid te beschermen en te verzorgen. Het klinkt misschien ontzettend kneuterig, maar wat kan ik toch genieten van het feit dat het najaar zijn intrede doet. De overgang tussen onze vier seizoenen is wat mij betreft één van de mooiste dingen van het leven in Nederland. De seizoenswisseling brengt natuurlijk ook weer andere huidbehoeftes mee naar de schoonheidsspecialiste. Tijd om de salon hierop voor te bereiden! In deze uitgave vind je uiteraard inspirerende artikelen over producten en behandelingen voor het aanstaande herfstseizoen. In het bijzonder besteden we aandacht aan de najaarsbeurs Beauty2Buy, waar beauty-ondernemers zich kunnen laten informeren over de noviteiten uit de branche en waar ze direct hun inkopen kunnen doen voor de tweede deel van 2022. Ook vaktijdschrift De Beautysalon zal wederom op de beursvloer van Jaarbeurs Utrecht vertegenwoordigd zijn, dit keer met een vernieuwde stand. We nodigen jullie dan ook graag uit om een kijkje te komen nemen op stand 4B071. Profiteer van de abonnementenactie, neem een gratis exemplaar van het vakblad mee en maak kennis met het team achter De Beautysalon! Wat is er nog meer te lezen in deze september-uitgave? Naast recente productlanceringen en nieuwe behandelingen, besteden we net als altijd aandacht aan het ondernemen in de beautybranche. Ons vaste panel in de rubriek ‘Ondernemen’ beantwoordt ditmaal de vraag: ‘Op welke manieren kun je je salon nog efficiënter maken?’ Inge, Nicole en Caroline voorzien je in handige tips en geven je stof tot nadenken. Het automatiseren van een deel van de werkzaamheden is één van de zaken die door de dames genoemd worden, iets waar de salonsoftware van GoBooky bijvoorbeeld in kan ondersteunen (zie pagina 45). In het groot interview kraakt Henny Heuff, een vedette in onze branche, een kritische noot over diverse thema’s in de schoonheidsbranche. In de schijnwerpers staat Sothys met de nieuwe behandelingen en productserie Hydra Hyaluronic Acid4, waarbij vier soorten hyaluronzuur en twee nieuwe, gepatenteerde actieve bestanddelen centraal staan. Want met de kou ligt ook een droge huid op de loer en is goed hydrateren een must. En net zoals afgelopen zomer zal ik ook nu weer zoveel mogelijk zelf proberen te ervaren wat de laatste nieuwigheden voor mijn huid kunnen betekenen dit najaar. Veel leesplezier! Vaktijdschrift voor de totale Schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Charlotte Swagten (hoofdredacteur) c.swagten@gpmedia.nl Sabine Weller (redacteur) s.weller@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Fotografie: Maaike van Esch Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2022 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie “DE SEIZOENSWISSELING BRENGT ANDERE HUIDBEHOEFTES MEE NAAR DE SCHOONHEIDSSPECIALISTE” Special NAJAARSBEURZEN & SALONAUTOMATISERING COVERSTORY: SOTHYS INNOVEERT MET HYDRATERENDE VERZORGINGSSERIE HYDRA HYALURONIC ACID4 Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708171) Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e b e a u t y b r a n c h e | S e p t e m b e r 2 0 2 2 | 1 8 e j a a r g a n g n o . 4 | P r i j s € 1 0 , 5 0 Charlotte Swagten Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon c.swagten@gpmedia.nl

De Be a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 2 4 I n h o u d P. 10 GROOT INTERVIEW HENNY HEUFF In Doetinchem betreden we een prachtige, oude villa die is omgetoverd tot een instituut dat schoonheid op een holistische wijze benadert. Henny, zelf schoonheidsspecialist, saloneigenaresse en importeur van Rosel Heim, is behoorlijk kritisch op bepaalde trends in de schoonheidsbranche. We schuiven aan voor een uitgebreid interview met Henny over ‘haar’ merk Rosel Heim, Ismakogie en over de schoonheidsbranche op dit moment. P. 23 AFTELLEN NAAR BEAUTY2BUY Staan 24, 25 en 26 september 2022 al in je agenda met feestelijke letters? Dan vindt in Jaarbeurs Utrecht het meest toffe beauty event van het najaar plaats: Beauty2Buy. Het is dé plek waar beauty professionals elkaar ontmoeten en deals sluiten voor de herfst- en winterperiode. P. 13 HOLISTISCH BEHANDELCONCEPT VAN DR. HAUSCHKA Dr. Hauschka biedt 100% natuurlijke cosmetica, een verzorgingsconcept afgestemd op het ritme van de natuur én holistische behandelingen die een laag dieper gaan dan de huid. Waarbij ‘innerlijke schoonheid’ en ‘uiterlijke schoonheid’ met elkaar verbonden worden. 13 P. 30 COVERSTORY SOTHYS Vier soorten hyaluronzuur en twee nieuwe gepatenteerde actieve bestanddelen, het vat het nieuwe hyaluronconcept van Sothys kort samen. Hydra Hyaluronic Acid4 komt met een nieuwe Instituutbehandeling en vier nieuwe producten voor thuisgebruik voor een onmiddellijke en langdurige hydratatie dankzij de energetische werking van de producten. 30 10

De Be a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 2 5 P. 46 ONDERNEMEN Er komt heel wat bij kijken om als ondernemer succesvol te zijn in een sector die zo competitief is als de schoonheidsbranche. Om je te ondersteunen geven onze panelleden in de rubriek ‘Ondernemen’ steeds hun visie op een stelling of vraag die verband houdt met een bepaald aspect van het ondernemerschap. We leggen onze panelleden deze keer de volgende vraag voor: “Op welke manieren kun je je salon nog efficiënter maken?” P. 35 GHARIENI LANCEERT NIEUWE CONCEPTBANK OP DE BEURS Ook dit jaar is Gharieni Nederland weer op de najaarsbeurs in Utrecht te vinden. Bovendien nodigt het bedrijf, dat al dertig jaar meedraait in de branche, de mensen uit om een noviteit te aanschouwen: “Kom onze nieuwe conceptbank RLX Aurasens bewonderen en uittesten op onze stand!” 35 P. 56 SALON X: MOOI BY ANS Vrouwen van veertig plus komen van heinde en verre naar het pittoreske Doornenburg, gemeente Lingewaard, voor Mooi by ANS. Eigenaresse en schoonheidsspecialiste Ans Ketelaer gaat graag een uitdaging aan, staat het liefst zelf aan het roer en doet vooral dingen waar zij zelf energie van krijgt. Zo startte zij inmiddels een aantal jaren geleden Mooi by ANS: “In mijn salon creëer ik ruimte voor de zelfbewuste vrouw van veertig plus, die precies weet wat ze wil en ervaringen wil opdoen om te groeien.”

De Be a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 2 6 Ko r t n i e u w s KRAEM (spreek uit: crème) gaat anders te werk: de cliënt en diens huid worden centraal gesteld. “Plaats vijf cliënten met dezelfde huidaandoening naast elkaar. Krijgen ze alle vijf dezelfde verzorgingsproducten voorgeschreven om van hun aandoening af te komen? Op basis van een huidanalyse wel. Maar ieder mens (en diens huid) is anders en heeft andere tekorten ondanks dezelfde huidaandoening”, zo stelt KRAEM. TOEGEPASTE KINESIOLOGIE Toegepaste kinesiologie is volgens KRAEM een eerlijke manier om de cliënt op energetisch niveau te testen wat diens huid nodig heeft om weer in balans te komen. “De verzorgingsproducten die uit de test komen, hebben de juiste ingrediënten voor een optimale huidverzorging- en verbetering. Ook worden allergieën uitgesloten. Ervaring met toegepaste kinesiologie leert dat cliënten energetisch in balans worden gebracht met de natuurlijke huidverzorgingsproducten van KRAEM. Het gebruik van producten met synthetische toevoegingen brengt zelden een energetische balans. Hieruit blijkt dat de huid geholpen wordt met huideigen stoffen zoals essentiële vetzuren uit plantaardige oliën. Cliënten die serieus met deze dagelijkse verzorging omgaan, boeken uitstekende resultaten in huidverbetering.” Meer informatie: KRAEM | Tel. 045-5778121 | www.kraem.nl DE BEAUTYWERELD WORDT OVERSPOELD MET ONDERZOEKEN EN MENINGEN OVER WAT WEL EN NIET WERKT. VOOR DE EEN ZIJN SYNTHETISCHE PRODUCTEN FAVORIET EN VOOR DE ANDER DE NATUURLIJKE, OF EEN COMBINATIE VAN BEIDE. VANUIT DIE ONDERZOEKEN EN DE PERSOONLIJKE ERVARING GEEFT EEN PROFESSIONAL, NA EEN HUIDANALYSE, EEN ADVIES AF BIJ DE CLIËNT OVER HET GEBRUIK VAN DE JUISTE HUIDVERZORGINGSPRODUCTEN. DAARNA IS HET AFWACHTEN OF DE PRODUCTEN HUN WERK DOEN. GEZONDE HUIDVERZORGING MET NATUURCOSMETICA VAN KRAEM & TOEGEPASTE KINESIOLOGIE Dit innovatieve serum heeft onder andere een selectie van synergetische dermo-cosmetische actieve ingrediënten met een botoxachtig effect. Synapeptide heeft vanwege zijn structuur het vermogen om zich te positioneren op de receptoren van de spiercel, postsynaptisch, om ionische uitwisselingen met natrium, kalium en calcium te beperken, die essentieel zijn voor spiercontractie. Het synaptische blaasje kan de neurotransmitters die het bevat niet effectief vrijgeven en daarom worden de spiercontracties verminderd, waardoor de vorming van fijne lijntjes en rimpels wordt voorkomen. GLADSTRIJKEND EFFECT Vipsylamine bindt aan spieracetylcholinereceptoren en beperkt zo de opname ervan door spiercellen: de spier kan ontspannen. Vipsylamine heeft een bijzonder effectief anti-aging effect tegen expressielijnen en heeft een zichtbaar gladstrijkend effect op diepe rimpels, al mogelijk na slechts één maand aanbrengen. Het helpt het gezicht te ontspannen zonder het vermogen om emoties te verliezen en zonder de uitdrukkingen te bevriezen. Meer informatie: NEM Cosmetics B.V. Tel. 0345-588100 | www.nemcosmetics.nl [HA]² SMOOTHING CONCENTRATE IS HET PARELTJE BINNEN DE NIEUWSTE LIJN LINE CORRECTION VAN ERICSON LABORATOIRE. DIT SERUM HEEFT EEN ONMIDDELLIJK FILLER-EFFECT OP RIMPELS EN LIJNTJES, VERFIJNT HET HUID MICRO RELIËF EN PLUMPT DE HUID. SERUM MET ONMIDDELLIJK FILLER-EFFECT

• Armleuningen zijn aan beide zijden gestoffeerd en opklapbaar • Uittrekbaar en afneembaar hoofd- en voeteneinde • Hoogte, helling, rug en beendelen zijn elektrisch verstelbaar • Heftechniek met één kolom voor optimale beenruimte • Stofferingskleur individueel configureerbaar • Optioneel: Smart-Thermo & Vibro-Wellness www.gharieni.nl LINA SELECTSERIE De Gharieni Lina Select serie Geeft optimaal werk- en ligcomfort én is configureerbaar! Met Soft Kussen

De Be a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 2 8 Be a u t y t r e n d SKIN FOR SKIN KOMT MET NIEUWE BEAUTYTREND: COLLAGEENDRADEN SKIN FOR SKIN KENNEN WE INMIDDELS VAN HUN MOOIE COLLAGEENSUPPLEMENTEN EN BEAUTYPRODUCTEN. ALLES WAT MET COLLAGEEN TE MAKEN HEEFT, BIEDEN ZIJ AAN. HET BEAUTYBEDRIJF STUITTE OP EEN BAANBREKENDE AZIATISCHE TECHNIEK: COLLAGEENDRADEN. ZE HEBBEN DIT VERTAALD NAAR HET SKIN FOR SKIN C-LINE PROTOCOL. DE RESULTATEN VAN DEZE NIEUWE TECHNIEK ZIJN VEELBELOVEND: RIMPELS WORDEN OPGEVULD EN ZIJN MINDER DIEP. DEZE NIEUWE TECHNIEK KUNT U NU AANBIEDEN IN UW SALON, WANT SKIN FOR SKIN BIEDT SINDS DEZE MAAND TRAINING EN COLLAGEENDRADEN AAN VOOR SCHOONHEIDSSALONS. SKIN FOR SKIN Voor wie dit Dutch Made collageen merk nog niet kent: Skin for Skin is vijf jaar geleden ontstaan vanuit een duurzaamheidsvraag van het moederbedrijf Varia Vis. Varia Vis fileert dagelijks wild gevangen Noordzee vis voor de voedingsindustrie. De huiden die tijdens dit proces overblijven (reststroom) zitten boordevol collageen. Middels een gepatenteerd proces extraheert Skin for Skin dit collageen uit de reststroom. Het natieve viscollageen wordt verwerkt in supplementen en beautyproducten, 100% natuurlijk en duurzaam. HOE WERKEN COLLAGEENDRADEN? Collageendraden, ook wel proteïne- of zijdedraden genoemd, zijn kleine oplosbare draden die in rimpels worden aangebracht met als doel de rimpel van binnenuit op te vullen. Een rimpel ontstaat door de afname van het lichaamseigen collageen. Collageen geeft de huid stevigheid en elasticiteit. De draden bestaan uit ingrediënten die worden opgenomen door de huid en zorgen voor collageenstimulatie. Hierdoor worden de rimpels minder zichtbaar. De behandeling is pijnloos en zonder naalden. VOOR WIE IS DEZE BEHANDELING GESCHIKT? De proteïnedraden in combinatie met een prachtige essence en de kundige handen van de schoonheidsspecialiste zorgen voor een mooi resultaat op het gebied van beautiful aging. Voor de klant die (nog) niet toe is aan invasieve behandelingen, zoals botox of fillers, is de C-Line techniek een behandeling die het gewenste resultaat geeft. Een gladdere, strakkere huid, minder diepte van lijntjes en/of rimpels, een algeheel betere huidconditie; dat is waar het Skin for Skin C-Line protocol voor staat. Geen downtime, geen hoge kosten zowel voor klant als specialist, het is een bijzondere behandeling waarbij de draden oplossen in de lijntjes en/of rimpels van de klant. Daarnaast hanteert Skin for Skin hele scherpe trainingstarieven (de voordeligste aanbieder van deze techniek), blijft uw startpakket intact en zijn de onkosten al gedekt met de opbrengst van de behandelingen die uit het startpakket gedaan kunnen worden. Meer informatie over de training en trainingsdata? Neem dan contact op met Skin for Skin via treatments@skinforskin.nl, bel 06-13303503 op kijk op www.skinforskin.nl. KORTING OP C-LINE TRAINING Speciaal voor de lezers van de Beautysalon: boek nu je training en ontvang 5% korting op de C-Line training! Vóór de behandeling met collageendraden Na de behandeling met collageendraden

CARBOXYNEO huidbehandeling met oxygenatie Diode lasers voor permanent ontharen. Met ‘single pulse’ en ‘SHR in motion’ modus. (755nm + 808nm + 1064nm). BODY SHAPING & SCULPTING cryo-lipo & ems-sculpting Huidbehandeling met 4 voudige werking op basis van het “Bohr-Effect”. Exfoliatie, oxygenatie, infusie en RF lifting. High Performance Beauty Systems for Professionals Bowie Medical BV - Parallelweg 7D - 5349 AD Oss - Tel 0412-690116 - info@bowiemedical.nl - www.bowiemedical.nl Bezoek onze showroom & winkel: open maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 en zaterdag van 10.00 tot 16.00 DIODE LASERS met triple-wave technologie Professionele apparatuur voor lichaamsbehandeling. Afslanken, figuurcorrectie en vetreductie met de nieuwste technologieën. ELEKTRISCH ONTHAREN blend en diathermie apparatuur High intensity focused ultrasound voor liften en verstrakken. Voor behandeling van gezicht en lichaam. MICRO NEEDLING pen voor micro-needling Elektrisch ontharen met Blend apparatuur. Wratjes couperose en andere oneffenheden behandelen met Tele-Gone diathermie. HIFU APPARATUUR lifting en tightening Micro-needling systeem en meso-ampullen voor huidtherapie. Krachtige pen met instelbare snelheid & diepte. BEHANDELSTOELEN design, luxe & comfort SKINSTATIONS combinatie apparatuur Behandelstoelen met vele opties: verwarming, memory, verwisselbare panelen, verrijdbaar, moodlights, muziek & acoustic vibration. HUID-ANALYSE professionele huidanalyse Uitgebreide resultaten rapporten. Gemakkelijk en snel analyses vergelijken. Inclusief gepersonaliseerd product/behandel advies. Keuze uit: hydra-facial, carboXyneo, RF-lifting, meso-injectie, oxygen-spray, ultrasound, hot/cold therapie en skinscrubber.

De Be a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 2 10 Gr o o t i n t e r v i e w – He n n y He u f f “WIE SCHOONHEID WIL, DIENT EERST DE HUID TE BEGRIJPEN” NABIJ HET CENTRUM VAN DOETINCHEM BETREDEN WE EEN PRACHTIGE, OUDE VILLA DIE IS OMGETOVERD TOT EEN INSTITUUT DAT SCHOONHEID OP EEN HOLISTISCHE WIJZE BENADERT. WE WORDEN VROLIJK BEGROET DOOR EEN VEDETTE UIT ONZE BRANCHE: HENNY HEUFF. MEN HOORT NIET NAAR DE LEEFTIJD VAN EEN DAME TE VRAGEN, MAAR HENNY DOORBREEKT DAT TABOE DIRECT. DE TROTSE TACHTIGER MAAKT ABSOLUUT GEEN GEHEIM VAN HAAR GEBOORTEJAAR EN VERTELT JUIST TROTS HOE JE GEZOND EN FIT BLIJFT, IN LICHAAM EN GEEST. WANT: “WAT IN HET LIJF NIET GOED ZIT, ZIE JE UITEINDELIJK TERUG IN DE HUID.” HENNY, ZELF SCHOONHEIDSSPECIALIST EN SALONEIGENARESSE, IS BEHOORLIJK KRITISCH OP BEPAALDE TRENDS IN DE SCHOONHEIDSBRANCHE. ZE SCHUIFT HAAR MENING NIET ONDER STOELEN OF BANKEN EN ONDERBOUWT HAAR KIJK OP DE MANIER ZOALS MEN OP DIT MOMENT MET DE HUID EN HET LIJF OMGAAT. WE SCHUIVEN AAN VOOR EEN UITGEBREID INTERVIEW MET HENNY OVER ‘HAAR’ MERK ROSEL HEIM, ISMAKOGIE EN OVER DE SCHOONHEIDSBRANCHE OP DIT MOMENT. Wie Henny in levende lijven ontmoet, zal net als wij onder de indruk zijn van haar fitte en jeugdige uitstraling. Wanneer we dat benoemen, schuift Henny lachend een ingelijste, poëtische tekst onder onze neus, ondertekend door niemand minder dan Herman van Veen. In de tekst beschrijft de zanger zijn ontmoeting met Henny en drie van haar vriendinnen bij één van zijn concerten. Hij schat hen twintig jaar jonger en vraagt zich hardop af wat ze doen om er nog zo jong uit te zien. En met Herman vragen óók wij ons af wat de sleutel is tot die jeugdige uitstraling: “Goede genen”, grapt ze eerst. Maar er zit meer achter. Henny is een ambassadeur van de natuurgeneeskunde als exclusief distributeur van Rosel Heim nature+science (kortgezegd Rosel Heim) aan Nederlandse dépositaires. Daarnaast zweert Henny bij Ismakogie, waarover ze afgelopen jaar nog het boek ‘Bewegen als levensfilosofie’ schreef. Ismakogie is een bewegingsleer die door de Weense professor en schoonheidsspecialist Anne Seidel is ontwikkeld. Zij stond stil bij de manier waarop alle spieren in je lichaam met elkaar verbonden zijn, inclusief de mimische spieren van je gezicht. “Goed bewegen is te leren”, stelt Henny, die regelmatig Ismakogie-workshops geeft en waarvoor ze in 2020 nog geridderd werd. “Het is misschien wel het allerbelangrijkste voor onze algehele gezondheid. Daarbij: het kost niets én je bent bezig met een continue body- en face-lift!” KORTE LIJNEN MET DE FAMILIE HEIM We krijgen een uitgebreide rondleiding door het instituut dat een uithangbord voor Rosel Heim is. Alle behandelingen zijn gebaseerd op de biologische, huidregulerende producten van de Duitse familie Heim. Henny is al sinds 1989 importeur en samen met haar medewerksters de vraagbaak voor de Nederlandse schoonheidsbranche wat betreft het gezond houden van de huid met behulp van dit merk, mede dankzij het goede contact dat zij met de familie onderhoudt. “We hebben een grote schat aan kennis als het gaat om de huid en de werkzaamheid van de producten van Rosel Heim. Dépositaires kunnen daarom altijd bij ons aankloppen voor advies”, verduidelijkt Henny. “We kijken daarbij met hen mee naar de casus. We moeten veel weten van de klant om te bedenken wat het probleem zou kunnen zijn wanneer de huid niet optimaal is. Je kunt ons zien als een soort coldcaseteam: we zijn als een recherche op zoek naar oorzaken van en de oplossingen voor diverse huidproblemen. Mochten we samen nog niet tot de oplossing komen, dan kunnen we altijd contact opnemen met het kundige team van Rosel Heim in Duitsland. Rosemarie Heim, dochter van oprichter Rosel Heim, heeft een leven lang ervaring weet ongelooflijk veel van de samenstelling en de werking van de huid. Zij begrijpt welke stoffen in cosmetica werkzaam zijn. Aangevuld met de kennis van de ene dochter, die arts is, en de andere dochter, die biochemicus is, creëren ze samen de formules voor de diverse huidproblemen die zij vanuit verschillende vakgebieden kunnen onderzoeken. De familie Heim staat altijd voor ons klaar.” Henny Heuff

De Be a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 2 11 Henny is ervan overtuigd dat goede kennis de sleutel is tot de juiste behandeling in de salon. “En niet alleen van de huid, maar ook van de rest van het lijf”, stelt ze. “Het is ontzettend belangrijk om te weten hoe processen in elkaar steken. Daarom is kennisdeling zo belangrijk, dat beaamt ook de familie Heim. Zo kunnen onze dépositaires regelmatig aanschuiven bij Zoom-sessies waarbij diverse casussen uit de praktijk worden behandeld. Dat is ongelooflijk leerzaam. Ook geven we zelf dit najaar cursussen over bacterieflora, INCI (International Nomenclature Cosmetic Ingredient) en het immuunsysteem. Alle Nederlandse schoonheidsspecialisten kunnen zich voor deze cursussen aanmelden. Ik zeg altijd maar zo: ‘Wie schoonheid wil, dient eerst de huid te begrijpen’.” DE HUID OPTIMAAL ‘TEVREDEN’ MAKEN Henny heeft een duidelijke opvatting als het gaat om zogenaamde huidverbetering. Ze is ervan overtuigd dat de huid zelf heel krachtig is en vooral ondersteund moet worden. Volgens haar zijn er vandaag de dag veel misvattingen in de branche als het gaat om huidverbetering. Zo is Henny duidelijk geen voorstander van invasieve behandelmethoden. “Steeds vaker kiest men voor behandelmethoden waarbij de huid ‘kapot’ gemaakt wordt om werkstoffen beter in te kunnen sluizen. Hierbij wordt zwaar ingezet op het herstellend vermogen van de huid. Het ‘dak’ wordt er als het ware afgeschraapt. Natuurlijk reageert de huid daar sterk op: ze wordt voller, mooi roze en ziet er even goed uit. Maar omdat de huid in versneld tempo vanuit de basale laag moet herstellen, kunnen de nieuwe cellen zich onvoldoende ontwikkelen en beschermen daarna minder goed. Het lijkt op de korte termijn een goede oplossing, maar uiteindelijk betaalt men de rekening. Er wordt zoveel van de huid gevraagd dat deze uitgeput raakt en uiteindelijk alleen maar sneller veroudert. Wij werken alleen maar met producten die de huid reguleren. Wat de huid teveel doet proberen we af te remmen en we vullen aan waar de huid een tekort aan heeft. We reguleren de huid totdat deze weer op orde is en de eigenaar tevreden glimlachend door het leven gaat.” Een ander belangrijk aspect in het werk van de schoonheidsspecialist is volgens Henny ‘eerlijkheid’. Ze vertelt ons waar ze op doelt. “Er worden tegenwoordig grote beloftes gedaan in onze branche, maar we kunnen iemand nou eenmaal niet jonger maken. Ook worden er soms zogenaamd nieuwe werkstoffen aangekondigd, maar die bestaan vaak al een hele tijd of blijken uiteindelijk weinig effect te hebben. Het lijkt erop dat veel keuzes worden gemaakt dankzij de overtuiging van sterke marketinguitingen. Schoonheidsspecialisten moeten daarom wel voldoende kennis in huis hebben, kritisch zijn en de nieuwe producten vakinhoudelijk, eventueel met hulp van specialisten, blijven onderzoeken. Want wat zit er nou eigenlijk écht in? De schoonheidsspecialist moet zich blijven afvragen wat de huid écht nodig heeft en dat is bij elke klant verschillend. Dat is ook de reden waarom ik van mening ben dat je cosmetica niet via internet kunt verkopen zonder dat je als schoonheidsspecialist de huid hebt gezien en het verhaal hebt aangehoord. Klanten kunnen vaak niet zelf inschatten wat hun huid nodig heeft, ook niet door online een vragenlijst in te vullen. De conditie van de huid hangt namelijk met veel dingen samen, zoals het hormoonstelsel of het immuunsysteem. Dat is belangrijke informatie voor een schoonheidsspecialist om uiteindelijk voor de juiste behandeling en producten te kiezen. Je werkt niet alleen met je handen, maar ook met je hersenen, je hart en je intuïtie. Juist dát maakt het zo’n ongelooflijk mooi beroep”, sluit Henny trots af. Meer informatie: Henny Heuff Tel. 0314-360444 | www.hennyheuff.nl | www.roselheim.nl “JE WERKT NIET ALLEEN MET JE HANDEN, MAAR OOK MET JE HERSENEN, JE HART EN JE INTUÏTIE. JUIST DÁT MAAKT HET ZO’N ONGELOOFLIJK MOOI BEROEP” Henny samen met haar zoon Michiel en schoonheidsspecialist Angela, beide werkzaam in het schoonheidsinstituut in Doetinchem

DE SERIE NUTRI-SENSIBILITY MET MUESLI Voor meer informatie, Sothys Nederland B.V. : Telefoon 0182-381005 ∙ fax 0182 326090 ∙ e-mail info@sothys.nl ∙ www.bernardcassiere.nl Kom kennismaken met Bernard Cassière Tijdens de voorlichtingsdagen in ons voorlichtingscentrum in Schoonhoven: op woensdag 22 juni & woensdag 6 juli 2022* (*Bij aankoop van 3 Behandelingen voor uw Instituut ontvangt u twee entreetickets voor de Floriade!) U bent van harte welkom! Scan deze QR-code om u aan te melden.

De Be a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 2 13 Be h a n d e l i n g HET HOLISTISCHE BEHANDELCONCEPT VAN DR. HAUSCHKA HANDEN DIE JE VASTHOUDEN. EEN STRELING OVER JE WANG. IETS DAT JE NA AAN HET HART LIGT. DAT JE MOTIVEERT. AANRAKEN EN GERAAKT WORDEN – HET HEEFT VERSCHILLENDE BETEKENISSEN. EEN HOLISTISCHE DR. HAUSCHKA BEHANDELING IS EEN UNIEKE ERVARING ÉN AANRAKING – NIET ALLEEN HUID OP HUID, MAAR VAN HART TOT HART. ONS LEVEN KRUIPT ONDER DE HUID – DE SPIEGEL VAN ONZE ZIEL. DAAROM BIEDT DR. HAUSCHKA 100% NATUURLIJKE COSMETICA, EEN VERZORGINGSCONCEPT AFGESTEMD OP HET RITME VAN DE NATUUR ÉN HOLISTISCHE BEHANDELINGEN DIE EEN LAAG DIEPER GAAN DAN DE HUID. WAARBIJ ‘INNERLIJKE SCHOONHEID’ EN ‘UITERLIJKE SCHOONHEID’ MET ELKAAR VERBONDEN WORDEN. Een Dr. Hauschka behandeling helpt je om in het lichaam aanwezig te zijn. “Door onze moderne beschaving met haar snelle leven en hoge werkintensiteit ben je vaak alleen aan de oppervlakte aanwezig”, zo stelt het van oorsprong Duitse merk. “Je bent niet meer in staat om naar binnen te keren voor een rijkere, innerlijke ervaring. Deze innerlijke aanwezigheid - die kan worden bijgebracht door middel van een Dr. Hauschka behandeling - is essentieel voor onze ontwikkeling als mens. Een Dr. Hauschka behandeling begint bijvoorbeeld altijd met een geurig voetenbad dat ervoor zorgt dat we weer tot onszelf komen. Dat we letterlijk uit ons drukke hoofd gaan en met aandacht naar het hier en nu worden gebracht. De behandeling vindt plaats in stilte, zonder prikkels van buitenaf. Alleen het breken van glas bij het openen van de ampullen, het opendraaien van een tube crème of het druppelende water bij het uitwringen van de kompressen vullen de ruimte. Je wordt ondergedompeld in stilte en vergeet de stress van alledag.” STRALENDE HUID ÉN ENERGIEKE ONTSPANNING De behandeling laat je kennismaken met de waarde van diepe ontspanning en regenererende impulsen – afgestemd op het huidbeeld van jouw klant en met de duurzame, effectieve producten van Dr. Hauschka. Tijdens de behandeling raak je jouw klant niet alleen met ritmische, ademende handen aan, maar ook met fijne penselen tijdens onze unieke lymfestimulatie. Zachte penseelstreken stimuleren het zelfherstellend vermogen van de huid, ontspannen en lossen blokkades op. Het weefsel reinigt zich van binnenuit door afvalstoffen af te voeren. Zuurstof en voedingsstoffen komen sneller in de cellen terecht. Doordat het lymfesysteem door het gehele lichaam loopt, masseer je niet alleen het gezicht, maar de gehele mens. Het resultaat is een hernieuwde en stralende huid, maar ook een volledig gevoel van energieke ontspanning waarvan de effecten nog dagen aanhouden. De behandelingen van Dr. Hauschka zijn daarmee uniek en moderner dan ooit. Meer informatie: Dr. Hauschka Benelux Tel. 070-3955095 www.drhauschka.nl ▼ Een Dr. Hauschka behandeling begint altijd met een geurig voetenbad ▲ Een holistische Dr. Hauschka behandeling is een unieke ervaring én aanraking

De Be a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 2 14 Ko r t n i e u w s Van het buigen van het staal voor de iconische voet, het lassen van de framedelen, het bekleden, monteren en afstellen van de stoel tot de fabricage van de motoren en het vervaardigen van de stoelhoezen; de gehele productie van behandelstoel Ballerine en de massagebank Vitalité van Libra Design vindt plaats in de werkplaats in Makkinga, Friesland. Er wordt gekozen voor materialen van de hoogste kwaliteit en deze worden vooral toegeleverd door bedrijven in de directe omgeving. Dit geeft Libra Design de zekerheid dat alle materialen aan de Europese richtlijnen voldoen. Daarnaast zorgt het voor beperkt transport en weinig verpakkingsmateriaal, waardoor de CO2-voetafdruk van de producten wordt verlaagd. Ook worden materialen zo efficiënt mogelijk gebruikt en wordt restmateriaal en afval zoveel mogelijk beperkt. Alle gebruikte materialen zijn recyclebaar en geschikt om opnieuw te worden gebruikt. REVISEREN Maar duurzaamheid betekent voor Libra Design nog meer. Het betekent ook dat een product niet hoeft te worden afgedankt als een onderdeel kapot of versleten is. Een Ballerine gaat ontzettend lang mee. Veel klanten werken met stoelen die tien, vijftien of zelfs meer dan twintig jaar oud zijn. Naast een eventuele reparatie kan Libra Design, dankzij haar eigen werkplaats, haar klanten zelfs een revisie van hun oudere Ballerine aanbieden. De besturing, de motoren, de bedrading en de handschakelaar zijn eenvoudig te vervangen. Met een fris, nieuw kussen is een stoel of bank in een handomdraai weer zo goed als nieuw. Meer informatie: Libra Design Tel. 0516-521218 | www.libradesign.nl DUURZAAMHEID IS HÉT SLEUTELWOORD VOOR LIBRA DESIGN LIBRA DESIGN IS CONTINU BEZIG HAAR PRODUCTEN EN DE MANIER WAAROP DEZE TOT STAND KOMEN NOG TE VERDUURZAMEN. DUURZAAMHEID SPEELT VOLGENS LIBRA DESIGN TERECHT EEN STEEDS BELANGRIJKERE ROL IN DE SCHOONHEIDSBRANCHE. EEN GOED PRODUCT MET EEN LANGE LEVENSDUUR KAN DAAR BIJDRAGEN. EN DAT IS PRECIES WAAR LIBRA DESIGN ZWAAR OP INZET. De fundamentele aanvulling van mineralen met OLIGOMER® Zeewaterconcentraat die alle mineralen en sporenelementen bevat die essentieel zijn voor de gezondheid van de huid. Het brengt de huidflora weer in balans met een Prebiotisch Complex met algenextracten, zeesuikers en zeewater. VITAMINECOCKTAIL Een vitaminecocktail met de revitaliserende voordelen van vitamine C-derivaat als jeugdactivator, provitamine B5 voor een uitzonderlijke hydraterende crème, vitamine B3 dat werkt als beschermend schild én boost voor de teint, en vitamine E als krachtige antioxidant. OLIGO 6 zorgt voor 19 procent meer cellulaire energie en 33 procent meer hydratatie. Meer informatie: NEM Cosmetics B.V. Tel. 0345-588100 | www.nemcosmetics.nl OLIGO 6 IS DE EERSTE PHYTOMER ULTRA VITAMINE MARINE FORMULE, MET ZES BOOSTER INGREDIËNTEN VOOR EEN SHOT VITALITEIT. DE FORMULE ZORGT VOOR EEN ONGEKENDE GOLF VAN FRISHEID DIE DE VERMOEIDE HUID EN DE DOFFE TEINT LAAT VERDWIJNEN. OLIGO 6 MARINE CONCENTRAAT MET VITAMINES, PROBIOTISCH COMPLEX EN SPORENELEMENTEN

De Be a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 2 15 What’s in it? OMEGA 3 VITAMINES, ALGENEXTRACTEN, HYALURONZUUR, MINERALEN OF PLANTENEXTRACTEN, HET IS SLECHTS EEN GREEP UIT DE MOGELIJKE INGREDIËNTEN VAN EEN PROFESSIONEEL COSMETICAPRODUCT. ELK INGREDIËNT KENT UNIEKE EIGENSCHAPPEN EN DIE LICHTEN WE UIT IN DEZE RUBRIEK ‘WHAT’S IN IT?’. SAMEN MET EEN LEVERANCIER ZET VAKTIJDSCHRIFT DE BEAUTYSALON TELKENS EEN INGREDIËNT IN DE SPOTLIGHTS. DIT KEER VERTELT BRENDA TEN VERGERT VAN BLEND NEW DAY OVER DE BIJZONDERE EIGENSCHAPPEN VAN (VEGAN) OMEGA 3. In deze editie van ‘What’s in it?’ leest u de bijdrage van Brenda ten Vergert van Blend New Day. Brenda is orthomoleculair voedingsdeskundige en stelt samen met haar man Daniël ten Vergert de beste, natuurlijke en voornamelijk vegan supplementen samen. Het assortiment is compleet gericht op wat de schoonheidssalons nodig hebben om hun klanten te voorzien van de beste suppletie waar het gehele lichaam én de huid baat bij hebben. Kijk voor meer informatie op www.blendnewday.nl. I n g r e d i ë n t e n Omega 3-vetzuren zijn essentiële voedingsstoffen en deze kan ons lichaam niet zelf aanmaken. We krijgen in overvloed aan Omega 6 binnen via onze voeding, maar vaak te weinig omega 3. Omega 3 is daarom een natuurlijke en makkelijke manier om de disbalans in je voeding te herstellen. De balans tussen je vetzuren in je cellen is een van de allerbelangrijkste processen voor meer vitaliteit en meer gezondheid in het lichaam. Dit geldt ook voor het hebben van een mooie en gezonde stralende huid. Door de balans in vetzuren goed te houden (of te krijgen) zorg je ervoor dat je cellen van goede kwaliteit zijn, waardoor voedingsstoffen goed de cel in kunnen en afvalstoffen goed de cel uit kunnen. Bovendien werkt omega 3 ontstekingsremmend en ontstekingen zijn een veel voorkomende oorzaak van huidproblemen. Denk bijvoorbeeld aan acne en rosacea. Deze klant kan dan veel baat hebben bij een hogere omega 3-inname. Kortom: omega 3 is essentieel. Want wanneer je cellen van goede kwaliteit zijn, kun je pas echt werken aan anti-aging van binnenuit. KWALITEITSCHECK BIJ VISOLIE Bij het vergelijken van voedingssupplementen met omega 3 vetzuren is het belangrijk te kijken naar de hoeveelheid EPA en DHA per capsule en niet naar de hoeveelheid visolie. Visolie bevat namelijk naast gezonde vetten ook andere bestanddelen zoals verzadigde vetten en transvetten (omega 6 en 9). Ook belangrijk om te weten is dat onze oceanen flink verontreinigd zijn met plastic, zware metalen en xeno-oestrogenen (hormoonverstorende stoffen). Hoe langer de vis leeft en hoe vetter hij is, hoe meer van deze toxische stoffen worden opgeslagen in zijn vet. Helaas geldt dit ook voor gekweekte vis. Als we vervolgens visolie van deze vissen maken, bevat dit ook verontreinigingen. De meeste visolieproducenten zuiveren hun olie en ontdoen deze van toxische stoffen tot een toelaatbare grens. Door al deze bewerkingen, zuiveringsprocessen, kun je je afvragen hoe zuiver de olie nog is. Hetzelfde geldt immers voor onze voeding: hoe minder bewerking des te gezonder. Samengevat zijn de volgende punten belangrijk bij het kiezen van een kwaliteitsproduct: • Laat je niet verleiden door de hoeveelheid visolie op het etiket; • Check de verhouding van EPA/ DHA per capsule, dit is het belangrijkste! Een goede omega 3 bevat meer dan 80% EPA / DHA per capsule; • Let op de totox-waarde, hoe lager het getal, hoe beter de olie. Dit getal mag nooit hoger zijn dan 5, het liefst kies je voor een totox-waarde van 1. • Kies bewust en duurzaam met vegan omega 3. OMEGA 3 VAN VEGANISTISCHE BRON Waarom zouden we - als er een gezond en plantaardig alternatief is - visolie capsules gebruiken? De enige reden waarom vissen omega 3 bevatten, is omdat ze algen eten. Algen bevatten namelijk van nature omega 3 vetten. Wanneer zowel de algenolie als de capsule plantaardig zijn, is het in tegenstelling tot visolie geschikt voor gebruik door vegetariërs en veganisten. En voor iedereen die het milieu, de oceanen en vissen een warm hart toedraagt. Wijzelf gebruiken een algenolie die afkomstig is van de micro-alg Schizochytrium.

WIJ MOGEN DAN OOK VOORLOPIG EXTRA APPARATEN, HET 1e JAAR GEHEEL KOSTELOOS, AAN DE BENELUX BEAUTYMARKT AAN BLIJVEN BIEDEN

I n t e r v i e w De Be a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 2 18 opnieuw bekeken: van de kleur tot aan het lettertype en natuurlijk de verpakkingen. Nu het assortiment met de tijd steeds groter is geworden, vonden we het belangrijk om de uitstraling van verschillende lijnen onderling wat meer met elkaar te verbinden. Zo straalt het gehele assortiment wat meer eenheid uit. Maar bovenal ziet het er allemaal weer fris en strak uit!” NIEUWE LIJNEN GEÏNTRODUCEERD EN BESTAANDE PRODUCTEN VERBETERD Het afgelopen jaar zijn er weer nieuwe producten geïntroduceerd binnen het productgamma van Piura. Bianca licht de aanwinsten toe. “We hebben onze hyaluronproducten nog eens bekeken en hebben besloten de mogelijkheden daarin uit te breiden. We werken nu met verschillende typen hyaluronzuur: laag en hoog moleculair hyaluronzuur, beide met hun eigen specifieke voordelen. We hebben een fijne leverancier die hierin gespecialiseerd is en we maken dan ook dankbaar gebruik van deze kennis om het neusje van de zalm toe te passen in onze producten. Zo introduceerden we recent de Fleece Mask Hyaluron & Collagen en Ampoule Hyaluronic-3. Tegelijkertijd verscheen ook ons nieuwe Peel Off masker Brightening & Anti-age met het ingrediënt Biowhite™, dat een zeer krachtig depigmenterend effect heeft.” Met Vita introduceert Piura een nieuwe vitaminelijn in het assortiment. “In deze serie speelt vitamine C de hoofdrol, maar je vindt er ook vitamine A en Vitamine E in terug. Dit is een mooie skincarelijn met een reiniging, crème, masker en ampullen en komt met een specifieke vitaminebehandeling om je huid weerbaarder te maken. Daarnaast besteden we nog meer aandacht aan probiotica en prebiotica als een aanvulling op onze basisassortiment. We hebben nu meerdere producten met probiotica en prebiotica, zoals de Pure Skin Foam Cleanser, de Daily Exfoliant in poedervorm en de Gold-Hyaluron Serum. Ook zijn we bezig om prebiotica toe te voegen aan andere bestaande producten om de huid gezond en sterk te maken. Tenslotte zijn we de mogelijkheden aan het bekijken om onze ampulformules ook in airfree flesverpakkingen te gaan aanbieden om de verkoop in de salon te bevorderen. De feedback uit de salons klinkt dat klanten na aanschaf van één ampullenbox thuis vaak niet doorpakken. Deze nieuwe verpakking zal het product hopelijk toegankelijker maken om zo de resultaten van de behandeling vast te houden.” We vragen Bianca wat er nog meer in vat zit. “We zijn bezig met wat mooie ontwikkelingen, al vind ik dat je niet moet ontwikkelen om maar steeds iets nieuws te lanceren. Het belangrijkste vind ik om naar onze klanten te blijven luisteren om te horen waar ze behoefte aan hebben. En natuurlijk kijken we dan wat de mogelijkheden zijn. We houden de nieuwe ontwikkelingen in de gaten en bekijken telkens hoe we onze assortiment kunnen blijven verbeteren”, besluit Bianca. Meer informatie: P&B Cosmetix Tel. 0229-757128 | www.piura.nl VEEL ONTWIKKELINGEN BIJ PIURA: EEN FRISSE UITSTRALING ÉN NIEUWE AANWINSTEN STRAKKER, FRISSER EN EENDUIDIG, HET OMVAT DE NIEUWE UITSTRALING VAN PIURA SKINCARE. ALLE PRODUCTEN ZIJN SINDS DIT JAAR IN EEN NIEUW JASJE GESTOKEN. MAAR DAT IS NIET ALLES. HET ASSORTIMENT VAN MERK, DAT EEN NATUURLIJKE BASIS HEEFT, IS EVENEENS UITGEBREID MET EEN AANTAL NIEUWE PRODUCTEN. WE SPREKEN MET BIANCA MOSCOSO, OPRICHTER VAN PIURA SKINCARE, OVER DE RESTYLING EN DE NIEUWE AANVULLINGEN OP HET ASSORTIMENT. Piura Skincare bestaat alweer bijna tien jaar en heeft door de jaren heen een flinke groei doorgemaakt. Steeds meer salons weten Piura te vinden. “De natuurlijke basis en het steeds bredere assortiment spreekt steeds meer salons aan”, legt Bianca uit. “Onze klanten vinden het handig dat de productrange zo allesomvattend is. Ze kunnen in principe een salon draaien op één merk, zonder steeds allerlei afzonderlijke lijnen bij te hoeven bestellen. Piura is niet alleen huidverbeterend óf alleen huidverzorgend, het heeft allerlei goede aspecten in zich. Met Piura kun je daarom een breed scala aan huidvragen behandelen.” RESTYLING Na al die jaren was het volgens Bianca weer eens tijd om de uitstraling opnieuw onder de loep te nemen. “We hebben de afgelopen jaren de filosofie van Piura verder uitgediept en steeds meer mooie recepturen aan het assortiment kunnen toevoegen”, stelt Bianca. “Zo begonnen we in 2013 met ongeveer tien producten, dat zijn er inmiddels zo’n zestig. Daarom werd het weer eens tijd om de look van het merk op te frissen. We hebben alles

De Be a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 2 19 Co l u m n EEN JAAR GELEDEN WERD IK DOOR DE GROOTSTE BRANCHEORGANISATIE IN ONS BEROEP GEVRAAGD OM TOT HET BESTUUR TOE TE TREDEN. IK WILDE DAT MET ALLE PLEZIER DOEN! IN EERSTE INSTANTIE OMDAT IK GRAAG EEN BIJDRAGE WILDE LEVEREN AAN DE PROFESSIONALISERING VAN DE OPLEIDING TOT SCHOONHEIDSSPECIALIST. HET IS AL JAREN DUIDELIJK DAT DE INHOUD VAN DE OPLEIDING NIET MEER AANSLUIT BIJ DE PRAKTIJK. VOOR MIJ EEN PRACHTIGE KANS HIER VERANDERING IN TE BRENGEN. EN NET ZO BELANGRIJK: OM VOOR DE LEDEN IN HET ALGEMEEN VAN BETEKENIS TE KUNNEN ZIJN. HET IS NIET ALTIJD WAT HET LIJKT NATHALIA VAN DER ARK IS DIRECTEUR/EIGENAAR VAN OPLEIDINGSCENTRUM ESTHETICA. OOK IS ZE VERANTWOORDELIJK VOOR DE DISTRIBUTIE VAN DRIE PROFESSIONELE BEAUTYMERKEN IN NEDERLAND. Vol goede moed woonde ik de bestuursvergaderingen bij, ook al had ik als kandidaat-bestuurslid nog geen stemrecht. Mijn benoeming zou niet eerder dan in juni 2022 tijdens de ALV kunnen plaatsvinden en pas dan zou ik stemrecht hebben. Er waren vrij weinig, korte bestuursvergaderingen met heel veel onderwerpen in een vergadering. Als bestuurslid met een bepaalde portefeuille ben je niet alleen verantwoordelijk voor je eigen portefeuille, maar ook voor de totale gang van zaken. Buiten deze verantwoording is het nodig dat alle bestuursleden goed weten wat de onderbouwing is van voorstellen die ter stemming worden gebracht. Kennis en inzage over alle onderwerpen die van belang zijn voor de leden van de vereniging, zijn een eerste vereiste om goede besluiten te kunnen nemen. Na circa acht maanden meegelopen te hebben bleek het anders te gaan dan ik had verwacht. Ik wilde namelijk geen bestuurslid zijn dat alleen maar ‘ja’ of ‘nee’ hoeft te zeggen bij stemming van voorstellen op een vergadering, alsof het hamerstukken zijn. Op die manier kan wel bestuurd worden, maar zo zag ik niet veel kans om van enig belang te zijn. Gezegd moet worden dat er natuurlijk niet maar één manier is om een vereniging te besturen, dat kan op verschillende manieren. Het kan zeker zo zijn dat een vereniging een voorzitter als directeur heeft die de vereniging leidt. Dat moet dan wel zo gecommuniceerd worden, ook aan de leden. En dat moet uiteraard in de statuten correct vermeld staan of gewijzigd worden. Net voor mijn geplande benoeming waren er een paar zaken die de emmer deden overlopen. Ik besloot me terug te trekken en me niet te laten benoemen. Samengevat: ik kan me niet verenigen met de inzichten van de vereniging en wijze van besturen. Zoals het leven vaak gaat, ging het nu ook weer: waar deuren sluiten, gaan er weer nieuwe open! En zo kwam de vraag snel op mijn pad om zitting te nemen in het bestuur van de sterk opkomende branchevereniging De Huidprofessional. Hoewel deze vereniging nog maar een klein aantal leden heeft, verwacht ik voor 2023 een enorme groei. Veel verzekeraars vergoeden inmiddels behandelingen gegeven door leden van De Huidprofessional. De bij- en nascholingen van de specialisaties zijn geregeld, consumentencampagnes geven resultaat, er wordt gratis een vakblad naar de leden gestuurd. Ook zijn de leden aangesloten bij een geschillencommissie en hebben zij door hun lidmaatschap de beschikking over een klachtenfunctionaris. En juist omdat er nog zoveel te doen is bij De Huidprofessional om aan alle aspecten van een vereniging een goede invulling te geven, vind ik het een geweldige uitdaging om hier de komende jaren een bijdrage aan te kunnen leveren! Nathalia van der Ark

info@blendnewday.com Suppletie voor de Professionals 83% EPA/DHA per capsule Vegan Totoxwaarde 1 Goed voor ons lijf èn de planeet! ® Bezoek LaCasaMia Beauty op Beauty2Buy op stand 3C041! LaCasaMia Beauty 06-53757003 info@lacasamia.nl https://lacasamia.nl ” D E P U R E K R A C H T VA N D E N AT U U R , V OO R E E N MOO I E R E WE R E L D ”

Pr o d u c t n i e u w s De Be a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 2 21 NIEUW MASKER EN SERUM IN ANTI-SOIF-LIJN VAN ABSOLUTION De nieuwe Le Masque Anti-Soif Hydratant van Absolution is een biologisch geconcentreerd hydraterend masker dat tevens revitaliseert en versterkt dankzij hyaluronzuur, codium zeewier en stagalus. Het masker kan het vochtgehalte van de huidcellen met maar liefst 111 procent verhogen (gemiddeld resultaat na één uur). De huid voelt comfortabeler aan en ouderdomslijntjes worden verzacht. COMBINATIE VAN NATUURLIJKE INGREDIËNTEN De kracht van het masker zit ’m in de combinatie van natuurlijke ingrediënten. In totaal zijn zeventien actieve ingrediënten samengebracht om de huid te laten stralen van gezondheid. Zoals hydraterend en volumegevend hyaluronzuur, een plantaardig alternatief voor het lichaamseigen hyaluronzuur dat de huid elastisch houdt en lijntjes vervaagt. Codium zeewier is rijk aan polysachariden, glucuronzuur en mineralen, en versterkt en hydrateert de huid en maakt haar zichtbaar egaler. Astragalusextract werkt heilzaam en revitaliserend. Het is rijk aan polyfenolen, die de elasticiteit en de teint van de huid verbeteren. Verder is de formule verrijkt met komkommerextract, bijzonder rijk aan kalium, calcium en magnesium (drie krachtige werkstoffen die een rol spelen bij het reguleren van de huidstructuur), koriander, met regulerende en verzachtende eigenschappen, alpine skullcap, dat het vrijkomen van endorfine stimuleert, om de huid blij te maken en grapefruitextract, voor een zeer zacht micro-exfoliërend effect. De blauwe kleur van dit masker is afkomstig van lapis lazuli en geeft het gevoel dat de huid gehuld is in frisheid. NON-STOP HYDRATATIE Le Sérum Anti-Soif hydrateert, beschermt en brengt de huid in balans dankzij de ingrediënten aloë vera, vlierbes en glidkruid van 99 procent natuurlijke oorsprong. Het serum dankt zijn hydraterende kracht – meer dan acht uur non-stop – aan aloë, dat meer dan tachtig voedingsstoffen bevat: zoals vitaminen, mineralen, aminozuren, enzymen, mono- en polysacchariden. De combinatie met antioxiderende en hydraterende fucocert kalmeert de reactieve huid. Het beschermende effect komt van scutellaria (glidkruid), dat de productie van beta-endorfine (gelukshormoon) stimuleert. Het herstelt de lipidelaag, kalmeert en heeft een antioxiderend effect. Vlierbesextract werkt verzachtend en ontspannend, is rijk aan flavonoïden, stimuleert de microcirculatie van de opperhuid en beschermt de haarvaten – voor een mooie, egale teint. Meer informatie: Ministry of Beauty Tel. 055-5431111 www.absolution.nl WIE HET HEEFT OVER EEN DROGE HUID, BEDOELT VAAK DE BUITENKANT. BIJ ABSOLUTION KIJKEN ZE ECHTER LIEVER NAAR DE BINNENKANT. HET VOCHTGEHALTE VAN DE HUIDCELLEN BEPAALT IMMERS HOE GEZOND EN STRALEND DE HUID IS. EEN GOED GEHYDRATEERDE HUID IS BETER BESCHERMD TEGEN SCHADELIJKE INVLOEDEN. DE ANTI-SOIF-LIJN VAN ABSOLUTION WORDT DAAROM UITGEBREID MET EEN NIEUW MASKER EN EEN NIEUW SERUM. DE NIEUWE LE MASQUE ANTI-SOIF HYDRATANT HOUDT HET VOCHTGEHALTE OP PEIL, WAARDOOR LIJNTJES VERVAGEN, DE HUID GLADDER WORDT, PRETTIG AANVOELT EN ER JONG EN FRIS UITZIET. LE SÉRUM ANTI-SOIF IS VERRIJKT MET VOCHTGEVENDE ALOË VERA, ANTIOXIDERENDE VLIERBES EN IN BALANS BRENGEND GLIDKRUID. HIERMEE KRIJGT DE HUID HAAR ZACHTHEID EN JEUGDIGE VOLHEID TERUG, TERWIJL DEZE PERFECT MAT BLIJFT.

De Be a u t y s a l o n n r 4 2 0 2 2 23 Be u r s n i e u w s BEAUTY2BUY IS DIT NAJAAR HET WALHALLA VOOR DE BEAUTYPROFESSIONAL STAAN 24, 25 EN 26 SEPTEMBER 2022 AL IN JE AGENDA MET FEESTELIJKE LETTERS? DAN VINDT IN JAARBEURS UTRECHT HET MEEST TOFFE BEAUTY EVENT VAN HET NAJAAR PLAATS: BEAUTY2BUY. HET IS DÉ PLEK WAAR BEAUTYPROFESSIONALS ELKAAR ONTMOETEN EN DEALS SLUITEN VOOR DE HERFST- EN WINTERPERIODE. MAAR DAN WEL IN EEN CHILLE NAZOMERVIBE MET VEEL RUIMTE VOOR BUSINESSGERELATEERDE FUN EN ENTERTAINMENT. DAT MAAKT BEAUTY2BUY TOT HET NIET TE MISSEN BEAUTY EVENT VAN HET NAJAAR EN DE PERFECTE GELEGENHEID OM DE LEVERANCIERS EN VAKGENOTEN STRAKS WEER TE ONTMOETEN. NIEUW CONCEPT, NIEUWE NAAM We horen je denken: ‘Beauty2Buy… Is dat nieuw?’ Het antwoord is ja en nee. Je herinnert je ongetwijfeld de najaarsbeurs Beauty Trade Festival die ieder jaar in Jaarbeurs Utrecht werd gehouden. Dit nieuwe, trendy najaarsevent voor de beauty professional is in de plaats van deze vakbeurs. Georganiseerd door Beauty Trade Professionals (BTP) voor en door de beautybranche, net als de grote voorjaarsbeurs. Het is de plek waar je je kunt oriënteren op de mooie ontwikkelingen in de beautybranche, terwijl je er ook kunt genieten van allerlei spetterende beauty workshops. Plus: goede beursaanbiedingen om je seizoen voordelig te starten. De ideale combinatie van het nuttige en het aangename. Ben jij erbij? ONLINE KAARTVERKOOP Om ook dit jaar alle ruimte aan de vakspecialist te geven, is er een beperking voor het aanschaffen van een toegangsticket. “Alleen als beautyprofessional mag je een toegangsticket voor Beauty2Buy aanschaffen. Dit kan door je KvK-nummer in te voeren op de website, waarbij je dan voor jezelf en één collega een kaart kunt aanschaffen tegen een gereduceerd tarief van 16,50 euro”, aldus Maddy Weide, manager verenigingszaken van BTP, organisator van de vakbeurs. Leveranciers hebben daarnaast registratiecodes voor klanten die met een groter team van collega’s willen komen of voor vakspecialisten die werkzaam zijn bij een beautybedrijf en geen eigen KvK hebben. Ook kun je natuurlijk via je vertrouwde vakblad met korting de beurs bezoeken. “Wij gaan voor een kwalitatieve beurs voor onze exposanten en voor onze bezoekers. De beautybranche verbinden met elkaar, zonder dat de beautyconsument daar tussendoor loopt.” NOG GEEN TICKETS? Bestel snel je online tickets via www.beauty2buybeurs.nl/tickets-bestellen en voer bij de optie ‘Trade ticket’ de speciale registratiecode B2B-beautysalon-22 in voor een ticket met korting. Blijf op de hoogte van al het beursnieuws via de social mediakanalen @beauty2buybeurs en de website www.beauty2buybeurs.nl.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4