De Beautysalon nr 4 2023 Online

DE BEAUTYSALON NR 4 2023 10 GROOT INTERVIEW VITAKRUID HOOGWAARDIG ASSORTIMENT VITAKRUID BEANTWOORDT IEDERS SUPPLETIEBEHOEFTE In de snel evoluerende wereld van voedingssupplementen heeftVitakruid zich weten te onderscheiden als een vooraanstaand merk dat zich inzet voor kwaliteit, innovatie en kennisdeling. Aan het roer van de Research & Development-afdeling van Vitakruid staat Rogier Nederlof. Het team is verantwoordelijk voor productontwikkeling, -positionering en het handhaven van strikte Europesewetgevingmet betrekking tot suppletie. Met Rogier duiken we dieper in op het succesverhaal van Vitakruid. Hij vertelt ons over de toewijding van het team, het hoogwaardige assortiment en de missie van het bedrijf om specialistische en effectieve supplementen te ontwikkelen. De oorsprong van Vitakruid gaat terug naar het jaar 2000, toen Elly Korzelius het bedrijf oprichtte. Korzelius, met expertise in Traditionele Chinese Geneeswijze en orthomoleculaire geneeskunde, voelde zich ontevreden over het aanbod van voedingssupplementen in die tijd. Met een duidelijke visie en vastberadenheid begon ze vanuit huis met de zoektocht naar de beste suppletie, gericht op het leveren van hoogwaardige producten aan huidtherapeuten, diëtisten, orthomoleculair therapeuten en schoonheidsspecialisten. In de loop der jaren groeide het bedrijf gestaag en in 2016 nam haar zoon Bob van Inge het stokje over als Algemeen Directeur, om het bedrijf twee jaar later volledig over te nemen. Rogier benadrukt de cruciale rol van Bob in de groei van het bedrijf: “Bob is een jonge ondernemer – hij was nog geen dertig toen hij het bedrijf overnam – maar hij is al vanaf zijn twaalfde betrokken bij het bedrijf. Hij weet alles over de markt en het assortiment en is vastberaden om Vitakruid verder te laten groeien om nog meer mensen te kunnen bereiken.” De COVID-19-pandemie bracht uitdagingen met zich mee, maar ook kansen voor Vitakruid. “Mensen begonnen zich meer te richten op hun gezondheid en zochten naar manieren om hun welzijn te verbeteren”, verduidelijkt Rogier. “Dit leidde tot een groeiende interesse in vitaminen en supplementen, waarbij Vitakruid steeds vaker naar voren kwam als een vertrouwd merk.” Gespecialiseerde supplementen voor individuele behoeften Een opvallend kenmerk van Vitakruid is de focus op gespecialiseerde supplementen die zijn afgestemd op individuele behoeften. Rogier benadrukt het belang van maatwerk: “Voor iedereen ziet de juiste suppletie er anders uit. Het assortiment van Vitakruid is divers en omvat onder andere multivitaminen voor mannen, vrouwen, kinderen, zwangere vrouwen en binnenkort ook sporters. Wat het assortiment van Vitakruid onderscheidt, is de focus op specifieke doelgroepen. Neem de vijftigplussers als voorbeeld. Wij bieden voor de mannelijke vijftigplusser een andere samenstelling van nutriënten en vitamines aan dan voor de vrouwelijke leeftijdsgenoten. Wij proberen voor hele specifieke doelgroepen precies uit te zoeken wat het lichaam nodig heeft en maken daar een speciaal product voor. Hierbij houden we rekening met de verschillen in de behoeften van mensen in verschillende levensfasen. Door de beste combinaties te maken voor deze targetgroepen, is het ook gemakkelijker voor de consument om de beste mix aan supplementen te vinden.” Het team van Vitakruid

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4