10 DE BEAUTYSALON NR 4 2024 GROOT INTERVIEW: VITAKRUID ‘DE DREMPEL VOOR BEAUTYONDERNEMERS OM MET VITAKRUID TE WERKEN IS BEWUST HEEL LAAG’ Vitakruid behoeft qua naamsbekendheid weinig introductie. Wat wellicht wat minder bekend is, is dat het merk graag nauwgezet samenwerkt met beautyprofessionals. “Wij zijn als merk mede groot geworden dankzij schoonheidsspecialisten en huidtherapeuten die onze producten gericht adviseren aan hun klant. Vitakruid Beauty is een productlijn die aansluit bij hun wensen. Als doelgroep zijn beautyprofessionals voor ons enorm belangrijk. Om hen nog beter te kunnen helpen, zijn we bezig met restyling van deze lijn”, vertelt Rogier Nederlof, coördinator Research & Development bij Vitakruid. Dat Vitakruid zo goed aanslaat bij beautyprofessionals is volgens Alex Daalder, Lead Trade & Media binnen het Nederlandse suppletiemerk, eigenlijk heel logisch. “Wij zijn een merk dat zich bevindt in het adviessegment. Aanvankelijk bij diëtisten en fysiotherapeuten, maar vanaf het moment dat we Collageen Solugel introduceerden, zagen we de vraag toenemen vanuit schoonheidsspecialisten. Vorig jaar maakte een bekende influencer uit haarzelf een TikTok-video over het gebruik van een ander populair supplement van ons: SilSolutions®, voor meer haarvolume, waarna de verkoop van dit product vanuit het niets min of meer explodeerde”, lacht hij. “Dat hadden wij ook niet aan zien komen.” Rogier vult aan: “SilSolutions zorgt voor mooi en glanzend haar, maar ook de huid en nagels worden mooier, zachter en soepeler. SilSolutions en Collageen Solugel behoren tot het standaardassortiment van Vitakruid Beauty. Daar is later Beauty Complex aan toegevoegd. Beauty is één van onze belangrijkste categorieën geworden. Het uiterlijk van deze productlijn was, in zekere zin, enige tijd onderschikt aan de kwaliteit. Het kiezen voor de witte pot was destijds een makkelijke keuze omdat dat onze standaardverpakking was voor bestaande producten. Om de beautyprofessional echter nog beter te kunnen bedienen, ondergaan de producten nu een restyling. De huisstijl voor deze lijn wordt blauw. Waarmee de producten in het display nóg beter tot hun recht komen in de salons.” Trainingen en tutorials Advisering is een belangrijk deel van Vitakruids propositie. “Daarom besteden we hier richting beautyprofessionals ook aandacht aan”, legt Alex uit. “We bieden beautyprofessionals via onze gratis academy de mogelijkheid om kennis op te doen over de rol van voeding en suppletie op uiterlijke kenmerken. Zo vind je bijvoorbeeld korte instructievideo’s over bepaalde gezondheidsdoelen, nutriënten of specifieke producten. Waarom bieden we dit gratis aan? Een consument wil tegenwoordig weten waarom een bepaalt supplement nodig is. Des te meer onderlegd je bent, des te beter het advies naar je klanten. Ieder type beautyprofessional kan bij ons terecht. De kleinste starter met haar eerste klant,
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4