DE BEAUTYSALON NR 4 2024 3 Colofon en De Visie Vaktijdschrift voor de totale schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Martijn Schwillens (hoofdredacteur) m.schwillens@gpmedia.nl Charlotte Swagten (redacteur) c.swagten@gpmedia.nl Maroessia Karpenko (redacteur) m.karpenko@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinter ISSN: 1872-9363 © Copyright 2024 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Ik heb een vrije actieve vriendengroep. Met grote regelmaat pikken we een terrasje, barbecueën we samen of gaan met z’n allen naar het voetballen. Een onderwerp dat tijdens zo’n gezellige middag of avond niet voorbij komt, is huidverzorging voor mannen. Maar toch. Veel van mijn vrienden hebben kinderen en zodra de zon doorkomt, komt de tube onder uit de tas. De kinderen worden (uiteraard) regelmatig ingesmeerd om beschermd te blijven tegen de zon. Wat er dan vervolgens overblijft aan zonnebrandcrème op de vingers wordt meestal nog op de eigen huid gesmeerd. Hierbij chargeer ik een beetje, want de kale mannen in ons gezelschap – en dat zijn er na ons veertigste levensjaar stiekem best wel veel – zijn vaak iets scheutiger met de zonnebrandcrème. Laten we het erop houden dat de meesten van ons vooral door schade en schande wijs zijn geworden. Fiftyfifty Zonnebescherming wordt door mannen niet beoordeeld als skincare. Hetzelfde geldt voor aftershave. Dat gezien wordt als after shave. Maar als je dan toch eens de stoute schoenen aantrekt en vraagt wie er nu allemaal (ook nog) een dag- of nachtcrème gebruiken of andere verzorgingsproducten smeren, dan valt het antwoord me eigenlijk nog reuze mee: de helft van mijn vriendengroep gebruikt dagelijks een crème of serum. En degenen die regelmatig scheren, gebruiken daarbij ook nog een crèmeachtige aftershave. In vrijwel alle gevallen kwam de toevoeging: ‘Die neemt mijn vrouw mee als ze naar de salon gaat of gooi ik in het mandje van de supermarkt als ik nieuwe deodorant of tandpasta haal.’ Los van de kwaliteit die in het mandje verdwijnt, is het natuurlijk een goede zaak dat veel mannen huidverzorgingsproducten gebruiken. En dan woon ik ook nog eens in een plattelandsgemeente, waar barbecues nog met vlees zijn en de cappuccino wordt aangemaakt met koeienmelk. Ik wil er maar mee zeggen: in de stad ligt het percentage nog hoger dan 50 procent. Het maakt alvast duidelijk dat u als salon mogelijk een doelgroep mist. Want ook als mannen uw salon niet bezoeken, is het een doelgroep waar u zich gerust op kunt focussen. Door producten (mee) te verkopen aan hun vrouw, die elke zes tot acht weken in uw stoel ligt. Bovendien zijn mannen vaak merktrouw (geen zin in gedoe), dus een herverkoop is al bijna op voorhand gegarandeerd. Skincare for Men is, zoals u wellicht al geraden had, één van de twee thema’s van deze editie. De andere is Supplementen, want een goede verzorging aan de binnenkant is immers net zo belangrijk. Bovendien is suppletie al jaren een productgroep die groeiende is in de professionele schoonheidsbranche. Heel veel leesplezier gewenst met deze uitgave van vaktijdschrift De Beautysalon. Martijn Schwillens Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon m.schwillens@gpmedia.nl OOK ALS MANNEN UW SALON NIET BEZOEKEN, IS HET EEN DOELGROEP WAAR U ZICH GERUST OP KUNT FOCUSSEN
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4