50 DE BEAUTYSALON NR 4 2024 COLUMN Educatieve content laat je ideale klant zien dat je een expert bent binnen je vakgebied. Dit vergroot het vertrouwen van je ideale klant in jou en in je salon. Daarnaast stimuleert educatieve content interactie en betrokkenheid, omdat het je ideale klant aanzet tot nadenken, vragen stellen en delen met anderen. Denk bij educatieve content bijvoorbeeld aan tips voor een mooie glow of leg het verschil uit tussen diverse serums. Vermakende content Vermakende content laat je ideale klant kennis met je maken op een ander niveau. Schrijf bijvoorbeeld een post over je ervaring met een leuke trainingsdag, schrijf over een luchtige blunder of maak een vlog over je werkdag in de salon. Dit is je kans om je persoonlijkheid naar voren te laten komen. Inspirerende content Inspirerende content geeft je ideale klant nieuwe inzichten en zet aan tot nadenken, heel handig om een vastgeroest denkpatroon van je ideale klant te doorbreken of een specifieke klantengroep naar je salon te trekken. Denk hierbij aan quotes (zorg ervoor dat dit goed binnen je strategie past zodat het niet te cliché wordt), inspirerende gezegden (voorkom ook hierbij dat het niet te cliché wordt), jouw persoonlijke (wellicht ongezouten) visie of iets wat je hebt meegemaakt. Carla Scheurwater is de eigenaresse van XoXo Marketing en helpt salonhouders meer klanten te genereren via social media. Dankzij haar marketingdiploma én diploma tot schoonheidsspecialiste laat ze jouw expertise van het beeldscherm afspatten. Volg haar op Instagram (@xoxomarketing) voor waardevolle tips en inzichten die je kunt inzetten voor je salon. Carla Scheurwater Converterende content Converterende content zet je ideale klant aan tot actie. Je wilt je ideale klant uiteindelijk converteren (omzetten) van kijker naar koper. Het is hierbij belangrijk om aan te geven wat je wil van de lezer. Boek nu, bekijk mijn website, vraag informatie aan, stuur mij een berichtje; allerlei manieren om je post converterend te maken. Haal je klanten uit de fase ‘kijken, kijken - niet kopen’. Mijn posts hebben vaak een overlap van meerdere elementen uit deze mix. Om nóg gestructureerder te werken, kun je op basis van ieder element weer aparte thema’s opstellen. Voor het element educatieve content kun je bijvoorbeeld de thema’s ‘tips voor productgebruik’ en ‘tips voor skinproof-voeding’ opstellen. Zo kun je bij het maken van je contentplanning heel gericht gaan schrijven. Kun je hier hulp bij gebruiken? Stuur mij dan gerust een berichtje via Instagram (@xoxomarketing). Ik denk graag met je mee! Waar moet ik nu weer over schrijven? Hier lopen veel salonhouders tegenaan. Ik begrijp de struggle helemaal, zeker als je nauwelijks tijd hebt om hierover na te denken.. Hierdoor doe je eigenlijk maar wat. Ik houd zelf altijd een vaste contentmix aan. Deze mix helpt mij om tot inspiratie te komen, afwisselend te zijn en om mijn ideale klant te blijven prikkelen. Hieronder leg ik uit waaruit deze mix is opgebouwd. Daarnaast geef ik concrete voorbeelden zodat je hier zelf mee aan de slag kunt. ZO BEN JE AFWISSELEND EN COMPLEET IN JE CONTENT INSPIRERENDE CONTENT GEEFT JE IDEALE KLANT NIEUWE INZICHTEN EN ZET AAN TOT NADENKEN
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4