de
beautysalon
3
B L A D W I J Z E R
Vakinformatie voor de
totale Schoonheidsbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.:
+31 (0)24 3246146
Fax:
+31 (0)24 3246144
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.debeautysalon.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Esther Vervaet (hoofdredacteur)
e.vervaet@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMandy Sponselee (media-adviseur)
m.sponselee@gpmedia.nlEmiel Bruning (media-adviseur)
e.bruning@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter grif-
fie van de Arrondissementsrechtbanken
en bij de Kamers van Koophandel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1572-3208
© Copyright 2014
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever. De Beautysalon besteedt
de grootst mogelijke aandacht aan de
juistheid van de informatie die in het
vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten
zijn echter niet volledig uit te sluiten.
De uitgever en de auteurs zijn dan ook
op geen enkele wijze verantwoordelijk
voor schade, van welke aard ook, die is
ontstaan als gevolg van handelingen en/
of beslissingen die gebaseerd zijn op de
bedoelde informatie.
de
Beautysalon
C O L O F O N
Inhoud De Beautysalon nr. 5, 2014
p. 10
p. 34-35
p. 48-49
p. 16-17
Interview: Beauty Service
Al meer dan 65 jaar richt Beauty Service zich met passie en kennis op cos-
metica. Sinds 2007 staat Roelof Hartog aan het roer van dit succesvolle fami-
liebedrijf in Best. Iets wat hij in eerste instantie zelf niet had gepland: “Als je
opa en moeder het bedrijf goed hebben gerund, dan bestaat de kans dat mij
dat niet lukt. Dat geeft een bepaalde druk.” Inmiddels heeft Roelof het bedrijf
flink aangepakt en zich ruimschoots bewezen. Er is geen afdeling of onderdeel
ongewijzigd gebleven. Reden te meer om hem te spreken en te vragen naar
zijn visie op dit cosmeticabedrijf.
Beauty Beurs Kalkar
Vorig jaar was de eerste editie van de kappers- en beautybeurs ‘Beauty Live’
een groot succes. De organisatoren rekenen erop dat dit succes met de
komende, tweede editie verder wordt uitgebouwd en gezien de groei van de
exposantenlijst hebben zij alle reden om optimistisch te zijn. De belangrijkste
kenmerken van de beurs zijn onveranderd gebleven: deze richt zich op de
volledige Duitse en de Nederlandse kappers- en beautybranche en bezoekers
worden serieus in de watten gelegd met de full service formule. Ook belang-
rijk om te vermelden is dat de toegang gratis is voor beauty professionals die
zich vooraf registreren op de site met hun KvK-nummer.
Beauty Injection
Beauty Injection is distributeur van hoogwaardige schoonheidsproducten,
gericht op huidverbetering en natuurlijke make-up. Greet Hoedeman leidt dit
bedrijf en is tevens eigenaresse van Beauty Inn Health & Beauty Centre. Op
maandag 13 oktober organiseerde Beauty Injection een masterclass met als
onderwerp: beautful aging en marketing in de beautybranche. Tijdens deze
leerzame middag konden alle aanwezigen advies krijgen over hoe je van een
‘huidverzorgingsklant’ een ‘huidverbeteringsklant’ maakt.
Salon X: New Eden
Ingrid Sielhorst is sinds 1998 eigenaresse van New Eden Skincare, Institute
for healthy aging. “Als huidexpert help ik zelfbewuste vrouwen vanaf 35 jaar
een mooie stralende huid te krijgen en door de jaren heen te behouden.” De
redactie van De Beautysalon bezocht haar salon aan huis in Culemborg en
sprak onder begeleiding van rustgevende muziek met deze gepassioneerde
schoonheidsspecialiste.
DE VISIE
Voor deze uitgave werd er heel wat afgereisd. Het begon natuurlijk met een bezoek aan de Beauty Salon dimensions. Een
ideale gelegenheid voor mij om de branche en de merken beter te leren kennen.
Kort na deze beurs kreeg ik de kans om enkele merken écht van dichtbij mee te maken dankzij jubilea of productpresen-
taties. Beauty Service bijvoorbeeld (p.41), vierde het 75-jarig bestaan van Sans Soucis op een prachtige locatie aan de
Loosdrechtse plassen. Ook Sothys wist een bijzonder plekje in ons land te vinden om hun nieuwe producten te presen-
teren (p.25). Jachtslot De Mookerheide was het toneel voor een dag vol nieuwe producten, heerlijke geuren en nieuwe
contacten. Guinot verwelkomde ons in een prachtige Franse patisserie in hartje Amsterdam (p.19). Daar vertelden zij
over het merk en hun nieuwe producten. Ook mochten enkele aanwezigen de succesvolle hydradermie-behandeling
ondergaan, volgens velen de ‘Rolls Royce onder de behandelingen’. Kort voordat deze uitgave naar de drukker ging, gaf
Beauty Injection een masterclass over hoe je van een huidverzorgingsklant een huidverbeteringsklant maakt (p.34). Een
zeer interessante en inspirerende middag met belangrijke commerciële tips.
Natuurlijk wordt al deze informatie in dit nummer met jullie gedeeld. Maar vergeet ook niet
de vaste rubrieken te lezen, het productnieuws door te nemen en de columns en interviews te
verslinden. Deze uitgave staat namelijk weer bol van beauty-nieuws!
Veel leesplezier!
Esther Vervaet
Hoofdredacteur
e.vervaet@gpmedia.nl