Previous Page  3 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

de

beautysalon

3

B L A D W I J Z E R

Vakinformatie voor de

totale Schoonheidsbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Tel.:

+31 (0)24 3246146

Fax:

+31 (0)24 3246144

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Esther Vervaet (hoofdredacteur)

e.vervaet@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Mandy Sponselee (media-adviseur)

m.sponselee@gpmedia.nl

Emiel Bruning (media-adviseur)

e.bruning@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter grif-

fie van de Arrondissementsrechtbanken

en bij de Kamers van Koophandel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

Per jaar in Europa

51,-

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1572-3208

© Copyright 2014

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie, micro-

film of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van

de uitgever. De Beautysalon besteedt

de grootst mogelijke aandacht aan de

juistheid van de informatie die in het

vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten

zijn echter niet volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook

op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook, die is

ontstaan als gevolg van handelingen en/

of beslissingen die gebaseerd zijn op de

bedoelde informatie.

de

Beautysalon

C O L O F O N

Inhoud De Beautysalon nr. 5, 2014

p. 10

p. 34-35

p. 48-49

p. 16-17

Interview: Beauty Service

Al meer dan 65 jaar richt Beauty Service zich met passie en kennis op cos-

metica. Sinds 2007 staat Roelof Hartog aan het roer van dit succesvolle fami-

liebedrijf in Best. Iets wat hij in eerste instantie zelf niet had gepland: “Als je

opa en moeder het bedrijf goed hebben gerund, dan bestaat de kans dat mij

dat niet lukt. Dat geeft een bepaalde druk.” Inmiddels heeft Roelof het bedrijf

flink aangepakt en zich ruimschoots bewezen. Er is geen afdeling of onderdeel

ongewijzigd gebleven. Reden te meer om hem te spreken en te vragen naar

zijn visie op dit cosmeticabedrijf.

Beauty Beurs Kalkar

Vorig jaar was de eerste editie van de kappers- en beautybeurs ‘Beauty Live’

een groot succes. De organisatoren rekenen erop dat dit succes met de

komende, tweede editie verder wordt uitgebouwd en gezien de groei van de

exposantenlijst hebben zij alle reden om optimistisch te zijn. De belangrijkste

kenmerken van de beurs zijn onveranderd gebleven: deze richt zich op de

volledige Duitse en de Nederlandse kappers- en beautybranche en bezoekers

worden serieus in de watten gelegd met de full service formule. Ook belang-

rijk om te vermelden is dat de toegang gratis is voor beauty professionals die

zich vooraf registreren op de site met hun KvK-nummer.

Beauty Injection

Beauty Injection is distributeur van hoogwaardige schoonheidsproducten,

gericht op huidverbetering en natuurlijke make-up. Greet Hoedeman leidt dit

bedrijf en is tevens eigenaresse van Beauty Inn Health & Beauty Centre. Op

maandag 13 oktober organiseerde Beauty Injection een masterclass met als

onderwerp: beautful aging en marketing in de beautybranche. Tijdens deze

leerzame middag konden alle aanwezigen advies krijgen over hoe je van een

‘huidverzorgingsklant’ een ‘huidverbeteringsklant’ maakt.

Salon X: New Eden

Ingrid Sielhorst is sinds 1998 eigenaresse van New Eden Skincare, Institute

for healthy aging. “Als huidexpert help ik zelfbewuste vrouwen vanaf 35 jaar

een mooie stralende huid te krijgen en door de jaren heen te behouden.” De

redactie van De Beautysalon bezocht haar salon aan huis in Culemborg en

sprak onder begeleiding van rustgevende muziek met deze gepassioneerde

schoonheidsspecialiste.

DE VISIE

Voor deze uitgave werd er heel wat afgereisd. Het begon natuurlijk met een bezoek aan de Beauty Salon dimensions. Een

ideale gelegenheid voor mij om de branche en de merken beter te leren kennen.

Kort na deze beurs kreeg ik de kans om enkele merken écht van dichtbij mee te maken dankzij jubilea of productpresen-

taties. Beauty Service bijvoorbeeld (p.41), vierde het 75-jarig bestaan van Sans Soucis op een prachtige locatie aan de

Loosdrechtse plassen. Ook Sothys wist een bijzonder plekje in ons land te vinden om hun nieuwe producten te presen-

teren (p.25). Jachtslot De Mookerheide was het toneel voor een dag vol nieuwe producten, heerlijke geuren en nieuwe

contacten. Guinot verwelkomde ons in een prachtige Franse patisserie in hartje Amsterdam (p.19). Daar vertelden zij

over het merk en hun nieuwe producten. Ook mochten enkele aanwezigen de succesvolle hydradermie-behandeling

ondergaan, volgens velen de ‘Rolls Royce onder de behandelingen’. Kort voordat deze uitgave naar de drukker ging, gaf

Beauty Injection een masterclass over hoe je van een huidverzorgingsklant een huidverbeteringsklant maakt (p.34). Een

zeer interessante en inspirerende middag met belangrijke commerciële tips.

Natuurlijk wordt al deze informatie in dit nummer met jullie gedeeld. Maar vergeet ook niet

de vaste rubrieken te lezen, het productnieuws door te nemen en de columns en interviews te

verslinden. Deze uitgave staat namelijk weer bol van beauty-nieuws!

Veel leesplezier!

Esther Vervaet

Hoofdredacteur

e.vervaet@gpmedia.nl