de beautysalon nr5 2018

D e B e a u t y s a l o n n r 5 2 0 1 8 50 M a r k e t i n g t i p s Ervoor zorgen dat je blog beter wordt geïndexeerd (gevonden) in de zoekresultaten is gelukkig helemaal niet zo ingewikkeld. Volg de volgende tips op en je komt al een heel eind. TIP 1: FOCUS Bedenk eerst op welke zoekwoorden je graag gevonden wilt worden met je blog. Schrijf je bijvoorbeeld over acne en hoe dit te behandelen is, dan kun je ervoor kiezen om ‘acne’ en ‘acnebehandeling’ als tref- woorden te gebruiken. Leg de focus echter op maximaal twee zoekwoorden, want meerdere zoekwoorden worden door Google niet geïndexeerd. Daarnaast heeft het leggen van de focus op maximaal twee zoek- woorden nog een ander voordeel. Het verbetert namelijk de leesbaarheid van de tekst. Twee zoekwoorden zijn namelijk gemakkelijker te verwerken in de tekst zonder dat dit geforceerd of onnatuurlijk overkomt op de lezer. Onthoud dat een zoekwoord eigenlijk een behoefte is van de consument. Denk dus niet in zoekwoorden, maar in vragen, behoeften en problemen. Hoe beter je de behoefte vervult die achter het zoekwoord verscholen gaat, hoe kwalitatiever jouw blog is. TIP 2: ZOEKWOORDEN IN DE TEKST VERWERKEN Je hebt inmiddels gekozen voor ‘acne’ en ‘acnebehandeling’ als zoekwoorden. Deze dien je nu terug te laten komen in de tekst. Idealiter doe je dit op vier punten, namelijk in de titel, body, url en meta description. Titel: Als titel van je blog kun je bijvoorbeeld voor ‘Acnebehandelingen die zorgen voor directe resultaten’ kiezen. Body: Naast de titel laat je de woorden nog een aantal keer terugkomen in de inleiding en in de verdere blogtekst. Url: De trefwoorden verwerk je in de url. Als een zoekmachine deze link ziet, snapt hij hier weinig van: http://www.schoonheidssalonalmere.nl/categorie-4/node-1532/123566_4721.asp Dat verandert als je de vindbaarheid van de URL vergroot, door deze te veranderen in: http://www.schoonheidssalonalmere.nl/acnebehandelingen/ Meta description: Tot slot verwerk je het zoekwoord in de meta description. Dit is een omschrijving van de inhoud van een webpagina. Tip 3: Vergeet de afbeeldingen niet Afbeeldingen spelen een belangrijke rol bij de vindbaarheid van je website. Door bij iedere afbeelding het zoekwoord in de alt-tekst op te nemen, weet Google dat deze afbeelding over ‘acnebehandelingen’ gaat. Wanneer de consument zoekt op ‘acnebehandelingen’, komt jouw afbeelding in de resultaten terecht. Als laatste geef ik je graag mee dat een blog altijd geschreven moet worden voor de lezer en niet voor Google. Het algoritme van Google is inmiddels slim genoeg om te zien of een blog kwalitatieve tekst bevat of alleen maar is volgepropt met zoekwoorden met als doel om hoog in de zoekresultaten te eindigen. Groetjes en liefs, Jouwsalononline.nl STEEDS MEER SCHOONHEIDSSPECIALISTEN ZIEN HET NUT VAN BLOGGEN IN EN DAT IS NIET GEK. EEN BLOG KAN NAMELIJK ZEKER MEERWAARDE BIEDEN. AAN DE ENE KANT INFORMEER JE BIJVOORBEELD JE (POTENTIËLE) KLANTEN MET INFORMATIE OVER DE HUID, TERWIJL EEN GOED GESCHREVEN BLOG AAN DE ANDERE KANT VOOR BETERE ONLINE VINDBAARHEID ZORGT. ZOWORDT JEBLOG BETER GEVONDEN IN GOOGLE Deska de Vries

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4