beautysalon nr5 online

D e B e a u t y s a l o n n r 5 2 0 1 9 50 M a r k e t i n g t i p s Instagram is onderdeel van Facebook. Het is aan te raden om je Facebookpagina te koppelen aan je Instagram-account, zodat alles wat je deelt via Instagram, ook automatisch op je Facebookpagina wordt gedeeld. Daarnaast heeft het koppelen van de accounts ook voordelen wanneer je gaat adverteren, omdat de data van Instagram op dezelfde manier als op Facebook worden getarget. Dit betekent dat je super uitgebreid en specifiek jouw gewenste doelgroep kunt selecteren. Denk hierbij aan; leeftijd, geslacht, interesses en geografische targeting. Dit maakt het voor zowel grote als kleine bedrijven interessant om te adverteren, omdat er ook specifieke doelgroepen bereikt kunnen worden. Instagram biedt de volgende advertentiemogelijkheden: • Foto-advertentie • Video-advertentie • Carrousel-advertentie (meerdere foto’s) HOE MAAK JE EEN INSTAGRAM ADVERTENTIE? Het maken van een advertentie is niet ingewikkeld. Wanneer je nog nooit hebt geadverteerd raad ik aan om dit via de Instagram-app te doen, dit is namelijk snel en eenvoudig. Je kunt het ook via de Facebook Advertentiemanager doen, maar dit is een stuk ingewikkelder. VIA DE INSTAGRAM APP Om te adverteren ga je naar je Instagramprofiel en kies je uit de reeds gedeelde berichten, welk bericht je wilt adverteren. Vervolgens kun je kiezen waar de consument naar toe wordt geleid, bijvoorbeeld naar een bepaalde websitepagina of naar je Instagramprofiel. DOELGROEP BEPALEN Instagram biedt twee opties voor het bepalen van de doelgroep, namelijk al eerder opgeslagen doelgroepen of een doelgroep die je nieuw aanmaakt in de app. Wanneer je nog niet eerder hebt geadverteerd, kies je voor ‘je eigen doelgroep maken’. Je kunt de advertentie hier richten op locaties, interesses en leeftijd en geslacht. Je kiest een doelstelling, maakt een actieknop aan en kiest een budget. Een advertentie staat vervolgens binnen vijf minuten online. Succes! Wanneer je wat hulp kunt gebruiken, hoor ik het natuurlijk graag! DE TIJDEN DAT INSTAGRAM ALLEEN DOOR EEN JONGER PUBLIEK WERD GEBRUIKT ZIJN VOORBIJ. VOLGENS DE LAATSTE CIJFERS IS ZELFS HET MERENDEEL VAN DE GEBRUIKERS BOVEN DE 25 JAAR. INSTAGRAM IS VOOR SCHOONHEIDSSALONS EEN MOOIE MANIER OM ONDER DE AANDACHT VAN DE DOELGROEP TE KOMEN, DOOR BIJVOORBEELD TE ADVERTEREN. HOE JE DIT DOET LEES JE IN DEZE COLUMN! Adverteren op Instagram DESKA DE VRIES VAN JOUWSALONONLINE.NL GEEFT IN ELKE EDITIE HANDIGE MARKETINGTIPS AAN SALONEIGENAREN. Deska de Vries

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4