De Beautysalon nr5-2020 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 5 2 0 2 0 50 M a r k e t i n g t i p s CREËER WAARDE VOOR JOUW PUBLIEK Elke ondernemer heeft een maatschappelijke verantwoordelijkheid naar zijn publiek toe. In de moeilijke tijden van een coronavirus-pandemie kun je je sociale verantwoordelijkheid vervullen door jouw publiek voor te lichten via online kanalen zoals social media, bloggen en vloggen. Mensen herinneren zich wanneer bedrijven om hen geven. Zelfs een klein gebaar van zorgzaamheid kan jouw doelgroep een fijn gevoel geven over jou en jouw salon. Veel consumenten zijn op dit moment terughoudend in het maken van een afspraak. Zorg ervoor dat je deze groep wel blijft bereiken, bijvoorbeeld door middel van de volgende blog- en vlog-ideeën: • Tips over hoe je je huid vanuit huis het beste kunt verzorgen • Hoe kun je zelf een bindweefselmassage toepassen? • Welke voeding zorgt voor een hogere weerstand (en een stralende huid) • Tips om gezond te blijven (fysiek en mentaal) tijdens de pandemie. Klanten en potentiële klanten waarderen het wanneer je als bedrijf een stapje extra doet om in moeilijke tijden waarde te bieden. Dus hoe meer je om hen geeft, hoe meer jij hun vertrouwen verdient. Dit zal zich uiteindelijk vertalen in meer verkopen en klanten die na deze pandemie de salon weer weten te vinden. Wanneer je eenmaal een blog hebt geschreven, plaats je deze op een hiervoor speciaal bestemde pagina op je website. Het geregeld publiceren van blogs verbetert de zoekmachineoptimalisatie (SEO) van jouw website, omdat bloggen de website actueel houdt en bezoekers langer op je website blijven. Maak vervolgens Facebook-, Instagram- en LinkedIn-advertenties en berichten rond deze blogs met als doel jouw doelgroep te informeren, maar niet om te verkopen. Door de blogs en vlogs ook per nieuwsbrief te versturen, heb je niet alleen een extra communicatiekanaal, maar ook een reden voor potentiële klanten om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief. Vermeld bijvoorbeeld op je website waarom de website bezoeker zich dient in te schrijven voor de nieuwsbrief (waardevolle kennis over de huid). Heel veel succes en liefs, Jouwsalononline.nl HET CORONAVIRUS HEEFT INVLOED OP IEDER BEDRIJF, KLEIN OF GROOT. BIJ SOMMIGE BEDRIJVEN POSITIEF, DENK BIJVOORBEELD AAN DE WEBSHOPS MET VISSPULLEN, AANGEZIEN VEEL SPORTEN TIJDENS DE LOCKDOWN NIET MEER WAREN TOEGESTAAN. MAAR VOOR DE MEESTE VAN ONS SLAAT CORONA FINANCIEEL HARD TOE. IK VIND HET EEN VRESELIJK DROEVIGE TIJD EN MIJN ONDERNEMERSHART HUILT; ZOVEEL HARDWERKENDE ONDERNEMERS MOETEN NA JARENLANGE WERKZAAMHEDEN HUN DEUREN SLUITEN. TOCH PROBEER IK DEZE HELE SITUATIE OP EEN POSITIEVE MANIER TE BENADEREN. ZO HEB JE TIJDENS DE WAT RUSTIGERE PERIODEN DE TIJD VOOR DE MARKETING VAN JE SALON. LEES IN DEZE COLUMN OVER EEN AANTAL MARKETINGACTIVITEITEN WAAR JE NORMAAL GESPROKEN NIET DIRECT TIJD VOOR MAAKT, MAAR DIE ER WEL VOOR ZORGEN DAT JOUW SALON TOP OF MIND BLIJFT BIJ JOUW ONLINE VOLGERS EN KLANTEN. Bied waarde en blijf top of mind! DESKA DE VRIES VAN JOUWSALONONLINE.NL GEEFT IN ELKE EDITIE HANDIGE MARKETINGTIPS AAN SALONEIGENAREN Deska de Vries

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4