De Beautysalon Nr5-2021 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 5 2 0 2 1 10 “IK ZIE HET ALS MIJN MISSIE OM MEER BEWUSTZIJN TE CREËREN ALS HET GAAT OM DE BEHOEFTEN VAN DE KINDERHUID” G r o o t i n t e r v i e w – P u u r C o m p a n y Cosmetica en huidverzorging vormen als het ware een rode draad door leven het leven van Dieke. Als kind raakte zij al vroeg in aanraking met het belang van goede huidverzorging, maar belangrijker nog: de kracht van bepaalde werkstoffen. Haar ouders startten in de jaren negentig met het importeren van Dr. Spiller. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan; ook bij Dieke ontstond DE KINDERHUID BEHOEFT HEEL ANDERE VERZORGING DAN DIE VAN EEN VOLWASSENE. HOEWEL DIT WELLICHT BIJ VEEL PROFESSIONALS BEKEND IN DE OREN KLINKT, IS DAT IN DE PRAKTIJK GEEN VANZELFSPREKENDHEID. “ÁLS KINDEREN HUN HUID AL VERZORGEN, DAN IS DAT VAAK MET VRIJ AGRESSIEVE PRODUCTEN DIE GEMAKKELIJK VERKRIJGBAAR ZIJN BIJ DE DROGIST OF DE SUPERMARKT. OF ZE SMEREN MET HUIDVERZORGINGSPRODUCTEN DIE GESCHIKT ZIJN VOOR DE VOLWASSEN HUID EN ZEKER NIET VOOR EEN JONGE, VEEL KWETSBAARDERE HUID”, ALDUS DIEKE VAN GRONINGEN, OPRICHTER VAN PUUR COMPANY. MET HAAR BEDRIJF RICHT DIEKE ZICH SPECIFIEK OP HUIDVERZORGING VOOR KINDEREN, WAARBIJ ZE ALLEEN WERKT MET LABELS DIE SPECIAAL ZIJN ONTWIKKELD VOOR DE KWETSBARE HUID VAN KINDEREN. MET HAAR VERHAAL BREEKT ZE EEN LANS VOOR HET BELANG VAN DE HUIDVERZORGING VOOR DEZE SPECIFIEKE DOELGROEP. de passie om met de huid bezig te zijn. Nog specifieker: met de kinderhuid. “Wij werden grootgebracht met de noodzaak van kwaliteitsingrediënten”, vertelt Dieke. “Mijn ouders waren er daarom ook heel goed van bewust dat ik als kind geen producten met heftige werkstoffen op mijn huid moest smeren. Later besprak ik samen met mijn man mijn droom om ooit zelf een Dieke van Groningen, oprichter van Puur Company

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4