De Beautysalon nr5 2022 Online

DE BEAUTYSALON NR 5 2022 10 GROOT INTERVIEW – B PROFESSIONAL “DE NEDERLANDSE SCHOONHEIDSSPECIALIST IS NIEUWSGIERIG EN PRETTIG MEE TE COMMUNICEREN” Vanuit Sint Katelijne Waver, iets ten noorden van Mechelen bundelen zaakvoerders Bart en Katleen hun krachten om beautyprofessionals in de Benelux te bedienen met mooie, gerenommeerde merken. Het ontstaan van de onderneming is bijzonder te noemen, gezien hun geheel verschillende achtergronden. Bart legt uit: “Katleen voelt zich volledig thuis in de beautywereld. Ze startte toen ze 18 was al haar eigen instituut en heeft sindsdien onafgebroken in de sector gewerkt. Ik heb daarentegen een totaal andere achtergrond. Opgeleid als jurist heb ik mij lange tijd beziggehouden met private equity. Ik ben gewend bedrijven te begeleiden bij overnames, ook ondernemingen die verwant waren aan de schoonheidsbranche. Dat was mijn eerste echte aanraking met deze sector.” “Ik leerde de kracht van deze branche pas echt kennen toen ik zelf bij Katleen in de salon kwam voor mijn huid”, vertelt Bart verder. “Ik ben namelijk een fanatiek sporter en ondervindt nog wel eens de nadelige gevolgen daarvan op mijn huid. Katleen bood mij destijds de producten van Youth Lab aan, maar zei daarbij dat ik goed moest inslaan, aangezien de distributeur ermee op ging houden. Dat triggerde mij op de een of andere manier en ik zag een nieuwe mogelijkheid ontstaan. Een paar dagen nadien heb ik de CEO van dat bedrijf gebeld om te kijken of er een mogelijkheid was om die activiteiten over te nemen. Samen met Katleen ging ik dit nieuwe avontuur aan, wat de start tekende van B Professional. Een impulsieve beslissing, maar één die precies op het goede moment kwam in mijn carrière.” COMPLEMENTAIR AANBOD VOOR DE BENELUX Het begon allemaal met het merk Youth Lab, dat B Professional nog steeds voert in België en wat voornamelijk te vinden is in drogisterijen en apotheken. Hoewel ze het merk nog steeds in het assortiment hebben, wilden Bart en Katleen zich al gauw meer gaan richten op de instituten in België en later ook Luxemburg en Nederland. “Op één been kun je niet staan, dus we gingen op zoek naar een uniek merk voor de professionele schoonheidsbranche. Op een vakbeurs kwamen we het merk Utsukusy tegen, Japans voor ‘schoonheid’. Vanuit haar ervaring had Katleen direct door dat het een bijzonder huidverbeteringsmerk was dat schoonheid op een andere manier benadert; bijzondere formuleringen en een groot aanbod aan actieve werkstoffen. We hadden direct een klik met de mensen achter het bedrijf en sloten een overeenkomst om het merk te gaan vertegenwoordigen in de Benelux. We willen salons en instituten die zich serieus bezighouden met huidverbetering kennis laten maken met dit deze effectieve producten en behandelingen.” Bart en Katleen hebben al van begin af aan het doel om het assortiment zo complementair mogelijk te maken: een totaalaanbod dat beschikbaar is voor élke schoonheidsspecialist in de Benelux. Met een huidverbeteringsmerk reeds in het portfolio, was het volgens Bart een logische stap om ook de mogelijkheden te onderzoeken wat OP DE KNALROZE BEURSVLOER VAN BEAUTY2BUY, DIE EIND SEPTEMBER PLAATSVOND IN JAARBEURS UTRECHT, TREFFEN WE BART VANHALLE EN ZIJN COMPAGNON KATLEEN VAN DEN HEUVEL, BEIDE ZAAKVOERDERS VAN HET VLAAMSE B PROFESSIONAL. TERWIJL KATLEEN DRUK IN DE WEER IS OM GEÏNTERESSEERDE BEURSBEZOEKERS ALLES TE VERTELLEN OVER DE CELLUMA LICHTTHERAPIE EN HET JAPANSE SKINCARE MERK UTSUKUSY, IS HET BART DIE ONS MET ZIJN CHARMANTE, VLAAMSE TONGVAL PASSIEVOL VERTELT OVER HUN ONDERNEMING. EEN PAAR DAGEN NA DE BEURS LICHT BART ZIJN VERHAAL VERDER TOE EN PRATEN WE UITGEBREID OVER ZIJN CARRIÈRESWITCH, HET COMPLEMENTAIRE VAN B PROFESSIONAL EN AMBITIE VAN BART EN KATLEEN OM STEEDS MEER NEDERLANDSE SALONS KENNIS TE LATEN MAKEN MET DEZE BIJZONDERE MERKEN. Bart tijdens de najaarsbeurs Beauty2Buy

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4