De Beautysalon nr5 2022 Online

DE BEAUTYSALON NR 5 2022 42 ONDERNEMEN ER KOMT HEEL WAT BIJ KIJKEN OM ALS ONDERNEMER SUCCESVOL TE ZIJN IN EEN SECTOR DIE ZO COMPETITIEF IS ALS DE SCHOONHEIDSBRANCHE. OM JE TE ONDERSTEUNEN GEVEN ONZE PANELLEDEN IN DE RUBRIEK ‘ONDERNEMEN’ STEEDS HUN VISIE OP EEN STELLING OF VRAAG DIE VERBAND HOUDT MET EEN BEPAALD ASPECT VAN HET ONDERNEMERSCHAP. WE LEGGEN ONZE PANELLEDEN DEZE KEER DE VOLGENDE VRAAG VOOR: “HOE BLIJF JE OP DE HOOGTE VAN DE LAATSTE BEAUTYTRENDS?” CAROLINE DEN HOLLANDER “Bladen, blogs, social media: de klant vindt overal informatie over beauty en weet steeds meer. Of denkt dat althans. Alle reden om te zorgen dat je op de hoogte bent en blijft van de laatste beautytrends, zodat je je klant een stap voor blijft. Uiteraard doe je dat door diezelfde bladen, blogs en social media te volgen. Volg daarnaast hashtags, influencers en toonaangevende professionals in je vakgebied, word lid van groepen die voor jou relevant zijn en abonneer je op beauty gerelateerde nieuwsbrieven en vakbladen; alle voor de branche interessante informatie wordt hierin door experts gebundeld. De kwaliteit van de informatie is daarom vaak hoog en altijd relevant. In veel vakbladen wordt bovendien geadverteerd voor interessante vakbeurzen en congressen: ideaal om te netwerken en nieuwe dingen te zien.” “Ook handig: Google Alerts. Iedereen met een Google-mailadres kan alerts instellen voor specifieke trefwoorden of zinnen. Dan ontvang je automatisch email meldingen als Google een nieuwsbericht vindt over voor jouw belangrijke onderwerpen. Je kan zelf bepalen hoe vaak je meldingen ontvangt (dagelijks, wekelijks, maandelijks) en zoveel zoektermen ingeven als je wilt. Te veel en/ of te generieke zoektermen instellen zou ik dan weer niet doen; anders raak je overspoeld met irrelevante informatie. En misschien wel het allerbelangrijkst: hou je kennis up-to-date, verbreed en verdiep die kennis waar je kunt door middel van bijscholingen, webinars en merk-onafhankelijke trainingen. Alleen zo blijf jíj de professional en autoriteit op je vakgebied!” Caroline den Hollander is eigenaar/oprichter van Skindependent; distributeur van de cosmeceutische merken Alpha-H, Esthemax en Institute BCN. “HOE BLIJF JE OP DE HOOGTE VAN DE LAATSTE BEAUTYTRENDS?”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4