De Beautysalon nr 5 2023 online

DE BEAUTYSALON NR 5 2023 10 GROOT INTERVIEW: AMAVI PMU Priscilla en Ineke kennen beiden een achtergrond binnen de tattoosector. Ineke op het gebied van marketing, Priscilla op het gebied van sales en commercie. Ruim twee jaar geleden sloegen ze de handen ineen. Amavi PMU is leverancier van een 25-tal verschillende merken, maar beide vrouwen benadrukken dat hun onderneming ‘geen klassieke groothandel is’. “Via de tattoowereld zijn wij in aanraking gekomen met PMU en dat trok ons meteen. We zagen veel mogelijkheden, omdat deze branche van oudsher wat conservatief is. PMU-specialisten werden opgeleid vanuit de academie en werkten vervolgens met de machines en materialen die ze vanuit de academie bleven aanschaffen. Naast vele zelfstandige opleiders zijn er inmiddels veel meer merken machines, naalden en pigmenten beschikbaar, zodat je als specialist een bredere keuze hebt en niet langer afhankelijk bent van één merk", verduidelijkt Ineke. Volledig ontzorgen Amavi PMU onderscheidt zich doordat het alles onder één dak aanbiedt. Priscilla: “Er bestond tot kort geleden nog niet zoiets als een webshop die PMU-salons volledig ontzorgde van A tot Z. Een one-stop-shop waar ze behalve voor hun naalden ook terecht kunnen voor pigmenten, hygiëne- en salonmateriaal. Het is toch raar dat je desinfectie bij een andere groothandel moet inkopen dan je naalden?” Ineke lacht en vult aan: “PMU-specialisten kunnen voor alles bij ons terecht. Wij voeren momenteel 25 verschillende merken, maar we zijn ons assortiment continu aan het verbreden. Daarbij luisteren we goed naar wat onze, zorgvuldig opgebouwde, doelgroep wenst. Zo is er bijvoorbeeld heel veel keuze in naalden. Veel specialisten leren een techniek aan met één naald. Maar er is zoveel meer mogelijk.” Priscilla geeft aan dat die technische productkennis van bijvoorbeeld de soorten naalden er niet altijd is. Zij ziet daarom een belangrijke rol weggelegd voor Amavi PMU. “Wij zien het als onze missie om dit wereldje wat open te breken. Kennisdeling leidt tot nieuwe inzichten en mogelijkheden. Het is niet bij iedereen bekend dat je andere naalden kunt gebruiken om sneller de behandeling uit te voeren, minder trauma toe te brengen aan de huid of voordeligere keuzes te maken voor het gewenste resultaat. Het delen van de productkennis vinden wij daarom ontzettend belangrijk want alleen door alle informatie te hebben kun je de juiste keuzes maken voor jouw specifieke klant of uit te voeren techniek. Daarom bieden wij niet alleen een groot assortiment aan maar delen we artikelen via de kennisbank op onze website en op social media met (technische) informatie over producten en het gebruik ervan.” Ruimere keuze Priscilla voegt toe; “Ook de keuze voor een opleiding of masterclass is veranderd. Er zijn tegenwoordig veel soorten opleiders en academies waarbij je niet meteen de investering van duizenden euro’s hoeft te maken. Machines kun je bijvoorbeeld ook bij ons aanschaffen en deze bedragen lopen uiteen, wij trachten in ieder segment mooie, kwalitatieve opties te bieden zodat het toegankelijk blijft om te kunnen beginnen binnen het vak. Wij zijn overigens geen academie en dat is een bewuste keuze. Wij hebben de productkennis en delen de voordelen van de verschillende producten die er zijn, wij adviseren niet in technieken en behandelingen. Micropigmentatie “Ook al noemen we het in onze branche allemaal (S)PMU, dat staat voor (Semi) Permanente Make-Up, er bestaan nog meer pigmentatietechnieken in onze industrie. Bij PMU kiezen consumenten voor langdurige (1,5 tot 2 jaar) make-upoplossingen met powderbrows, microblading voor wenkbrauwen, eyeliner, infralash of lipbehandelingen zoals lipstickeffect of lipblush. Maar er is ook een groep pigmentatiespecialisten die ook fantastisch werk doen en levens veranderen met hun pigmentatietechnieken. ‘ER ZIJN MEER OPTIES BINNEN DE PRODUCTKEUZE VOOR PMU DAN VELEN WETEN’ Amavi PMU is ‘meer dan’ een groothandel voor PMU-salons, schoonheidsspecialisten en huidklinieken. Het bedrijf van Priscilla Boestaman en Ineke van Esch werpt zich graag op als ‘onestop-shop’ voor iedere professional die zich wil toeleggen op permanente make-up (PMU). “Amavi is het Italiaanse woord voor ‘Loved’, wat in zekere zin past bij wie wij zijn en hoe we ons vak uitoefenen. Italië is het land van schoonheid. Qua mode, architectuur, kunst en cosmetica. En wij hebben liefde voor onze sector. Er zijn zoveel meer opties binnen de productkeuze voor PMU dan velen weten. Wij delen graag alle mogelijkheden met professionals zodat ieder daar een gerichte keuze in kan maken wat voor hem of haar het beste werkt. Daar is alles binnen Amavi PMU op gericht”, stelt Priscilla. Priscilla Boestaman en Ineke van Esch zijn de oprichters van Amavi PMU

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4