Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY ENVIRON SKIN CARE ‘ENVIRON WERKT OP WETENSCHAPPELIJKE BASIS EN BEREIKT DAARDOOR DE BESTE RESULTATEN’ SPECIAL HUIDVERBETERING & MAKE-UP Vaktijdschrift voor de totale beautybranche | November 2024 | 20e jaargang no. 5 | Prijs € 10, 50
Profiteer van een winstgevend verdienmodel! Boost je business Superboost geeft je de zachtheid van een cosmetische verzorging met de impact van een medische behandeling. De huid wordt dikker, elastischer en gaver. Een activering van de gezichtsspieren die door veroudering lui zijn geworden. De mogelijkheden zijn zeer gevarieerd en zeer uitgebreid, deze behandeling geeft resultaat op: Huidverjonging Verminderen van (fijne) rimpels Oog- en wenkbrauwlift Haarverbetering (versterking +30%) Onregelmatige huid Grove poriën Pigmentatie Extra spiervolume Ontspanning na samentrekking spier Herwonnen spiertonus Resultaat op lange termijn Communicatie tussen brein en huid verbeteren V-vorm gezicht herstellen Oogleden openen Mondhoeken krullen omhoog Meer spierspanning meer hefkracht Acné ‘Met de Superboost-methode verbeteren we de huid op een niet-invasieve manier, verjongen en ontspannen we de gelaats- en halsspieren met als resultaat een jeugdige uitstraling en verbeterde spiertonus. We richten ons op een multi-level approach.’ Laat de huid van jouw klanten er natuurlijk en jong uitzien zonder spierontspanners, fillers of invasieve lasers! Dit is perfect mogelijk dankzij de combinatie van twee pijnloze innovatieve technologieën. Snel en pijnloos Bewezen resultaat Word jij onze énige echte Superboost-expert in jouw regio? Reeds +130 locaties actief in de Benelux! Meer info of een proefbehandeling? Bel: +32(0)3 647 3612 Mail: info@anubiscare.be Anubis Care geeft jou nu de kans om jouw regio te claimen. Ontdek deze geweldige techniek, maak hem je eigen met onze opleiding en word Superboost-expert in jouw regio met een zeer rendabel verdienmodel. Kijk ook op www.superboost.be. Heb je hulp nodig met content voor je socials? Volg ons via @ anubiscare Loved by: Wij helpen je kosteloos met het creëren van content voor Instagram en Facebook. Zie de voorbeelden van onze klanten. Word partner en laat je gegevens achter: www.superboost.nl
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 3 Colofon en De Visie Vaktijdschrift voor de totale schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Martijn Schwillens (hoofdredacteur) m.schwillens@gpmedia.nl Charlotte Swagten (redacteur) c.swagten@gpmedia.nl Maroessia Karpenko (redacteur) m.karpenko@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2024 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Het lijkt erop dat de schoonheidsbranche bezig is met een transitie. Waar tot vijf jaar geleden een flinke toename waarneembaar was in het straatbeeld van grotere, luxere salons in de winkelstraten, zien we nu een verhuizing van salons naar kleinere vestigingen, niet zelden aan huis of op een (goed bereikbare) B-locatie. Stijgende huurkosten, weinig mededenkende pandeigenaren en een tekort aan personeel zijn de belangrijkste oorzaken. KLANTEN WILLEN ZICH GEWAARDEERD VOELEN EN EEN BEHANDELING VAN TOPKWALITEIT KRIJGEN. OF JE DAT NU DOET IN EEN INTIEME SALON OF EEN GROOT INSTITUUT, DAT MAAKT UITEINDELIJK NIET HET VERSCHIL Martijn Schwillens Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon m.schwillens@gpmedia.nl Tegelijkertijd zien we salons zich meer richten op het midden- en hogere segment. Niet alleen qua klanten maar ook qua behandelingen (of is het juist andersom?). De keuze voor meer exclusiviteit en specialisatie is een bewuste. En geheel onlogisch is dat natuurlijk niet. Kleinere salons kunnen weliswaar niet dezelfde uitstraling bieden als grotere instituten, maar wel dezelfde kwaliteit leveren, inclusief persoonlijke touch. Klanten komen als eerste voor de geboden behandeling maar in tweede instantie zeker ook voor u. Het succes van een salon wordt mede bepaald door hoe goed u uw eigen identiteit weet over te brengen. Dan moet u natuurlijk wel iets hebben waarvoor mensen graag elke zes tot acht weken naar u toe komen. Gewaardeerd voelen Huidverbetering, op basis van wetenschappelijke basis en onderbouwing, levert u (meer) tevreden klanten op. Of u nu in een woonhuis of een groot pand zit, de kern blijft hetzelfde: klanten willen zich gewaardeerd voelen en een behandeling van topkwaliteit krijgen. Of u dat nu doet in een kleine, intieme salon of een groot instituut, dat maakt uiteindelijk niet het verschil. Om u te inspireren om uw behandelingen naar een hoger niveau te tillen, vindt u in deze uitgave een special over Huidverbetering alsook de aankondiging van twee interessante evenementen die de moeite waard zijn om te bezoeken om uw vakkennis te vergroten. En weet: hoe mooi uw interieur ook is, alleen u bepaalt of het de moeite waard is om naar uw salon te komen. Veel leesplezier! Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY ENVIRON SKIN CARE ‘ENVIRON WERKT OP WETENSCHAPPELIJKE BASIS EN BEREIKT DAARDOOR DE BESTE RESULTATEN’ SPECIAL HUIDVERBETERING & MAKE-UP Vaktijdschrift voor de totale beautybranche | November 2024 | 20e jaargang no. 5 | Prijs € 10, 50
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 4 INHOUD P. 10 GROOT INTERVIEW: MEDIK8 Crystal Retinal van Medik8 is een krachtig anti-aging serum ontworpen om rimpels te verminderen en de huid zichtbaar te vernieuwen voor een frisse en jonger uitziende huid. Vaktijdschrift De Beautysalon ging in gesprek met Christel Lammers, trainster bij Medik8, over dit serum. P. 14 MEDCOS SKINSOLUTIONS MedCos Skinsolutions is een Nederlands bedrijf dat sinds oktober 2004 hoogwaardige apparatuur voor huidverbetering, definitieve ontharing en vetbevriezing ontwikkelt en produceert. “Met onze IPL SHR en Body-Wizard Duo, zijn wij jouw betrouwbare partner voor succes.” P. 26 COVERSTORY: ENVIRON SKIN CARE the happy skin is leverancier van de hoogwaardige merken Environ Skin Care en Jane Iredale the skincare makeup®. Onlangs hield het bedrijf een klantenmeeting. Vaktijdschrift De Beautysalon sloot aan op de meeting en sprak met Prof. Dr. Matthias Aust en Hélène Vanhoudt van the happy skin. P. 22 REPORTAGE: ROSITTA KLINIEK Rosacea is een chronische huidaandoening die zich vooral manifesteert in het gezicht. Mensen die met rosacea worstelen, kunnen voor een gerichte aanpak terecht bij Rositta Kliniek. “Hier draait alles om langdurig resultaat. In slechts enkele gevallen is er een aanvullende behandeling nodig.” 10 26 22 14
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 5 P. 34 HUIDVERBETERING MET DIEGO DALLA PALMA Fillift is een intensieve liftende en anti-agingbehandeling van het Italiaanse kwaliteitsmerk Diego dalla Palma professional. Tegen eigenwijze moleculen. Deze behandeling wordt, net als alle producten van Diego dalla Palma, aangeboden door Esthé-Care Cosmetiek. P. 31 FALL BEAUTY EVENT Op woensdag 13 november organiseren Beauty Trade Professionals en De Huidprofessional het Fall Beauty Event; een dag vol beautykennis, verbinding, inspiratie en plezier. In de line-up van deze kennisdag staan experts in beauty, business, trends, technologie en persoonlijke ontwikkeling. P. 38 ONDERNEMEN Onze panelleden geven in de rubriek ‘Ondernemen’ steeds hun visie op een stelling die verband houdt met een bepaald aspect van het ondernemerschap. We leggen onze panelleden deze keer de volgende vraag voor: “Hoe stimuleer je make-upverkoop in de salon?” P. 48 SALON X: KAIF BEAUTY Wegens de oorlog in haar geboorteland vluchtte Liza Vayzer twee jaar geleden vanuit Oekraïne naar Nederland, waar ze in hartje Laren haar schoonheidssalon KAIF Beauty opende. “Ik kon geen salon vinden waar ze het op de juiste manier deden, dus ben ik het maar zelf gaan doen.” 34 38 48 31
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 6 BRANCHENIEUWS De campagne benadrukt dat voedingssupplementen een waardevolle aanvulling kunnen zijn op een gezonde leefstijl. Veel mensen willen hun gezondheid verbeteren, maar weten niet altijd welke supplementen daarbij kunnen helpen. “Wat kan ik gebruiken? Hoeveel is veilig? Waar moet ik op letten?” Dit zijn veelgestelde vragen die bij consumenten leven. IVG-info.nl biedt betrouwbare, wetenschappelijk onderbouwde informatie die deze vragen beantwoordt en helpt bij het maken van de juiste keuzes. Toegankelijke en betrouwbare informatie De campagne richt zich op het informeren van het publiek over de voordelen en mogelijke risico’s van supplementen. Het is belangrijk dat mensen zich goed laten informeren voordat ze supplementen gebruiken, zodat ze geen onnodige of onveilige keuzes maken. De website IVG-info.nl is een uitgebreide bron van informatie voor iedereen die meer wil weten over voedingssupplementen en gezondheid. Op de website vinden bezoekers niet alleen antwoorden op veelgestelde vragen, maar ook het laatste nieuws over wetenschappelijk onderzoek en aanbevelingen van de Gezondheidsraad. De informatie is afgestemd op alle levensfases en levensstijlen, zodat iedereen weloverwogen beslissingen kan nemen over het gebruik van supplementen. Met deze campagne hoopt het IVG een bijdrage te leveren aan een gezondere samenleving waarin mensen verantwoord omgaan met hun gezondheid en supplementen. Meer informatie: Informatiecentrum Voedingssupplementen & Gezondheid Tel. 033-2456001 www.ivg-info.nl IVG LANCEERT CAMPAGNE VOOR VERANTWOORD SUPPLEMENTGEBRUIK Het Informatiecentrum Voedingssupplementen & Gezondheid (IVG) is in september een grootschalige campagne gestart om Nederlanders bewuster te maken van het gebruik van voedingssupplementen. De campagne, die drie maanden duurt, zal te zien zijn op sociale mediakanalen zoals Instagram, Facebook, LinkedIn en YouTube. Met behulp van visuele storytelling en interactieve elementen wil IVG-info.nl het belang van verantwoorde supplementeninname onder de aandacht brengen. NVH OPENT MELDPUNT COSMETISCHE ZORG De Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten (NVH) heeft begin oktober het Meldpunt Cosmetische Zorg geopend om meer zicht te krijgen op misstanden in de cosmetische zorg. Consumenten die huidschade hebben opgelopen na een cosmetische behandelding kunnen bij het meldpunt een melding maken. Consumenten kunnen vanaf vandaag een melding maken als er na cosmetische behandelingen schade is ontstaan. Bijvoorbeeld na behandelingen met licht (IPL)- en laserapparatuur, LED (en andere aanverwante technieken zoals ultrasound, plasma of radiofrequentie); chemische peelings of microneedling. Ook zorgverleners met patiënten die elders huidschade hebben opgelopen, maar hiervan geen melding durven te maken, kunnen dit vanaf nu melden via het meldpunt. In Nederland zijn medische handelingen zoals injecteren en opereren bij wet geregeld. Daarvan is wettelijk geregeld wie deze handelingen wel en niet mogen uitvoeren. Voor licht-, laser en aanverwante behandelingen is dit niet het geval. Momenteel zijn er weinig meldingen bij het Landelijk Meldpunt Zorg van de IGJ, terwijl de NVH met regelmaat nog schrijnende voorbeelden van mistanden ontvangt. Dit loopt uiteen van schade aan de huid tot afpersing door malafide praktijken die patiënten onder druk zetten om geen melding te maken. Veelal is ook onduidelijk wie de behandelaar was en of deze wel voldoende geschoold was. Goede afspraken, geen wetgeving De beroepsgroepen binnen de cosmetische zorg werken al langer aan goede afspraken voor veilige en goede cosmetische zorg, echter blijft de wetgeving achter. De meldingen via het meldpunt zullen ondersteunend zijn aan de benodigde stappen tot borging binnen de Wet BIG zodat duidelijk wordt wie licht-, laser en aanverwante behandelingen wel en niet mogen uitvoeren. “De NVH is van mening dat de veiligheid en kwaliteit van de consument geborgd dient te worden binnen wet- en regelgeving. Door borging binnen de wet kunnen consumenten beter beschermd worden tegen ongeschoolde en ondeskundige behandelaren en malafide praktijken. Ook kan de IGJ dan als toezichthouder hierop handhaven”, aldus Monique van Bekkum, directeur NVH. Het meldpunt is te bereiken via huidtherapie.nl/meldpunt-cosmetische-zorg
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 7 JUBILEUM Bezoek je een bij ANBOS aangesloten schoonheidsspecialist, dan weet je zeker dat hij of zij gediplomeerd is en weet je dat je in goede handen bent.’ Deze quote van een klant van één van de ruim 4.000 schoonheidssalons die zijn geregistreerd bij de brancheorganisatie, vangt in anderhalve zin goed samen wat de ANBOS met de nieuwe campagne nastreeft. Deze (online) campagne heeft dan ook ‘Jouw Zekerheid in een Wereld van Misinformatie’ als thema meegekregen. “In een wereld waarin sociale media zowel kennis als misinformatie verspreiden, is betrouwbare informatie essentieel. ANBOS ondersteunt met trots de vakmensen die elke dag opnieuw uitblinken in kwaliteit en expertise. Zij staan klaar om je te helpen met de beste huidverzorging en behandelingen, zodat je met een gerust hart kunt vertrouwen op de juiste zorg voor jouw huid. Met de online campagne (die op 9 september van start is gegaan) laat ANBOS zien dat we al 75 jaar een vertrouwd gezicht zijn in beauty. De ANBOS-schoonheidsspecialist is dé professional waar je als consument bij in de stoel wilt plaatsnemen”, laat ANBOS in een persbericht weten. Jubileumevent Al in de beginjaren van de brancheorganisatie voor gediplomeerde schoonheidsspecialisten werd duidelijk wat de impact kan zijn van huidverzorging en verbetering op het welzijn van mensen. Het vakmanschap en de passie van schoonheidsspecialisten dragen bij aan het zelfvertrouwen van hun klanten. “Al 75 jaar zijn zij een bron van positiviteit en ondersteuning in het drukke dagelijks leven”, weet De Wild. ONLINE CAMPAGNE MOET CONSUMENT ‘BEKEND EN VERTROUWD’ MAKEN MET ANBOS-LEDEN Bij haar aanstelling als voorzitter van ANBOS eerder dit jaar voorspelde Wendy de Wild al dat de brancheorganisatie nadrukkelijker gaat communiceren om de bij ANBOS aangesloten schoonheidsspecialisten bekender te maken bij de Nederlandse consument. Bij de viering van het 75-jarig jubileum, vorige maand op Buitenplaats Kamerlyck, werd een online campagne gelanceerd ‘die de kernwaarden van ANBOS en haar leden in de schijnwerpers zet’. “Klanten moeten weten dat zij in goede handen zijn als ze in de stoel liggen bij een ANBOS-lid”, benadrukt De Wild. Bestuurslid Lenny van der Zwaan reikte tijdens de jubileumdag de ANBOS Young Awards uit aan de winnaars Emely Douwes en Sharona van der Voort. Wendy de Wild sprak alle aanwezige leden toe en benoemde de nieuwe ereleden Tineke Pronk en Marianne van den Broek. Zij kregen beiden het gouden ANBOS speldje opgespeld. Het vak van schoonheidsspecialist heeft zich in de afgelopen decennia ontwikkeld met nieuwe technieken en veranderende schoonheidsidealen. Maar één ding is altijd constant gebleven: de focus op kwaliteit en professionaliteit. ANBOS staat al 75 jaar garant voor de goed opgeleide schoonheidsspecialist met een diepgaande kennis van de huid, ons grootste orgaan. Er wordt gewerkt volgens duidelijke protocollen die samen de beroepscode voor aangesloten schoonheidsspecialisten vormen. Dit biedt klanten - in een tijd waarin alle kennis online te vinden lijkt en soms misleidend kan zijn - de zekerheid dat zij in goede handen zijn. “Wat ooit begon als een kleine club toegewijde schoonheidsspecialisten, is inmiddels uitgegroeid tot een sterke en professionele vereniging met ruim vierduizend leden. Die mogen gerust eens in het zonnetje gezet worden. Zodoende dat we bij het jubileumevent ook een ondernemersplein hebben ingericht en verschillende workshops hebben georganiseerd om bezoekers verder te inspireren. Vooral om stil te staan bij de ontwikkeling die de branche heeft doorgemaakt. In alle facetten”, legt De Wild tot slot uit. ANBOS-voorzitter Wendy de Wild snijdt de taart aan ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van de brancheorganisatie Drukte op het ondernemersplein tijdens het jubileumevent op Kamerlyck
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 9 MAKE-UP Joëlle, accountmanager bij Beautyleverancier.nl, is de drijvende kracht achter de verspreiding van SLA Paris onder professionals in Nederland. “SLA Paris is meer dan een merk; het is een partner voor elke salon die wil uitblinken”, vertelt Joëlle. Ze biedt niet alleen ondersteuning met productinformatie en displays, maar deelt ook technieken om het maximale uit de producten van het merk te halen. “We zorgen ervoor dat professionals alles hebben wat ze nodig hebben om onze producten effectief te gebruiken, van productkennis tot visuele ondersteuning in de salon.” FRANSE ALLURE VEROVERT NEDERLANDSE BEAUTYWERELD Het Franse make-up merk SLA Paris verovert steeds meer terrein in Nederland. Dit hoogwaardige merk, dat via Beautyleverancier. nl op de markt wordt gebracht, biedt make-up van topkwaliteit aan beautyprofessionals. Dit met een unieke combinatie van verfijnde pigmentatie en huidverzorgende formules. SLA Paris belooft niet alleen schoonheid, maar ook zorg voor de huid. Daarom zet het zich in voor duurzame en verantwoorde schoonheidsproducten. Clean Pro Beauty Een van de pijlers van SLA Paris is het Clean Pro Beauty-concept. Dit houdt in dat de producten van het merk zijn samengesteld uit natuurlijke, schone ingrediënten, zonder schadelijke toevoegingen zoals parabenen, en niet op dieren zijn getest. Deze filosofie sluit naadloos aan bij de groeiende vraag naar verantwoorde en bewuste schoonheidsproducten. De luxe uitstraling en verfijnde verpakking van de make-up dragen bij aan de aantrekkingskracht van het merk, zowel voor professionals als consumenten. “Onze make-up is multifunctioneel en werkt in harmonie met elkaar, waardoor het niet alleen krachtig is, maar ook duurzaam”, stelt Joëlle. Het merk volgt de laatste trends in de beautybranche op de voet en blijft innoveren om aan de verwachtingen van de moderne consument te voldoen. Exclusief voor professionals SLA Paris richt zich specifiek op beauty professionals zoals schoonheidsspecialisten, kapperszaken en make-up artiesten (MUA’s) die streven naar topkwaliteit en langdurige resultaten. De rijke pigmentatie en duurzame formules van de producten maken ze bijzonder geschikt voor professionals die hun klanten een premium ervaring willen bieden. “De uitgebreide collectie van SLA Paris biedt alles wat je nodig hebt om van begin tot eind een prachtige en professionele look te creëren”, legt Joëlle uit. Online Academy Een van de grootste voordelen van SLA Paris is de toegang tot de Online Academy, waar professionals 24/7 gebruik van kunnen maken. Deze online omgeving biedt uitgebreide informatie over de producten, de nieuwste lanceringen en technieken, en kant-en-klare foto’s voor sociale media. Professionals kunnen zich hierdoor continu blijven ontwikkelen en de nieuwste trends volgen. SLA Paris introduceert vijf tot zeven keer per jaar nieuwe producten, waardoor beautyprofessionals altijd de nieuwste innovaties in hun salon kunnen aanbieden. Meer informatie: SLA Paris Tel. 085-4012294 www.slaparis.nl | beautyleverancier.nl Joëlle biedt niet alleen ondersteuning met productinformatie en displays, maar deelt ook technieken om het maximale uit de producten van SLA Paris te halen
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 10 GROOT INTERVIEW: MEDIK8 Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen retinol en retinal? “Retinaldehyde heeft unieke voordelen ten opzichte van retinol. Het komt het dichtst bij retinoïnezuur zonder recept, is 2,8x biologisch actiever, werkt 11x sneller dan klassieke vormen van retinol en is de enige direct antibacteriële vorm van vitamine A. Bovendien is retinaldehyde veel milder voor de huid dan retinol. Retinaldehyde is de revolutionaire retinoïde van Medik8 die alle tekenen van huidveroudering aanpakt. Sneller, krachtiger en effectiever!” Voor wie is Crystal Retinal geschikt? “Crystal Retinal is geschikt voor mensen die op zoek zijn naar een geavanceerd anti-aging product om fijne lijntjes, rimpels en een ongelijkmatige huidteint te verminderen. Het is ook geschikt voor mensen die traditionele retinol producten te irriterend vinden. Omdat er verschillende sterktes zijn is er voor iedereen een geschikte Crystal Retinal.” Moet Crystal Retinal 's ochtends of 's avonds worden aangebracht? “Crystal Retinal wordt altijd in de avond aangebracht, omdat vitamine A gevoelig is voor daglicht en UV-stralen. Overdag wordt vitamine A afgebroken en is het dus niet meer werkzaam.” Waarom wordt Vitamine A beschouwd als krachtig anti-aging ingrediënt? “Vitamine A is de gouden standaard in anti-aging skincare. Vitamine A zorgt voor celvernieuwing, het maakt de huid voller, sterker en egaler en heeft een positief effect op het verminderen van pigmentatie problemen en het reduceren van de talgproductie. Het verhoogt de collageensynthese en helpt bij herstel na UV-schade. Kortom, vitamine A is de Holy Grail op het gebied van huidverbetering.” Medik8 claimt dat hun retinalformule superieur is aan andere producten op de markt. Wat maakt Crystal Retinal zo uniek? “Retinal is van nature ongelooflijk instabiel. In de aanwezigheid van zuurstof, licht en warmte wordt het afgebroken als deze niet correct geformuleerd is. Medik8 maakt gebruik van gepatenteerde retinalstabiliteit door middel van een uniek wortelzaadoliecomplex dat het retinal beschermt tegen afbraak, voor optimale effectiviteit in de huid. Zo blijft retinaldehyde werkzaam tot de laatste druppel. Daarnaast bevat het een Crystal inkapseling-afgiftesysteem wat ervoor zorgt dat retinal gedurende de nacht geleidelijk aan de huid wordt afgegeven. Dit zorgt ervoor dat de huid comfortabel blijft aanvoelen terwijl de vernieuwende voordelen van dit krachtige retinoïde-ingrediënt maximaal worden benut. Retinaldehyde is ingekapseld in een kristalvormige inkapseling dat bij contact met de huid wordt afgebroken door de natuurlijke enzymen van de huid. De kristalinkapseling werkt dus als een time-release mechanisme.” Hoe snel kunnen gebruikers resultaten verwachten bij het gebruik van Medik8’s Retinal in vergelijking met andere retinoïden, zoals retinol? “Zichtbare resultaten zijn te zien na het gebruik van slechts één tube Crystal Retinal.” Is Crystal Retinal geschikt voor iedereen? “Onze unieke ladder van zes sterktes betekent dat je voortdurend zichtbare voordelen kunt ervaren naarmate de huid tolerantie opbouwt. Voor gevoelige huiden (CR1) of vitamine A voor beginners (CR3) tot de zeer ervaren gebruikers (CR20) en nu dus ook een sterkte CR24 voor de vergevorderde gebruikers.” Kunnen zwangere vrouwen Crystal Retinal gebruiken? “Zwangere vrouwen wordt geadviseerd om elk product met retinoïden te vermijden tijdens de zwangerschap en borstvoedingsperiode. Als alternatief voor vitamine A hebben we de Bakuchiol Peptides in het Medik8-assortiment. Het heeft vergelijkbare voordelen als vitamine A maar is veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap en bij het geven van borstvoeding.” Wat voor advies zou je geven aan iemand die Crystal Retinal wil gaan gebruiken? “Als je nieuw bent met retinoïden (Vitamine A) raden we aan om dit geleidelijk in je avondregime op te nemen. Begin de eerste twee weken 2x in de week, week 3 en 4 om de nacht en daarna iedere nacht. Vitamine A is een krachtige vitamine, maar kan ook irritatie geven als je het te snel introduceert in je skincare routine. Daarom is het heel belangrijk om vitamine A langzaam te introduceren in je skincare routine. Door laag en langzaam volgens de Medik8 ‘CRYSTAL RETINAL LEVERT WETENSCHAPPELIJK BEWEZEN, ZICHTBARE RESULTATEN’ Crystal Retinal van Medik8 is een krachtig anti-aging serum ontworpen om rimpels te verminderen en de huid zichtbaar te vernieuwen voor een frisse en jonger uitziende huid. Vaktijdschrift De Beautysalon ging in gesprek met Christel Lammers, trainster bij Medik8, over dit serum – met Retinaldehyde en vitamine A als belangrijkste ingrediënten – dat uitermate geschikt is voor mensen die fijntjes, rimpels en een ongelijkmatige huidteint wensen te verminderen. “Zichtbare resultaten zijn te zien na het gebruik van slechts één tube Crystal Retinal” ▼ Christel Lammers, trainster bij Medik8
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 11 ladder vitamine A op te bouwen, blijft de huid comfortabel aanvoelen en houd je de huidbarrière sterk en intact.” Welke feedback ontvangen jullie van klanten die Medik8's Crystal Retinal hebben gebruikt? “Eenmaal gebruikt willen ze niet meer anders… Medik8 Crystal Retinal belooft niet alleen verbluffende resultaten, maar is ook uitgebreid getest en levert wetenschappelijk bewezen, zichtbare resultaten.” Wat was de motivatie achter de ontwikkeling van Crystal Retinal 24? “Middels een consumentenonderzoek zijn wij erachter gekomen dat het grote deel van de klanten op zoek was naar een hogere sterkte. Wij hadden natuurlijk al Crystal Retinal 20, maar er was een behoefte om nog snellere en sterkere resultaten te behalen. Met Crystal Retinal 24 hebben we de krachtigste Retinal-sterkte dat op de markt bekend is bereikt.” En hoe zit het bijvoorbeeld met huiden die last hebben van puistjes of acne? Helpt hier vitamine A ook tegen? “Absoluut! Retinaldehyde is de enige vorm van vitamine A die sterk antibacterieel werkt, hierdoor heel geschikt bij onzuivere en acne-gevoelige huiden. Retinal werkt namelijk als een krachtig antibioticum tegen de C. Acne’s en staphylococcusbacterie.” Waar komt de oranje kleur in Crystal Retinal vandaan? “Retinalpoeder is van nature heldergeel. Naarmate de sterkte hoger wordt, voegen we meer heldergeel retinalpoeder toe. We moeten dan ook meer stabiliteitscomplex van rode wortelzaadolie toevoegen om deze hoeveelheid retinal stabiel te houden. Het resultaat is een heldere perzikachtige kleur die intenser wordt naarmate de sterktes toenemen.” Kan ik Crystal Retinal in de zomermaanden gebruiken? “Absoluut! Vitamine A, inclusief Crystal Retinal, is volkomen veilig om te gebruiken in de zomer of als je op vakantie gaat, zolang je maar elke dag een zonnebrandcrème met hoge bescherming aanbrengt. Als je je in direct zonlicht bevindt, raden wij je aan om de zonnebrandcrème elke 2 uur opnieuw aan te brengen. Vitamine A is in staat de productie van pigment in de huid te blokken en is daarom zeer nuttig om te gebruiken als je je zorgen maakt over pigmentatie in de zon.” Is er veel Retinal-concurrentie op de markt? “Het was jarenlang zeldzaam om andere retinaldehyde producten op de markt te zien. Het probleem is het stabiliseren ervan. Iets waar de meeste merken nog steeds niet over praten. Zonder stabilisatiesysteem wordt Retinaldehyde afgebroken en is dus niet meer werkzaam. Medik8 blijft marktleider en innovator binnen de retinal markt, Crystal Retinal 24 is toonaangevend binnen de markt.” Hoe weten klanten of ze een stabiel product in handen hebben? “Medik8 is expert in vitamine A. De werking maar ook het stabiliseren van de producten is van cruciaal belang. Onze producten worden uitvoerig getest in ons eigen laboratorium en worden daarna getest en beoordeeld door een onafhankelijk testinstituut op veiligheid, werking en stabiliteit. Al onze producten worden geproduceerd in kleine batches, waardoor je dus altijd verzekerd bent van een vers en stabiel product.” Meer informatie: Medik8 Tel. 0316-221 518 | info@medik8.nl | www.medik8.nl RETINALDEHYDE IS DE REVOLUTIONAIRE RETINOÏDE VAN MEDIK8 DIE ALLE TEKENEN VAN HUIDVEROUDERING AANPAKT. SNELLER, KRACHTIGER EN EFFECTIEVER! ◀ ‘ Met Crystal Retinal 24 hebben we de krachtigste Retinal-sterkte dat op de markt bekend is bereikt’
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 12 GIGI werd in 1957 opgericht als eerste laboratorium voor cosmetica in Israël. Vandaag de dag wordt er in meer dan 55 landen met GIGI-producten gewerkt door 165.000 schoonheidsspecialisten, huidtherapeuten en dermatologen wereldwijd. GIGI onderscheidt zich door het innovatieve karakter van het merk met voortdurend nieuwe producten volgens de laatste trends en technologische ontwikkelingen. Retin A-lijn Lubomira Shtriks introduceerde tijdens het huidseminair de nieuwste twee winterpeelings onder de Retin A-lijn: de Radiance-peeling en Brightening-peeling. Deze innovatieve peelings maken gebruik van een combinatie van tien actieve ingrediënten waarmee een veelzijdig effect van effectieve exfoliatie, egaliseren en verjonging van de huid worden bewerkstelligd. De peelings worden ideaal ingezet in kuurverband waarbij je blootsteltijd en aantal lagen worden opgebouwd, en afhankelijk van de cliënt tussentijds herstelbehandelingen kunt inzetten. HUIDVERBETERING ‘WE MERKTEN AL LANGERE TIJD DE GROEIENDE VRAAG NAAR EEN TRAININGSPROGRAMMA OP MAAT’ Voor de tweede keer dit jaar kwam Mineral Skin Cosmetics afgelopen september bijeen op Huis Scherpenzeel voor een leerzame dag met veertig schoonheidsspecialisten. Speciaal namens GIGI kwam de internationale trainer Lubomira Shtriks uit Sofia over voor een herfst- & winterhuidseminar. Hanna van Oordt van Mineral Skin Cosmetics: “We merkten al langere tijd de groeiende vraag naar een trainingsprogramma op maat.” De herfst-/winterpeelingkuur kan worden gecombineerd met een productkit voor thuis. Deze kunnen worden ingezet volgens een opbouwschema voorafgaand aan de behandelingen. Dit zorgt voor maximaal effect en maakt dat er fantastische resultaten met de cliënt behaald kunnen worden. “Maar ook een losse behandeling geeft al een prachtig resultaat. Dat konden we in de middag bij de live demo’s zien”, aldus Van Oordt. Online Academy Naast het herfst- & wintershuidseminar door Lubomira was deze dag ook de introductie van de Online Academy. Hiermee kunnen schoonheidsspecialisten die met GIGI werken online hun kennis bijhouden. Van Oordt legt uit: “We merkten al langere tijd de groeiende vraag naar een trainingsprogramma op maat. Een datum komt net niet uit of je wil uitbreiden met alleen een specifieke peeling. En ook al zijn wij centraal gelegen, rekening houdend met files, kan het toch een drempel zijn om een training op locatie te volgen.” Ze vervolgt: “Met onze leveranciers hebben we een online trainingsprogramma ontwikkeld dat ondersteund wordt met behandelfilmpjes. Ook praktische informatie als het calculeren van de behandelprijs en de kostprijs van een behandeling komen aan bod. Met korte examens aan het einde van de module, kun je meteen zien of de theorie goed begrepen is. Een ander belangrijk voordeel van de Online Academy is dat ook (nieuwe) medewerkers en stagiaires zelfstandig direct trainingen kunnen volgen zonder een trainingsmoment af te wachten.” Naast trainingen van het merk en de lijnen zijn er ook algemene thematrainingen, zoals nu een basistraining voor het werken met peelings. “Komend jaar willen we dit aanbod verder uitbreiden met de laatste lijnen pigmentatie en rosacea.” Meer informatie: Mineral Skin Cosmetics Tel. 033-246 4532 | info@miscos.nl www.mineralskincosmetics.nl Speciaal namens GIGI kwam de internationale trainer Lubomira Shtriks uit Sofia over voor een herfst- & winterhuidseminar
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 13 De etherische oliën van o.a. ceder, lavandin, kruidnagel en geranium geven de handen een vleugje energie en een vitaliserende boost voor de dagelijkse routine. De groene verpakking bevat een lipscrub en een lipbalm. De scrub is op suikerbasis en plantaardige oliën en vetten. De balm is op basis van sheabutter en plantenoliën. Zoals jojobaolie, die de tere liphuid voedt en beschermt. Meer informatie: Maquis BV Tel. 026-445 0799 info@Maquis-import.eu www.maquis-import.eu KERST MET AROMATHERAPIEMERK ALTEARAH ZELF UITPROBEREN? Gewoon gratis samples aanvragen: www.rosalique-professional.nl WERELDWIJD DÉ NUMMER 1 TEGEN EEN RODE, GEVOELIGE HUID, ROSACEA EN COUPEROSE. HET WERKT! ROSALIQUE 3 IN 1 ANTI-REDNESS MIRACLE FORMULA SPF50 De unieke groene met ultra-fine pigment gevulde microcapsules smelten op de huid. Het pigment past zich aan en zorgt voor een egale teint. Roodheid en oneffenheden worden direct natuurlijk gecamoufleerd. Ingrediënten zoals Zeoliet, α-Bisabolol, Panthenol, Shea Boter en Ureum behandelen en kalmeren de huid én verminderen flare-ups. De minerale SPF50 beschermt tegen UVA en UVB. ADVERTENTIE Alle producten van het aromatherapiemerk Altearah zijn verdeeld in verschillende kleurgroepen, die elk een eigen mengeling etherische oliën hebben en zo een eigen effect bewerkstellingen. De Purperenlijn heeft nu een handcrème in een feestelijke verpakking. PRODUCTNIEUWS
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 14 APPARATUUR Meer informatie: MedCos Skinsolutions Tel. 035-695 60 90 | info@medcos.nl | www.medcos.nl Start nu met de nieuwe MedCos IPL SHR en/of Body-Wizard Duo 360. Lever vóór 31 december 2024 je oude apparaat in, ontvang tot € 5.000 en werk zes maanden gratis met de allernieuwste MedCos-apparatuur. Veel collega’s zijn je al voorgegaan en delen hun positieve ervaringen in onze brochure. Samen staan we sterk! IPL SHR Met vijf makkelijk wisselbare diafragma’s stel je eenvoudig de diverse behandelmogelijkheden in. Door ons unieke koelingssysteem werkt de MedCos IPL SHR volledig zonder gel. Dit scheelt tijd en kosten en is niet alleen voor jou, maar ook voor jouw cliënt aangenamer. Daardoor hoef je geen gel te gebruiken tijdens de IPL behandelingen! CRYO BODY-WIZARD DUO Wat is Cryolipolyse? Cryolipolyse, beter bekend als vet bevriezen, is een niet-invasieve behandeling van 40 minuten die zich richt op het verminderen van vetcellen op specifieke lichaamsdelen zoals de buik, love handles, benen, armen en onderkin. Deze methode is enorm populair onder zowel mannen als vrouwen die een slanker figuur wensen zonder chirurgische ingrepen. Onze partners hebben gezamenlijk honderdduizenden IPL en CRYO behandelingen uitgevoerd in de afgelopen 20 jaar. MEDCOS HEEFT EEN UNIEKE PROPOSITIE: ‘MAAK EEN VLIEGENDE START IN 2025’ Wij leveren rechtstreeks aan salons, altijd in combinatie met een gratis marketing-totaalconcept en onze welbekende 10 jaar volledige all-in garantie. Onze geïnnoveerde apparatuur zorgt voor efficiëntere behandelingen, verbeterde marges en meer tevreden klanten. Of je nu werkt apparatuur van MedCos of andere merken, wij denken graag met je mee om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Daarom hebben we speciaal voor jou een aantrekkelijke aanbieding om zorgeloos en snel over te stappen naar de nieuwste MedCos IPL SHR en/of Body-Wizard Duo. Bij de keuze voor een nieuw apparaat is niet alleen de kwaliteit van de technologie belangrijk, maar ook de zekerheid dat je samenwerkt met een betrouwbare partner. MedCos staat al 20 jaar bekend als dé betrouwbare partner die altijd voor je klaarstaat, dag en nacht. “Onze service en ondersteuning vormen de basis voor langdurige samenwerkingen met professionals in de beautybranche.” Propositie? We begrijpen dat de overstap naar een beter of nieuwer apparaat een uitdaging kan zijn. Daarom hebben we een speciale propositie ontwikkeld om het jou als beautyspecialist makkelijker te maken. Of je nu kiest voor de MedCos IPL SHR of de MedCos Body-Wizard Duo 360, of allebei, wij denken met je mee om de drempel te verlagen en de juiste keuze te maken. MedCos Skinsolutions is een Nederlands bedrijf dat sinds oktober 2004 hoogwaardige apparatuur voor huidverbetering, definitieve ontharing en vetbevriezing ontwikkelt en produceert. Met meer dan 1500 partners is MedCos de onbetwiste marktleider op het gebied van IPL en Cryo in de Benelux. “Als marktleider op het gebied van hoogwaardige apparatuur, met onze IPL SHR en Body-Wizard Duo, zijn wij jouw betrouwbare partner voor succes.”
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 15 ONZE SERVICE EN ONDERSTEUNING VORMEN DE BASIS VOOR LANGDURIGE SAMENWERKINGEN MET PROFESSIONALS IN DE BEAUTYBRANCHE
® DE PURE KRACHT VAN DE NATUUR, VOOR EEN MOOIERE WERELD lacasamia.nl Onze vertegenwoordiger in Nederland: Maria Kroezen-Åkersten +31 (0)6 63757003 / maria.kroezen@mariaakerberg.com Voor meer informatie 10 JAAR IN NEDERLAND MARIA ÅKERBERG UIT ZWEDEN Natuurlijke huidverzorging
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 17 MAKE-UP PUNE is nergens online verkrijgbaar. Hierdoor blijven onze verkooppunten exclusief en onderscheidend. De energie die de verkooppunten steken in advisering komt zo terug waar het hoort, namelijk alleen bij PUNE-verkooppunten. De verkoop ‘loopt niet weg’ via online kanalen. Ondersteuning PUNE ondersteunt niet alleen bij de opstart, maar het gehele jaar door. “Onder andere events bij onze verkooppunten, de PUNE-dag, Moederdag- en Kerstpresentjes en nog veel meer.. Al deze ondersteuning wordt enorm gewaardeerd door onze verkooppunten, maar ook de eindconsument is hier erg tevreden mee”, laat het Maastrichtse make-upmerk weten. Klantvriendelijk Groot geworden door klein te blijven… En dat blijft. Door persoonlijke aandacht en ondersteuning te bieden. Alle verkooppunten staan direct in contact met het kantoor van PUNE in Maastricht. De begingedachte is en blijft onveranderd: zorgen voor exclusiviteit en onderscheidend vermogen voor de verkooppunten. “Vriendelijke samenwerkingsvormen, een prettige constructieve basis waarin twee partijen partners zijn die werken aan een gezamenlijk doel… het PUNE-familiegevoel.” PUNE: EXCLUSIEF, ONDERSCHEIDEND ÉN STIJLVOL Met de overtuiging van een heerlijke, easy-to-use en stijlvolle Maastrichts make-up is het team van PUNE bijna vijf jaar geleden met een ongekende energie begonnen aan de mooiste uitdaging. De nu al 700 verkooppunten bestaan uit schoonheidsspecialisten, kapperszaken en MUA’s. Ook beroepsopleidingen vinden hun weg bij PUNE en worden op maat ontzorgd in hun make-upbehoefte. Mens, Dier en Maatschappij PUNE wil geen merk zijn dat alleen met ‘hedendaagse populaire kreten’ naar buiten wil komen, toch is het de rode draad door het bedrijf. Duurzaamheid, mineraal, diervriendelijkheid en vegan... Alles wat mens, dier en maatschappij momenteel bezighoudt, heeft een continufocus en weegt zwaar bij de keuzes die gemaakt worden. Ook deze manier van werken weten (nieuwe) verkooppunten te waarderen en hechten aan de lange termijn gedachte die ze in ‘Maastricht’ hebben. PUNE is PUUR. Academy in Maastricht Om de verkooppunten te ondersteunen heeft PUNE een eigen ACADEMY in het centrum van Maastricht. Hier worden verschillende cursussen en opleidingen aangeboden aan verkooppunten. Naast de kwalitatief hoogwaardige educatie zal de locatie zelf, met een eigen beauty-bar, én de ligging in centrum Maastricht zeker inspireren. Feestelijk: unisex parfums Om het 5-jarig bestaan extra feestelijk te maken is PUNE uitgekomen met 3 unisex Eau de Parfum-geuren: LOVE YOU, WANT YOU en MISS YOU. “Heerlijk om zelf te gebruiken maar ook het perfecte cadeau om de mooiste emoties te benadrukken. Verkrijgbaar bij PUNE parfum verkooppunten, uiteraard net als onze make-up, exclusief en nergens online.” Meer informatie of verkooppunt worden: PUNE Tel. 043-792 0005 | contact@pune.nl | www.pune.nl Make-updisplay van PUNE
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 18 NIEUWS Het product- en behandelprogramma van Piura Skincare bevat een compleet aanbod voor de verschillende huidtypen, huidcondities én seizoenen. Geen standaard behandeling, maar afwisselende behandelingen door het jaar heen. Vitaminenboost De Piura Vitalijn bestaat uit Vitamine C, gecombineerd met vitamine A, Bakuchiol en vitamine E. De lijn, rijk aan antioxidanten, beschermt de huid tegen de schadelijke werking van vrije radicalen. Daarmee beschermt het de huid tegen voortijdige huidveroudering, stimuleert het een gezonde celontwikkeling en zorgt het voor de vorming van collageen en elastine. Mulberry en Rozenbottel helpen hyperpigmentatie te voorkomen en zorgen voor een egale huid toon. Het vitaliseert de huid en zorgt voor een frisse, egale teint. De Piura Vitalijn is tevens een anti-aging lijn: het stimuleert de celvernieuwing en aanmaak van collageen. Aangevuld zorgen de werkstoffen zoals Hyaluronzuur en fijne plantoliën ervoor dat de huid extra voeding in het najaar krijgt. Dé ideale najaarsbehandeling, ondersteund met de producten voor thuis Meer informatie: Piura Skincare Tel. 0229-757128 | info@pbcosmetix.com | www.piura.nl ‘HET IS NAJAAR, GEEF DE HUID EEN VITAMINENBOOST’ Stem je behandeling af op wat de huid nodig heeft op het betreffende moment van het jaar. Dat is wat de Piura-huidspecialisten leren bij Piura Skincare. Waar de Piura-huidspecialisten in september-oktober hun klanten een goede nazomerbehandeling kunnen aanbieden zoals de Piura Bio Peeling of Glycol Peeling, kan in het diepere najaar de huid winterklaar gemaakt worden met een vitaminenboost. BEAUTY LIVE KALKAR: IDEALE MIX VAN CREATIVITEIT, INFORMELE SFEER EN BESTE ADVIES Met meer dan honderd exposanten biedt de beurs diverse producten en diensten die onmisbaar zijn voor salons en studio’s. Van de nieuwste beauty-apparatuur en lasers tot accessoires voor wimperstylisten. Eén van de hoogtepunten van dit jaar is de introductie van de nieuwe, verlichte ‘Panorama’-speakerlounge van Quickspace. Deze moderne ruimte biedt plaats aan lezingen over actuele thema’s zoals social media, business en innovatieve technieken. Het biedt bezoekers niet alleen de kans om meer te leren over deze onderwerpen, maar ook om te netwerken met andere professionals en experts. Gratis bezoeken Vakbezoekers bestellen hun toegangsbewijs gratis voor zichzelf en een extra persoon via www.beautylive.eu. Elk bedrijf kan twee tickets voor Beauty Live Kalkar bestellen. Drankjes en snacks zijn bij deze tickets inbegrepen. Meer informatie: Beauty Live Kalkar | Tel. +49 (0)2824 910 124 | www.beautylive.eu Beauty Live Kalkar – net over de Duitse grens bij Nijmegen - presenteert de nieuwste en hipste cosmeticaproducten en diensten die de markt te bieden heeft. Het evenement biedt een ideale mix van creativiteit, een informele sfeer en het beste advies. Ook dit jaar geven zo’n 100 exposanten op zaterdag 23 en zondag 24 november in Messe Kalkar weer uitgebreide inkijkjes in hun beautycases.
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 19 Vitamines, algenextracten, hyaluronzuur, mineralen of plantenextracten… Het is slechts een greep uit de mogelijke ingrediënten van een professioneel cosmeticaproduct. Elk ingrediënt kent unieke eigenschappen en die lichten we uit in deze rubriek ‘What’s in it?’ Samen met een leverancier zet vaktijdschrift De Beautysalon telkens een ingrediënt in de spotlights. Dit keer vertelt Cynthia Reekmans van Cent pur Cent over niacinamide. Vitamines, algenextracten, hyaluronzuur, mineralen of plantenextracten… Het is slechts een greep uit de mogelijke ingrediënten van een professioneel cosmeticaproduct. Elk ingrediënt kent unieke eigenschappen en die lichten we uit in deze rubriek ‘What’s in it?’ Samen met een leverancier zet vaktijdschrift De Beautysalon telkens een ingrediënt in de spotlights. Dit keer vertelt Cynthia Reekmans van Cent pur Cent over niacinamide. Niacinamide, ook bekend als vitamine B3, is een veelgebruikt ingrediënt in huidverzorgingsproducten vanwege de brede voordelen die het biedt. Het staat vooral bekend om zijn verzachtende werking en helpt een gladder huidoppervlak te creëren door ruwheid en onregelmatigheden te verminderen. Hier zijn enkele belangrijke voordelen van niacinamide: • Versterkt de huidbarrière: Niacinamide ondersteunt de natuurlijke barrière van de huid door de productie van ceramiden te stimuleren, wat essentieel is om vocht vast te houden en uitdroging te voorkomen. Dit is vooral nuttig voor mensen met een droge of gevoelige huid. • Vermindert roodheid en ontstekingen: Dankzij de kalmerende eigenschappen is niacinamide ideaal voor het verzachten van roodheid en het verminderen van irritatie, wat het perfect maakt voor de gevoelige huid, rosacea, of acne. • Reguleert talgproductie: Het helpt bij het in balans brengen van de talgproductie, wat gunstig is voor mensen met een vette of gecombineerde huid. Niacinamide zorgt ervoor dat poriën minder verstopt raken en voorkomt onzuiverheden zonder de huid uit te drogen. • Verheldert de teint: Niacinamide is effectief in het verminderen van pigmentvlekken en een ongelijkmatige huidtint. Het gaat de vorming van melanine tegen, wat helpt om donkere vlekken te vervagen en de huid er egaler en stralender uit te laten zien. • Biedt antioxidante bescherming: Dit ingrediënt beschermt de huid tegen schadelijke invloeden van buitenaf, zoals UV-straling en vervuiling, door vrije radicalen te neutraliseren. Hierdoor draagt niacinamide bij aan het voorkomen van vroegtijdige huidveroudering. • Verzacht fijne lijntjes: Door de elasticiteit van de huid te verbeteren, helpt niacinamide bij het verminderen van fijne lijntjes en het verfijnen van de huidstructuur. • Geschikt voor alle huidtypes: Een van de grootste voordelen van niacinamide is dat het vrijwel voor alle huidtypen geschikt is, van vet tot droog en gevoelig. Het is een mild ingrediënt dat zelden irritaties veroorzaakt. NIACINAMIDE WHAT’S IN IT? Daarnaast hebben wij bij Cent Pur Cent twee primers waarin niacinamide als actief ingrediënt zit verwerkt. Onze Mattifying Primer is speciaal ontwikkeld om de huid te matteren en overtollige glans te verminderen, ideaal voor mensen met een vette of gecombineerde huid. De Anti-Redness Primer bevat micro-geëncapsuleerde pigmenten die tijdens het aanbrengen de groene tint omvormen naar een huidskleur, wat helpt om roodheid effectief te neutraliseren en een egale teint te creëren. Beide primers bieden niet alleen directe voordelen, maar ondersteunen ook de huid op lange termijn dankzij de werking van niacinamide waardoor wij make-up en skin care combineren. Kijk voor meer informatie op www.centpurcent.com INGREDIËNTEN
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 20 XXXXX Word nu lid en betaal dit jaar slechts 32,50* *DEZE ACTIE LOOPT T/M 31 DECEMBER 2024. INSCHRIJVINGEN WORDEN ALLEEN IN BEHANDELING GENOMEN MITS JE IN HET BEZIT BENT VAN EEN ERKEND DIPLOMA SCHOONHEIDSVERZORGING. PRIJZEN WORDEN PER MAAND BEREKEND. VOOR DE VOORWAARDEN GA JE NAAR ANBOS.NL/NAJAARSACTIE MELD JE NU AAN! Als je je nu aansluit liggen er leuke cadeau’s op je te wachten! ANBOS MAAKT JE WERK MAKKELIJKER, VOORDELIGER EN PROFESSIONELER! SCHOLING Bespaar op workshops, opleidingen en bijscholingen. LEUKE KORTINGEN Profiteer van collectieve overeenkomsten en kortingen. JURIDISCH ADVIES Gratis eerstelijns juridisch advies voor jouw bedrijf. BLIJF UP-TO-DATE Altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen, protocollen en beroepscode voor jouw vak. BREID JE NETWERK UIT Gratis toegang tot ANBOS-netwerk- bijeenkomsten. ONTVANG HULP Toegang tot de klachtenfunctionaris, de Geschillencommissie en tools voor je bedrijfsvoering.
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 21 EVENEMENT Anna Maria Jansen, Suzan Oerlemans, Rosalie van der Burg en Marion van der Wielen ▲ Het BEAUTY.I.AM-event is een initiatief van toonaangevende experts in de sector, die jarenlang ervaring hebben opgebouwd en talloze beautyprofessionals hebben geholpen om te groeien. Anna Maria Jansen, Suzan Oerlemans, Rosalie van der Burg en Marion van der Wielen begeleiden bezoekers van het event en delen hun jarenlange kennis en ervaring. “Zodat jij inzichten en tools krijgt waar je direct mee aan de slag kunt.” Groei en succes Naar duurzame groei en authentiek succes door middel van: • Persoonlijke roadmap: Aan het einde van de dag ontvang je een hyper gepersonaliseerd actieplan dat je helpt om inzichtelijk te maken waar je staat en welke stappen nodig zijn om je doelen te bereiken. • Nieuwe energie en inspiratie: Ontdek de nieuwste trends en innovatieve strategieën op het gebied van salonbeleving en highend ondernemen terwijl de Betuwse lucht het beste in je naar boven haalt. • Waardevolle contacten: Tijdens de netwerkborrel ontmoet je gelijkgestemde professionals met wie je ervaringen en uitdagingen kunt delen. BEAUTY.I.AM vindt plaats in de Ondernemershoeve, in een exclusieve, intieme setting met persoonlijke begeleiding. Gerenommeerde experts uit de beautysector zijn aanwezig op het evenement. Dit is inclusief gezonde lunch, hapjes en drankjes met lokale ingrediënten. De professionele fotografie geschiedt door Melanie Elzinga. Van der Wielen besluit: “Wacht niet te lang, want de plaatsen zijn beperkt! Ben jij klaar om je praktijk naar nieuwe hoogten te tillen? Meld je nu aan voor BEAUTY.I.AM en ontdek jouw route naar groei in de beautybranche.” Informatie en aanmelden BEAUTY.I.AM vindt plaats op maandag 18 november van 9.30 en 16.30 uur in de Ondernemershoeve, Tielsestraat 110 in Opheusden. Kosten zijn 125 euro (excl. BTW). Meer informatie en aanmelden via beautyleague.plugandpay.com of per e-mail naar beautyleaguenl@ gmail.com. BEAUTY.I.AM: JOUW ROUTE NAAR GROEI IN CONCURRERENDE BEAUTYSECTOR De beautybranche verandert sneller dan ooit en dat biedt volop kansen voor ondernemende professionals. Op maandag 18 november organiseert de Beauty League het exclusieve BEAUTY.I.AM event. “Met slechts 45 beschikbare plaatsen in een intieme setting, is dit dé gelegenheid om jouw salon, praktijk of instituut naar een hoger niveau te tillen”, vertelt beauty-expert Marion van der Wielen. De Ondernemershoeve biedt een exclusieve en intieme setting voor BEAUTY.I.AM ▲ BEAUTY.I.AM IS DÉ GELEGENHEID OM JOUW SALON, PRAKTIJK OF INSTITUUT NAAR EEN HOGER NIVEAU TE TILLEN
DE BEAUTYSALON NR 5 2024 22 REPORTAGE: ROSITTA KLINIEK Rositta Kaijser is de drijvende kracht achter Rositta Kliniek, die ze samen met haar man Dirk Brink runt. "Ik ben in 1989 opgeleid tot huidspecialist in Georgië, waar ik begon met het behandelen van rosacea en acne”, vertelt Rositta. Toen ze in 1994 naar Nederland verhuisde, bracht ze deze kennis mee. Na jarenlang haar praktijk in Roswinkel te hebben opgebouwd, heeft ze nu klinieken door heel Nederland, waaronder in Zwolle, Amstelveen, Zevenaar, HeeswijkDinther en Roosendaal. Unieke methode Rositta heeft een unieke methode ontwikkeld om rosacea en acne te behandelen: de Rositta Methode®. Deze aanpak is het resultaat van jarenlange studie en praktijkervaring. Het succes van de methode blijkt uit de hoge slagingspercentages: meer dan 95% van de patiënten ervaart blijvend herstel. "In slechts enkele gevallen is er een aanvullende behandeling nodig”, voegt ze toe. Voor veel mensen is de Rositta Kliniek een laatste hoop na talloze mislukte pogingen elders. Demodexmijten: een verborgen boosdoener Volgens Dirk Brink speelt de demodexmijt een belangrijke rol bij rosacea. Hoewel deze microscopisch kleine mijten normaal op de huid leven en helpen bij het opruimen van overtollig talg, hebben mensen met rosacea vaak een overmatige hoeveelheid demodexmijten. "Ze veroorzaken op zich geen rosacea, maar kunnen de symptomen verergeren”, legt Dirk uit. Met name mensen die ook darmproblemen hebben, kunnen door de aanwezigheid van de demodexmijten extra last krijgen van bultjes en roodheid. De kliniek raadt altijd aan gebruik te maken van een bloedonderzoek of bioresonantietest om eventuele voedselintoleranties op te sporen. "We willen voorkomen dat behandelingen worden tegengewerkt door factoren zoals voeding”, licht hij toe. Behandelingen bij Rositta Kliniek zijn intensief. Een strenge aanpak zorgt ervoor dat de huid als het ware gereset wordt. Dirk legt uit dat de huid regelmatig wordt behandeld met de Rositta Methode® om de demodexmijten te bestrijden. In de beginfase waren de behandelingen dag na dag, maar dit blijkt soms te belastend voor de huid. "Nu geven we de huid meer tijd om te herstellen tussen de behandelingen door.” ‘Rositta is mijn redder’ Bianca Bosma is een van de vele tevreden klanten van Rositta Kliniek. "Dertien jaar geleden onderging ik een behandeling bij Rositta en ik ben nog steeds dolgelukkig met het resultaat”, vertelt ze enthousiast. Ze herinnert zich hoe ze voorheen bij de dermatoloog verschillende behandelingen had geprobeerd, waaronder lasertherapie, maar niets leek te werken. "Ik kwam thuis van de dermatoloog met opgezwollen ogen en dikke wangen. Toen wist ik dat dit niet de oplossing voor mij was." Toevallig woont Bianca vlakbij Rositta en besloot ze een kans te wagen. "Ik zag een bord in de tuin van haar praktijk en heb haar gebeld. Vanaf het eerste moment voel ik me op mijn gemak bij Rositta." De behandeling was intensief ‘WIJ WILLEN MEER SAMENWERKEN MET SCHOONHEIDSSPECIALISTEN EN DERMATOLOGEN’ Rosacea is een veelvoorkomende, chronische huidaandoening die zich vooral manifesteert in het gezicht. Ondanks het feit dat de precieze oorzaak van rosacea onbekend is, is duidelijk dat de aandoening diep ingrijpt in het dagelijks leven van patiënten. Een simpele bloos verandert in een aanhoudende roodheid, vaak vergezeld door een branderig gevoel, jeuk of zelfs zwelling. Veel mensen vinden de weg naar de huisarts of dermatoloog, maar behandelingen zoals crèmes, antibiotica en lasertherapie bieden vaak slechts tijdelijk verlichting of hebben vrijwel geen effect. Het blijft symptoombestrijding. Gelukkig is er hoop voor mensen die met rosacea worstelen, dankzij een unieke aanpak bij Rositta Kliniek. “Hier draait alles om het bereiken van een langdurig resultaat”, stelt Rositta Kaijser. Rositta Kaiser aan het behandelen ▼ Annemieke, voor
www.gpmedia.nlRkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4