de
beautysalon
3
B L A D W I J Z E R
Vakinformatie voor de
totale Schoonheidsbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.:
+31 (0)24 3246146
Fax:
+31 (0)24 3246144
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.debeautysalon.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Esther Vervaet (hoofdredacteur)
e.vervaet@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMandy Sponselee (media-adviseur)
m.sponselee@gpmedia.nlEmiel Bruning (media-adviseur)
e.bruning@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter grif-
fie van de Arrondissementsrechtbanken
en bij de Kamers van Koophandel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1572-3208
© Copyright 2014
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever. De Beautysalon besteedt
de grootst mogelijke aandacht aan de
juistheid van de informatie die in het
vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten
zijn echter niet volledig uit te sluiten.
De uitgever en de auteurs zijn dan ook
op geen enkele wijze verantwoordelijk
voor schade, van welke aard ook, die is
ontstaan als gevolg van handelingen en/
of beslissingen die gebaseerd zijn op de
bedoelde informatie.
de
Beautysalon
C O L O F O N
Inhoud De Beautysalon nr. 6, 2014
p. 10-11
p. 21
p. 48-49
p. 17
Interview: LOOkX
Met alweer twintig jaar ervaring in de professionele beautybranche is
Cindy van der Peet een bekend gezicht in de professionele beautymarkt.
Dagelijks motiveert ze vele schoonheidsspecialisten, huidtherapeuten en make-
up artists. Inspireren en motiveren is dan ook de drive voor haar onderneming
LOOkX Group, die ze vijftien jaar geleden samen met haar partner Bas van
Duivenbooden oprichtte. De hoogste tijd voor de redactie van vaktijdschrift De
Beautysalon om Cindy te spreken over haar ervaringen en de ontwikkelingen
bij LOOkX Group.
Interview: MJ Amsterdam
In 2004 opende Marie-José de deuren van haar beautysalon ‘MJAmsterdam’ op
IJburg-Amsterdam. Inmiddels heeft ze elf – uitsluitend gediplomeerde – spe-
cialistes in dienst die klaarstaan voor bijzondere behandelingen. Na enige tijd
besloot Marie-José om een merk toe te voegen aan haar huidige assortiment.
Haar klanten werden kritischer, gingen bewuster leven en waren op zoek naar
oplossingsgerichte producten. “Toevoeging van een merk geeft geen garantie
dat het goed gaat lopen, maar bij Absolution voelde ik dat het perfect past bij
mijn doelgroep.”
Aromatherapie van Académie Scientifique de Beauté Paris
Académie Scientifique de Beauté Paris presenteert een geheel nieuwe lijn onder
de naam Aromatherapie. Deze naam staat gelijk aan de alternatieve genees-
wijze die gebaseerd is op gebruik van etherische olie van kruiden, bloemen en
andere plantendelen. Académie Scientifique de Beauté zette voor deze nieuwe
collectie alle ervaringen en knowhow in het teken van de combinatie tussen
natuurlijke bronnen uit de streek en de wetenschap uit hun laboratoria.
Salon X: Anky PMU
Anky van Wijk is opgegroeid in een echt ondernemersgezin en wist al van jongs
af aan dat ze iets voor zichzelf wilde beginnen. “Mijn ouders hebben altijd
gezegd dat ik iets moet doen waar ik goed in ben en waar mijn talenten liggen”,
legt Anky uit. En dat ze haar talenten kent, werd snel duidelijk. Acht jaar gele-
den richtte ze haar eigen salon op en inmiddels heeft ze één vaste medewer-
ker en twee stagiaires in dienst. Deze investering heeft haar geen windeieren
gelegd: het afgelopen jaar groeide haar klantenbestand van 500 naar 1500. De
hoogste tijd dus dat de redactie van De Beautysalon eens een bezoek brengt
aan deze onderneemster.
DE VISIE
Nu de feestdagen weer zijn aangebroken, gaan veel mensen ‘nog even’ naar de schoonheidsspecialiste. Voor de één is dat
omdat ze iedere zes of acht weken een bezoek brengt aan deze ‘miracle workers’ en voor de ander is het een jaarlijkse
gewoonte. Als ze er één keer per jaar tijd voor maken, dan rond de feestdagen want dan wil je er écht op je allermooist
uit zien. Het is jammer dat deze tweede groep mensen niet vaker een bezoek brengt aan de schoonheidsspecialiste. Als
je weet hoe heerlijk je je voelt na een behandeling, waarom zou je dit dan niet vaker doen? Al die heerlijke massages,
maskers en crèmes, die gun je jezelf toch meer dan één keer per jaar?
Bij het samenstellen van deze editie kwamen er weer prachtige kerstverpakkingen, cadeau-boxen en verwenpakketten
voorbij. Deze maand is een uitgelezen moment om te laten zien wat een behandeling van de schoonheidsspecialiste
en professionele producten voor je huid kunnen betekenen. Ik hoop dan ook dat de drukte van de decembermaand
aanhoudt, maar dat niet alleen. Overtuig de ‘eendagsvliegen’ ervan om vaker terug te komen en geef de mogelijkheid
om schoonheids- en beautybonnen bij u aan te schaffen zodat ze deze cadeau kunnen doen
aan hun vriendinnen. En als de grootte van uw salon het toelaat, laat ze dan samen met een
vriendin komen. Deze editie van Salon X laat zien dat het écht meer klanten oplevert!
Ik wens u alvast hele fijne feestdagen en een goede decembermaand toe. En voor nu: veel
leesplezier!
Esther Vervaet
Hoofdredacteur
e.vervaet@gpmedia.nl