Previous Page  3 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

de

beautysalon

3

B L A D W I J Z E R

Vakinformatie voor de

totale Schoonheidsbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Tel.:

+31 (0)24 3246146

Fax:

+31 (0)24 3246144

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Esther Vervaet (hoofdredacteur)

e.vervaet@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Mandy Sponselee (media-adviseur)

m.sponselee@gpmedia.nl

Emiel Bruning (media-adviseur)

e.bruning@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter grif-

fie van de Arrondissementsrechtbanken

en bij de Kamers van Koophandel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

Per jaar in Europa

51,-

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1572-3208

© Copyright 2014

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie, micro-

film of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van

de uitgever. De Beautysalon besteedt

de grootst mogelijke aandacht aan de

juistheid van de informatie die in het

vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten

zijn echter niet volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook

op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook, die is

ontstaan als gevolg van handelingen en/

of beslissingen die gebaseerd zijn op de

bedoelde informatie.

de

Beautysalon

C O L O F O N

Inhoud De Beautysalon nr. 6, 2014

p. 10-11

p. 21

p. 48-49

p. 17

Interview: LOOkX

Met alweer twintig jaar ervaring in de professionele beautybranche is

Cindy van der Peet een bekend gezicht in de professionele beautymarkt.

Dagelijks motiveert ze vele schoonheidsspecialisten, huidtherapeuten en make-

up artists. Inspireren en motiveren is dan ook de drive voor haar onderneming

LOOkX Group, die ze vijftien jaar geleden samen met haar partner Bas van

Duivenbooden oprichtte. De hoogste tijd voor de redactie van vaktijdschrift De

Beautysalon om Cindy te spreken over haar ervaringen en de ontwikkelingen

bij LOOkX Group.

Interview: MJ Amsterdam

In 2004 opende Marie-José de deuren van haar beautysalon ‘MJAmsterdam’ op

IJburg-Amsterdam. Inmiddels heeft ze elf – uitsluitend gediplomeerde – spe-

cialistes in dienst die klaarstaan voor bijzondere behandelingen. Na enige tijd

besloot Marie-José om een merk toe te voegen aan haar huidige assortiment.

Haar klanten werden kritischer, gingen bewuster leven en waren op zoek naar

oplossingsgerichte producten. “Toevoeging van een merk geeft geen garantie

dat het goed gaat lopen, maar bij Absolution voelde ik dat het perfect past bij

mijn doelgroep.”

Aromatherapie van Académie Scientifique de Beauté Paris

Académie Scientifique de Beauté Paris presenteert een geheel nieuwe lijn onder

de naam Aromatherapie. Deze naam staat gelijk aan de alternatieve genees-

wijze die gebaseerd is op gebruik van etherische olie van kruiden, bloemen en

andere plantendelen. Académie Scientifique de Beauté zette voor deze nieuwe

collectie alle ervaringen en knowhow in het teken van de combinatie tussen

natuurlijke bronnen uit de streek en de wetenschap uit hun laboratoria.

Salon X: Anky PMU

Anky van Wijk is opgegroeid in een echt ondernemersgezin en wist al van jongs

af aan dat ze iets voor zichzelf wilde beginnen. “Mijn ouders hebben altijd

gezegd dat ik iets moet doen waar ik goed in ben en waar mijn talenten liggen”,

legt Anky uit. En dat ze haar talenten kent, werd snel duidelijk. Acht jaar gele-

den richtte ze haar eigen salon op en inmiddels heeft ze één vaste medewer-

ker en twee stagiaires in dienst. Deze investering heeft haar geen windeieren

gelegd: het afgelopen jaar groeide haar klantenbestand van 500 naar 1500. De

hoogste tijd dus dat de redactie van De Beautysalon eens een bezoek brengt

aan deze onderneemster.

DE VISIE

Nu de feestdagen weer zijn aangebroken, gaan veel mensen ‘nog even’ naar de schoonheidsspecialiste. Voor de één is dat

omdat ze iedere zes of acht weken een bezoek brengt aan deze ‘miracle workers’ en voor de ander is het een jaarlijkse

gewoonte. Als ze er één keer per jaar tijd voor maken, dan rond de feestdagen want dan wil je er écht op je allermooist

uit zien. Het is jammer dat deze tweede groep mensen niet vaker een bezoek brengt aan de schoonheidsspecialiste. Als

je weet hoe heerlijk je je voelt na een behandeling, waarom zou je dit dan niet vaker doen? Al die heerlijke massages,

maskers en crèmes, die gun je jezelf toch meer dan één keer per jaar?

Bij het samenstellen van deze editie kwamen er weer prachtige kerstverpakkingen, cadeau-boxen en verwenpakketten

voorbij. Deze maand is een uitgelezen moment om te laten zien wat een behandeling van de schoonheidsspecialiste

en professionele producten voor je huid kunnen betekenen. Ik hoop dan ook dat de drukte van de decembermaand

aanhoudt, maar dat niet alleen. Overtuig de ‘eendagsvliegen’ ervan om vaker terug te komen en geef de mogelijkheid

om schoonheids- en beautybonnen bij u aan te schaffen zodat ze deze cadeau kunnen doen

aan hun vriendinnen. En als de grootte van uw salon het toelaat, laat ze dan samen met een

vriendin komen. Deze editie van Salon X laat zien dat het écht meer klanten oplevert!

Ik wens u alvast hele fijne feestdagen en een goede decembermaand toe. En voor nu: veel

leesplezier!

Esther Vervaet

Hoofdredacteur

e.vervaet@gpmedia.nl