I
n t e r v i e w
D
e
B
e a u t y s a l o n
n r
6 2 0 1 6
10
“WE HEBBEN EEN
hartstochtelijke
drang
OM TE VERNIEUWEN”
DIT JAAR BESTOND MINERAL SKIN COSMETICS TWINTIG
JAAR. HOE IS DIT GEVIERD?
“Dat hebben we op vele manieren gedaan. Tijdens de ‘Cash & Carry’ op 3 sep-
tember bijvoorbeeld was er aandacht voor het jubileum en in het afgelopen jaar
was er iedere maand één van onze bestsellers in aanbieding. Verder hebben we
in de digitale nieuwsbrief iedere maand een interview met één van onze déposi-
tairs geplaatst en zijn er veel leuke acties op social media gehouden.”
WAT ZIJN DE BELANGRIJKSTE MIJLPALEN IN DE AFGELOPEN
TWINTIG JAAR GEWEEST?
“De ontwikkeling en introductie van ons private label Xminerals in 2014 is een
belangrijke stap voor Mineral Skin Cosmetics geweest. De lijn bestaat uit synerge-
tische producten op basis van Dode Zee-mineralen, welke zijn gecombineerd en
verrijkt met natuurlijke, aromatische plantenextracten. De formules bevatten tevens
geavanceerde anti-ageing werkstoffen, waaronder peptiden, ‘super fruits’ zoals gra-
naatappel, hoogwaardige antioxidanten, hyaluronzuur en essentiële aminozuren.”
“Andere belangrijke mijlpalen waren de reizen naar Israël met onze klanten.
Deze zijn gehouden in 2005, 2007, 2009 en 2011 en boden ons de gelegenheid
om hen te laten zien hoe de producten ontwikkeld en geproduceerd worden. We
denken met veel plezier aan deze reizen terug omdat ze leerzaam èn gezellig
waren.”
KORTGELEDEN IS BEKENDGEMAAKT DAT ER VOORTAAN
WEER TWEE GROTE BEAUTYBEURZEN PER JAAR IN UTRECHT
WORDEN GEORGANISEERD. IS MINERAL SKIN COSMETICS
HIER AANWEZIG?
“In het verleden stonden we altijd op beide beurzen. Uit onderzoek bleek echter
dat onze klanten één keer per jaar een beurs voldoende vonden. Hun voorkeur
gaat uit naar de voorjaarsbeurs, dus hier is Mineral Skin Cosmetics komend jaar
present als exposant. Verder zijn we van mening dat het voor alle partijen goed
is dat de beurs weer plaatsvindt in Utrecht, want de verdeeldheid in de markt
was voor niemand goed.”
VANWEGE HET TWINTIGJARIG BESTAAN WAS 2016 EEN BIJZONDER JAAR VOOR MINERAL SKIN COSMETICS UIT NIJKERK. IN DE AFGELOPEN
DERTIEN JAAR IS MINERAL SKIN COSMETICS AANGESTUURD DOOR EEN HECHT TEAM BESTAANDE UIT DRIE VROUWEN, DIE ELK OVER RUIME
PRAKTIJKERVARING IN DE BEAUTYBRANCHE BESCHIKKEN DOORDAT ZE ALLEMAAL EEN EIGEN SALON HEBBEN GEHAD (OF NOG STEEDS
HEBBEN). IN EEN INTERVIEW MET JOSÉ ZUUR-SCHNEIDER (SALES MANAGER), BERNICE VAN DER PIJL (MARKETING MANAGER) EN HETTY VAN
’T NET (ACCOUNTMANAGER) KIJKEN WE NAAR DE ONTWIKKELING DIE MINERAL SKIN COSMETICS IN DE AFGELOPEN TWINTIG JAAR HEEFT
DOORGEMAAKT, MAAR WORDT UITERAARD OOK GESPROKEN OVER NIEUWE ONTWIKKELINGEN ZOALS DE REBRANDING VAN MINERAL
CARE, UITBREIDING VAN HET EDUCATIEPROGRAMMA EN UITBREIDING VAN DE XMINERALS-LIJN.
José Zuur-Schneider, Bernice van der Pijl en Hetty van ’t Net