C
o l o f o n
e n
D
e
V
i s i e
D
e
B
e a u t y s a l o n
n r
6 2 0 1 6
3
Vakinformatie voor de
totale Schoonheidsbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.debeautysalon.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Jos Kennis (hoofdredacteur)
j.kennis@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMandy Sponselee (media-adviseur)
m.sponselee@gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Vaktijdschrift De Beautysalon heeft
het HOI Keurmerk. Dit betekent
dat de oplage is gegarandeerd en
gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comFotografie:
Maaike van Esch
Druk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1572-3208
© Copyright 2016
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
De Beautysalon besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-
ledig uit te sluiten. De uitgever en de
auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade, van
welke aard ook, die is ontstaan als gevolg
van handelingen en/of beslissingen die
gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.
Afgelopen maand was ik te gast bij een seminar waar verschillende (top)ondernemers uit de Uiterlijke
Verzorging-branche en andere sectoren spraken over hun mislukte projecten uit het verleden, waar zij uit-
eindelijk alleen maar sterker door geworden zijn. Die specifieke insteek - waarbij ‘falen’ dus aan de basis
ligt van latere successen - leverde tijdens de themamiddag in Rotterdam verrassende verhalen en inzichten
op. Mari van deVen bijvoorbeeld benadrukte dat hij zijn huidige status van gevierd celebrity-visagist, kap-
per en tv-persoonlijkheid waarschijnlijk nooit had bereikt zonder een jeugd waarin hij hard moest vechten
om trouw aan zichzelf te blijven en om geaccepteerd te worden door zijn omgeving. Ook een episode in
zijn leven waarin een ‘fout’ management hem financieel veel schade toebracht is een belangrijk leermo-
ment geweest. “Ik had natuurlijk liever gewild dat ik dit niet had meegemaakt, maar aan de andere kant is
het wel iets dat me nu nooit meer zal overkomen. Het is dus een harde, maar zeer wijze les geweest die
me tot een betere ondernemer heeft gemaakt”, concludeerde Mari, wiens lef om dit persoonlijke verhaal
met de zaal te delen bewonderenswaardig is.
Een rode draad die zich gaandeweg de middag duidelijk aftekende, was dat alle sprekers benadrukten dat
het vele malen beter is om eens iets nieuws te proberen en met je hoofd tegen de muur te lopen dan om
passief te zijn en nooit af te wijken van de weg die je jaren geleden ooit bent ingeslagen. Ik vond dat een
zeer inspirerende gedachte. Per slot van rekening is succes niets anders dan één keer vaker opstaan dan
dat je gevallen bent. Met andere woorden: de vraag of je faalt of succesvol bent met een nieuw project is
minder relevant dan de vraag of je dit nieuwe initiatief überhaupt bent gestart en welke lessen je trekt uit
onvoorziene omstandigheden of tegenslag.
Nog een interessant inzicht dat tijdens het seminar uitgebreid aan bod kwam is dat het geen schande is
om ergens de stekker uit te trekken. Je hebt het geprobeerd met alles dat je in je hebt, het is niet gelukt en
dus stop je ermee en richt je je aandacht op iets nieuws. Dat kun je doen met opgeheven hoofd, want je
hebt in ieder geval een dappere poging gedaan, bent er volledig voor gegaan en hebt initiatief getoond.
En denk ook niet te snel dat klanten een bepaalde dienst of een bepaald concept gaan missen, want dat
valt in de praktijk waarschijnlijk reuze mee. Mocht er toch een oplettende klant zijn die hierover begint,
dan dien je als ondernemer over voldoende flexibiliteit te beschikken om hier je voordeel mee te doen.
De opening voor een (adviserend) gesprek is in zo’n situatie namelijk levensgroot en biedt volop kansen
om de aandacht te verleggen naar een nieuwe en (ver)beter(d)e service. Want dat is waar het uiteindelijk
allemaal om draait: beter worden. En jezelf of je salon naar een hoger plan tillen zonder je hoofd een keer
stoten is eenvoudigweg niet realistisch. Dus: doe, probeer, test, experimenteer en daag jezelf uit, maar blijf
vooral niet stilstaan omdat het zo comfortabel is.
Alvast hele mooie feestdagen toegewenst en de aller-
beste wensen voor 2017!
Hoofdredacteur ‘De Beautysalon’
j.kennis@gpmedia.nlDe Visie
Jos Kennis
“SUCCES IS NIETS ANDERS DAN
ÉÉN KEER VAKER OPSTAAN
DAN JE GEVALLEN BENT”
Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche
|
December 2016
|
12e jaargang no. 6
|
Prijs
€
10,50
de beautysalon
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708171)
D
ossier
ONLINE
BOEKINGS-
PLATFORMS
COVERSTORY
NOUVITAL COSMETICS
BEURZEN
EINDE VERSNIPPERING
MARKETING
ZÓ SCOOR JE GRATIS PUBLICITEIT