Previous Page  3 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

C

o l o f o n

e n

D

e

V

i s i e

D

e

B

e a u t y s a l o n

n r

6 2 0 1 6

3

Vakinformatie voor de

totale Schoonheidsbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Mandy Sponselee (media-adviseur)

m.sponselee@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit­

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Beautysalon heeft

het HOI Keurmerk. Dit betekent

dat de oplage is gegarandeerd en

gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

Per jaar in Europa

51,-

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1572-3208

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie, micro-

film of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van

de uitgever.

De Beautysalon besteedt de grootst moge-

lijke aandacht aan de juistheid van de

informatie die in het vaktijdschrift wordt

opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-

ledig uit te sluiten. De uitgever en de

auteurs zijn dan ook op geen enkele

wijze verantwoordelijk voor schade, van

welke aard ook, die is ontstaan als gevolg

van handelingen en/of beslissingen die

gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.

Afgelopen maand was ik te gast bij een seminar waar verschillende (top)ondernemers uit de Uiterlijke

Verzorging-branche en andere sectoren spraken over hun mislukte projecten uit het verleden, waar zij uit-

eindelijk alleen maar sterker door geworden zijn. Die specifieke insteek - waarbij ‘falen’ dus aan de basis

ligt van latere successen - leverde tijdens de themamiddag in Rotterdam verrassende verhalen en inzichten

op. Mari van deVen bijvoorbeeld benadrukte dat hij zijn huidige status van gevierd celebrity-visagist, kap-

per en tv-persoonlijkheid waarschijnlijk nooit had bereikt zonder een jeugd waarin hij hard moest vechten

om trouw aan zichzelf te blijven en om geaccepteerd te worden door zijn omgeving. Ook een episode in

zijn leven waarin een ‘fout’ management hem financieel veel schade toebracht is een belangrijk leermo-

ment geweest. “Ik had natuurlijk liever gewild dat ik dit niet had meegemaakt, maar aan de andere kant is

het wel iets dat me nu nooit meer zal overkomen. Het is dus een harde, maar zeer wijze les geweest die

me tot een betere ondernemer heeft gemaakt”, concludeerde Mari, wiens lef om dit persoonlijke verhaal

met de zaal te delen bewonderenswaardig is.

Een rode draad die zich gaandeweg de middag duidelijk aftekende, was dat alle sprekers benadrukten dat

het vele malen beter is om eens iets nieuws te proberen en met je hoofd tegen de muur te lopen dan om

passief te zijn en nooit af te wijken van de weg die je jaren geleden ooit bent ingeslagen. Ik vond dat een

zeer inspirerende gedachte. Per slot van rekening is succes niets anders dan één keer vaker opstaan dan

dat je gevallen bent. Met andere woorden: de vraag of je faalt of succesvol bent met een nieuw project is

minder relevant dan de vraag of je dit nieuwe initiatief überhaupt bent gestart en welke lessen je trekt uit

onvoorziene omstandigheden of tegenslag.

Nog een interessant inzicht dat tijdens het seminar uitgebreid aan bod kwam is dat het geen schande is

om ergens de stekker uit te trekken. Je hebt het geprobeerd met alles dat je in je hebt, het is niet gelukt en

dus stop je ermee en richt je je aandacht op iets nieuws. Dat kun je doen met opgeheven hoofd, want je

hebt in ieder geval een dappere poging gedaan, bent er volledig voor gegaan en hebt initiatief getoond.

En denk ook niet te snel dat klanten een bepaalde dienst of een bepaald concept gaan missen, want dat

valt in de praktijk waarschijnlijk reuze mee. Mocht er toch een oplettende klant zijn die hierover begint,

dan dien je als ondernemer over voldoende flexibiliteit te beschikken om hier je voordeel mee te doen.

De opening voor een (adviserend) gesprek is in zo’n situatie namelijk levensgroot en biedt volop kansen

om de aandacht te verleggen naar een nieuwe en (ver)beter(d)e service. Want dat is waar het uiteindelijk

allemaal om draait: beter worden. En jezelf of je salon naar een hoger plan tillen zonder je hoofd een keer

stoten is eenvoudigweg niet realistisch. Dus: doe, probeer, test, experimenteer en daag jezelf uit, maar blijf

vooral niet stilstaan omdat het zo comfortabel is.

Alvast hele mooie feestdagen toegewenst en de aller-

beste wensen voor 2017!

Hoofdredacteur ‘De Beautysalon’

j.kennis@gpmedia.nl

De Visie

Jos Kennis

“SUCCES IS NIETS ANDERS DAN

ÉÉN KEER VAKER OPSTAAN

DAN JE GEVALLEN BENT”

Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche

|

December 2016

|

12e jaargang no. 6

|

Prijs

10,50

de beautysalon

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708171)

D

ossier

ONLINE

BOEKINGS-

PLATFORMS

COVERSTORY

NOUVITAL COSMETICS

BEURZEN

EINDE VERSNIPPERING

MARKETING

ZÓ SCOOR JE GRATIS PUBLICITEIT