Previous Page  44 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 44 / 52 Next Page
Page Background

Wereldwijd maken consumenten steeds vaker gebruik van de mogelijkheid om online te reserveren. Denk bijvoor-

beeld aan het reserveren van een taxirit, een bioscoopkaartje, een tafeltje in een restaurant en ga zo maar door. Marit

Heemskerk, oprichter van WieWatHaar, liep al een tijdje met de gedachte om deze lijn door te trekken naar de uiter-

lijke verzorgingsbranche. Haar plan voor een online boekingsplatform gericht op kappers- en beautybehandelingen

werd kortgeleden werkelijkheid.

SAMENWERKING

Om het online boekingsplatform van de grond te krijgen, heeft Marit de samenwerking gezocht met Salonized. Dit

automatiseringsbedrijf biedt salons software aan waarmee de agenda, kassa en het klantenbestand eenvoudig te

beheren zijn.

In samenwerking met Salonized zijn er drie aansluitingspakketten voor het online boekingsplatform ontwikkeld waar-

uit de salonhouder kan kiezen. Allemaal zijn ze maandelijks opzegbaar, zonder opstartkosten of marge per afspraak

en met overstapservice.

VOORDELEN

De consument kan eenvoudig met enkele klikken een online afspraak boeken en ook voor salons biedt het systeem

vele voordelen. Wanneer een afspraak online is gemaakt, komt deze namelijk meteen in de agenda te staan. Klanten

krijgen op hun beurt ook een melding kort voor hun afspraak (wat vergeten afspraken en dubbele boekingen voor-

komt). Eveneens gunstig voor de salon is het feit dat

klanten na hun bezoek gestimuleerd worden om een

review te geven over de salon. Zo blijf je als salon-

eigenaar goed op de hoogte van de mate waarin je

services gewaardeerd worden en kunnen potenti-

ële klanten de feedback ook bekijken.

Meer informatie:

www.wiewathaar.nl

HET PLATFORM WIEWATHAAR(.NL) BEGON IN EERSTE INSTANTIE ALS EEN PLEK WAAR CONSUMEN-

TEN KAPSALONS EN HAARPRODUCTEN KONDEN REVIEWEN. OOK FUNGEERDE HET ALS EEN ADRES-

SENBOEK VOOR SALONS IN NEDERLAND. SINDS KORT IS ER AAN HET PLATFORM EEN NIEUWE

FUNCTIE TOEGEVOEGD WAARDOOR HET VOOR DE KLANT MOGELIJK IS OM ONLINE EEN AFSPRAAK

TE MAKEN BIJ EEN KAP- OF BEAUTYSALON.

NIEUW ONLINE BOEKINGSPLATFORM

SPEELT IN OP WERELDWIJDE TREND

22.000 SALONS

OP ÉÉN PLATFORM

In 2010 begon WieWatHaar als een

platform waar consumenten reviews

over kapsalons en salonproducten

konden achterlaten. In 2015 werden

ook beautysalons, spa’s en beauty-

producten toegevoegd en beschikt de

site informatie over meer dan 22.000

salons. Het is een interactieve plek

geworden waar consumenten een

salon of product kunnen vinden dat

bij hen past, op basis van ervarin-

gen van anderen. Een salon vind je

door middel van de salonfinder, die

af te stemmen is op de wensen van

de klant. Op het platform kan de

consument ook terecht bij de experts

van WieWatHaar voor persoonlijk

professioneel advies. Met de laat-

ste toevoeging van online boeken

is WieWatHaar een breed platform

geworden voor allerlei beautyzaken

van de consument.

A

u t o m a t i s e r i n g

D

e

B

e a u t y s a l o n

n r

6 2 0 1 6

44