Previous Page  49 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 49 / 52 Next Page
Page Background

D

e

B

e a u t y s a l o n

n r

6 2 0 1 6

49

BREDE DOELGROEP

“Bijzonder aan Schoonheidssalon Caroline is dat ik me op een brede doelgroep

richt, want wat dat betreft wil ik voor mijzelf gewoon geen beperkingen opleg-

gen. Zoals gezegd werk ik in de verzorgingshuizen veel met ouderen, maar

daarnaast werk ik ook steeds meer met kinderen en pubers. Voor de kinderen

organiseer ik bijvoorbeeld verjaardagsfeestjes met een quiz en een verwenbe-

handeling voor de jarige. Daarnaast heb ik veel pubers als klant voor de behan-

deling van acne. Ik verwacht van hen wel dat zij thuis daadwerkelijk doen wat ik

hen adviseer, want anders is het resultaat van de salonbehandelingen natuurlijk

beduidend minder goed. Hier kan ik best streng in zijn; ik doe mijn best voor

jou, maar wel op voorwaarde dat jij ook je bijdrage levert. Juist door hier strikt

in te zijn, bereik ik uitstekende resultaten in acnebestrijding, wat natuurlijk de

beste promotie voor je salon is die je maar kunt hebben.”

BEHANDELINGEN

“Het pand waar Schoonheidssalon Caroline gevestigd is deel ik met A-nette

Nagels & Voeten van Anette Jansen. Zij heeft haar eigen ruimte en we delen de

entree en wachtruimte. Door de samenwerking is het natuurlijk ook mooi dat

we onze klanten meerdere behandelingen onder één dak kan aanbieden. Zelf

beschik ik over een behandelkamer annex verkoopruimte en over een grote

behandelkamer met douche, waar ook duobehandelingen worden gegeven.

Naast verschillende gezichtsbehandelingen bied ik ook verschillende lichaams-

behandelingen aan, zoals mesotherapie en ontgiftigingsbehandelingen met het

‘Splendid Eau’-voetbad. Hiermee worden gifstoffen die zich in het lichaam heb-

ben opgehoopt op een efficiënte manier afgevoerd.”

KLANTENWERVING

“De werving van nieuwe klanten gebeurt vooral door mond-tot-mondreclame.

Dat klink alsof je er niets voor hoeft te doen, maar dat is uiteraard niet zo.

Mensen bevelen jouw salon pas bij anderen aan wanneer ze volledig tevreden

zijn. Om die reden probeer ik veel variatie in de behandelingen aan te brengen,

worden behandelingen in een rustige sfeer uitgevoerd en neem ik ook ruim de

tijd om een professioneel advies te geven. Wat betreft productverkoop streef ik

ernaar om drempels zoveel mogelijk weg te halen, maar het gaat niet verder dan

dat. Wanneer je bij klanten echt gaat lopen pushen, dan zie je ze waarschijn-

lijk nooit meer terug. Verder bied ik voor nieuwe klanten een kennismakings-

behandeling aan tegen een gereduceerd tarief. Dit geeft de klant de gelegen-

heid om mij en mijn werkwijze te leren kennen in een ongedwongen sfeer.”

TOEKOMST

“Als ik aan de toekomst denk, dan heb ik zeker nog een aantal plannen

om de salon verder uit te bouwen. Op de eerste verdieping van het pand

is nog volop ruimte beschikbaar, dus er zijn allerlei mogelijkheden om bij-

voorbeeld een sauna of infraroodcabine aan de salon toe te voegen. Verder

volg ik veel trainingen en cursussen om nieuwe behandelingen en massag-

etechnieken te kunnen toepassen, dus dat inspireert mij ook om nieuwe

initiatieven te ontplooien. Ik schat dat ik nu al zo’n vijftig tot zestig uur per

week werk, maar dat voelt voor mij absoluut niet als een zware last. Ik ben

nu eenmaal verslingerd aan het vak en aan mijn klanten; dit maakt dat ik het

runnen van de salon eerder als hobby dan als werk beschouw. Hoewel ik

dus al jarenlang in het vak zit, heb ik nog volop plannen voor de toekomst.

Zeker nu de salon in een zelfstandig pand gevestigd is, kan ik eigenlijk niet

wachten om deze te gaan uitvoeren!”

Meer informatie:

Schoonheidssalon Caroline

Kerkstraat 33, 6665 CE Driel

Tel. 026-4742542

www.schoonheidssaloncaroline.nl

“IK DOE MIJN BEST VOOR JOU, MAAR

WEL OP VOORWAARDE DAT JIJ OOK JE

BIJDRAGE LEVERT. JUIST DOOR HIER STRIKT

IN TE ZIJN, BEREIK IK UITSTEKENDE

RESULTATEN IN ACNEBESTRIJDING, WAT

NATUURLIJK DE BESTE PROMOTIE VOOR

JE SALON IS DIE JE MAAR KUNT HEBBEN”

PROFIEL SCHOONHEIDSSALON CAROLINE

Bestaat sinds: 1986

Type salon:

Eenmanszaak

Merken:

Sothys, Permsal, Institut Esthederm, Marc Inbane

Apparatuur:

Skeyndor + Splendid Eau