D
e
B
e a u t y s a l o n
n r
6 2 0 1 6
49
BREDE DOELGROEP
“Bijzonder aan Schoonheidssalon Caroline is dat ik me op een brede doelgroep
richt, want wat dat betreft wil ik voor mijzelf gewoon geen beperkingen opleg-
gen. Zoals gezegd werk ik in de verzorgingshuizen veel met ouderen, maar
daarnaast werk ik ook steeds meer met kinderen en pubers. Voor de kinderen
organiseer ik bijvoorbeeld verjaardagsfeestjes met een quiz en een verwenbe-
handeling voor de jarige. Daarnaast heb ik veel pubers als klant voor de behan-
deling van acne. Ik verwacht van hen wel dat zij thuis daadwerkelijk doen wat ik
hen adviseer, want anders is het resultaat van de salonbehandelingen natuurlijk
beduidend minder goed. Hier kan ik best streng in zijn; ik doe mijn best voor
jou, maar wel op voorwaarde dat jij ook je bijdrage levert. Juist door hier strikt
in te zijn, bereik ik uitstekende resultaten in acnebestrijding, wat natuurlijk de
beste promotie voor je salon is die je maar kunt hebben.”
BEHANDELINGEN
“Het pand waar Schoonheidssalon Caroline gevestigd is deel ik met A-nette
Nagels & Voeten van Anette Jansen. Zij heeft haar eigen ruimte en we delen de
entree en wachtruimte. Door de samenwerking is het natuurlijk ook mooi dat
we onze klanten meerdere behandelingen onder één dak kan aanbieden. Zelf
beschik ik over een behandelkamer annex verkoopruimte en over een grote
behandelkamer met douche, waar ook duobehandelingen worden gegeven.
Naast verschillende gezichtsbehandelingen bied ik ook verschillende lichaams-
behandelingen aan, zoals mesotherapie en ontgiftigingsbehandelingen met het
‘Splendid Eau’-voetbad. Hiermee worden gifstoffen die zich in het lichaam heb-
ben opgehoopt op een efficiënte manier afgevoerd.”
KLANTENWERVING
“De werving van nieuwe klanten gebeurt vooral door mond-tot-mondreclame.
Dat klink alsof je er niets voor hoeft te doen, maar dat is uiteraard niet zo.
Mensen bevelen jouw salon pas bij anderen aan wanneer ze volledig tevreden
zijn. Om die reden probeer ik veel variatie in de behandelingen aan te brengen,
worden behandelingen in een rustige sfeer uitgevoerd en neem ik ook ruim de
tijd om een professioneel advies te geven. Wat betreft productverkoop streef ik
ernaar om drempels zoveel mogelijk weg te halen, maar het gaat niet verder dan
dat. Wanneer je bij klanten echt gaat lopen pushen, dan zie je ze waarschijn-
lijk nooit meer terug. Verder bied ik voor nieuwe klanten een kennismakings-
behandeling aan tegen een gereduceerd tarief. Dit geeft de klant de gelegen-
heid om mij en mijn werkwijze te leren kennen in een ongedwongen sfeer.”
TOEKOMST
“Als ik aan de toekomst denk, dan heb ik zeker nog een aantal plannen
om de salon verder uit te bouwen. Op de eerste verdieping van het pand
is nog volop ruimte beschikbaar, dus er zijn allerlei mogelijkheden om bij-
voorbeeld een sauna of infraroodcabine aan de salon toe te voegen. Verder
volg ik veel trainingen en cursussen om nieuwe behandelingen en massag-
etechnieken te kunnen toepassen, dus dat inspireert mij ook om nieuwe
initiatieven te ontplooien. Ik schat dat ik nu al zo’n vijftig tot zestig uur per
week werk, maar dat voelt voor mij absoluut niet als een zware last. Ik ben
nu eenmaal verslingerd aan het vak en aan mijn klanten; dit maakt dat ik het
runnen van de salon eerder als hobby dan als werk beschouw. Hoewel ik
dus al jarenlang in het vak zit, heb ik nog volop plannen voor de toekomst.
Zeker nu de salon in een zelfstandig pand gevestigd is, kan ik eigenlijk niet
wachten om deze te gaan uitvoeren!”
Meer informatie:
Schoonheidssalon Caroline
Kerkstraat 33, 6665 CE Driel
Tel. 026-4742542
www.schoonheidssaloncaroline.nl“IK DOE MIJN BEST VOOR JOU, MAAR
WEL OP VOORWAARDE DAT JIJ OOK JE
BIJDRAGE LEVERT. JUIST DOOR HIER STRIKT
IN TE ZIJN, BEREIK IK UITSTEKENDE
RESULTATEN IN ACNEBESTRIJDING, WAT
NATUURLIJK DE BESTE PROMOTIE VOOR
JE SALON IS DIE JE MAAR KUNT HEBBEN”
PROFIEL SCHOONHEIDSSALON CAROLINE
Bestaat sinds: 1986
Type salon:
Eenmanszaak
Merken:
Sothys, Permsal, Institut Esthederm, Marc Inbane
Apparatuur:
Skeyndor + Splendid Eau