De Beautysalon nr6 online

D e B e a u t y s a l o n n r 6 2 0 1 8 11 PRODUCTAANBOD UITBREIDEN MedCos werd eind 2004 met haar onderscheidende IPL apparatuur al snel een bekende naam in de branche en won het vertrouwen van veel beauty-ondernemin- gen. De vliegende start van het bedrijf bood ruimte om na te denken over nieuwe productgroepen. Hieruit komt ook de innovatiekracht van het bedrijf naar boven. “Doordat wij alles zelf ontwikkelen, kunnen we snel schakelen en inspelen op ver- anderingen en behoeftes in de branche”, gaat Kees Jaap verder. “Door het nauwe contact dat we met onze klanten hebben, weten we wat de vraag uit de branche is. Op basis van deze feedback hebben we al snel een nieuwe productgroep aan- geboord met de MicroSkinPolish. Dit is een unieke drie-in-één-behandeling voor huidverbetering op basis van microdermabrasie, koude laser en polishing.” Het nieuwste pronkstuk van MedCos is de Body-Wizard FreezeSculpting, een cryolipolyse behandeling op basis van vetbevriezing. “Er is al jaren een grote vraag naar apparatuur voor het bevorderen van afslanken, zonder daarbij ingrijpende maatregelen te moeten nemen. Om deze vraag te beantwoorden, hebben we vorig jaar een nieuw product gelanceerd, de Body-Wizard FreezeSculpting- behandeling. Andere apparatuur en technieken zijn meer vocht afdrijvend en daar staan wij niet achter. De cryolipolyse techniek is echter een wetenschappelijk bewezen en onderbouwde techniek om het vet echt effectief aan te pakken op de probleemzones bij mannen en vrouwen. Dit is echt een aanwinst voor elke salon.” BIJNA 900 MEDCOS PARTNERINSTITUTEN IN DE BENELUX De vernieuwende behandelingen van MedCos worden al door veel Nederlandse ondernemingen ingezet. Kees Jaap: “We hadden binnen een jaar na de lancering van onze Body-Wizard Cryo FreezeSculpting al meer dan 100 Body-Wizard machines in Nederland en België staan. Inmiddels zijn dit er in 1,5 jaar al tegen de 160! Het is ontzettend fijn om zoveel waardering vanuit de branche te krijgen. Ik ben er dan ook enorm trots op dat we inmiddels bijna 900 MedCos partners hebben in de Benelux. Dat betekent niet dat we het hierbij moeten laten, integendeel.” FORS INVESTEREN IN ONTWIKKELINGEN “We zullen altijd doorgaan met het doorontwikkelen van de huidige appara- tuur, maar we introduceren ook nieuwe producten. Als we een nieuw apparaat lanceren dan is ons product development team alweer bezig met nieuwe in- novaties. Daar zijn natuurlijk forse investeringen mee gemoeid, maar op deze wijze blijven we de markt voor. Wij en onze partners willen immers altijd het beste en nieuwste aan kunnen bieden.” ONTZORGEN Het vertrouwen in MedCos komt voort uit de paraatheid van het bedrijf voor de partners, zoals MedCos haar klanten het liefst noemt. Zo staat het bedrijf altijd klaar voor onderhoud en reparaties. “We bieden standaard vijf jaar lang all-in garantie. Je hebt te maken met techniek en daar komt nou eenmaal onderhoud en reparatie bij. Het mag niet zo zijn dat de beautysalon stilstaat omdat het apparaat niet werkt. We zorgen er daarom voor dat er binnen 24 uur iemand van ons op de stoep staat. Mocht het niet meteen gemaakt kunnen worden, dan zetten we een nieuw apparaat neer. We berekenen daarvoor geen extra kosten. Met onze service proberen we de continuïteit van het instituut te waarborgen.” Naast de reparatieservice steekt het team van MedCos veel energie in het ondersteunen van de salons. Kees Jaap vertelt dat het bedrijf niet alleen de machines verkoopt en installeert, maar dat het om een totaalpakket gaat. “We gaan met elke klant als het ware een partnerschap aan. Naast kwalitatief goede apparatuur en technische service, bieden we ook uitgebreide marketingondersteuning. Denk aan SMS- campagnes, gepersonaliseerde e-mails, social media marketing en flyers die over een heel postcodegebied worden verspreid. Maar ook voor in de winkel is er genoeg materiaal verkrijgbaar. We proberen in de breedste zin onze partners te ondersteunen en hen tools te geven om de consument te bereiken. We proberen ze geheel te ontzorgen, zodat ze zich zoveel mogelijk kunnen richten op hun vak.” OPLEIDINGEN Als we door het pand lopen, zien we dat MedCos druk bezig is om de activiteiten uit te breiden. In een groot, leeg vertrek vertelt Kees Jaap ons dat die ruimte omgebouwd wordt tot een mooi opleidingscentrum. “Het is voor ons vanzelfsprekend dat alleen gecertificeerde mensen met onze apparatuur mogen werken. Daarom bieden we trainingen in eigen huis aan. We zijn nu de faciliteiten hiervoor aan het uitbreiden, zodat we meerdere behandelplaatsen hebben. We hopen dit binnen enkele weken te voltooien.” Behalve de praktijkopleidingen vertelt Kees Jaap dat MedCos vanaf 2019 ook commerciële trainingen gaat aanbieden. Hij geeft aan waarom deze vaardigheid zo belangrijk is in de beautybranche: “Veel beautyondernemers zijn enorm gepassioneerd in hun vak. Dat is natuurlijk mooi om te zien, maar ze vergeten soms het commerciële aspect. Door middel van de commerciële trainingen die we vanaf begin volgend jaar gaan aanbieden, hopen we de professionals inclusief hun personeel te helpen om het beste uit de zaak te halen. Dergelijke opleidingen zien wij als een aanvulling op de service die we kunnen bieden. Een totaalconcept, zoals ik eerder al vertelde.” STILSTAND IS ACHTERUITGANG “Ik ben onwijs trots op wat we in veertien jaar bereikt hebben en op de mensen die daar elke dag vol enthousiasme aan werken. De groei van de afgelopen tijd heeft ervoor gezorgd dat ons team flink is uitgebreid: van acht naar achttien mensen. We hebben een betrokken en gemixte groep mensen die niet bang is om eigen ideeën te opperen. Iedereen mag meedenken in het proces. Ook krijg ik veel energie van onze partners, die ons alle vertrouwen geven en ons helpen om de producten en behandelingen telkens weer te verbeteren. We mogen regelmatig nieuwe partners verwelkomen, waaronder awardwinnende salons. Dat is natuurlijk erg gaaf”, stelt Kees Jaap. Het komende jaar brengt volgens Kees Jaap weer nieuwe innovaties met zich mee. “Op de achtergrond zijn we druk bezig met nieuwe apparatuur en innovaties op bestaande machines. Ook onderzoeken we nieuwe productgroepen. Een voorbeeld daarvan is de nieuwe cosmeticalijn die we hebben ontwikkeld. Die komt voort uit onze behandelingen waarvoor deze producten ingezet worden. Nu hebben we deze producten zelf ontwikkeld, dus ook op dat gebied zijn we op zoek naar nieuwe mogelijkheden. Stilstand is achteruitgang”, sluit Kees Jaap af. Meer informatie: MedCos Skinsolutions Tel. 035-6956090 www.medcosskinsolutions.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4