De Beautysalon nr6 online

D e B e a u t y s a l o n n r 6 2 0 1 8 40 “Saloninrichting BEPAALT HET SUCCES VAN JE SALON ” KIM VAN DER MEER & ROOS VISSER “Natuurlijk geloven wij dat de kwaliteit van je behandelingen samen met de communicatie de allerbelangrijkste elementen zijn voor een succesvolle salon, maar het oog wil ook wat. Met de saloninrichting laat je een eerste indruk achter bij de cliënt. Wat is de look & feel, hoe is de sfeer? Voelt het goed? Is het interieur verzorgd? Hoe je het ook wendt of keert, de saloninrichting bepaalt hoe jij en het bedrijf worden gezien en hoe het door de klant wordt ervaren. Het is je visitekaartje. Op basis van de inrichting van je salon zal een nieuwe cliënt zijn verwachtingen afstemmen en een bepaald gevoel ervaren. Dit kan natuurlijk positief, maar ook negatief zijn. Klinkt misschien wat zwart-wit, maar oordelen op basis van hoe iets eruit ziet, zit nu eenmaal in onze natuur. Het gevoel wat de saloninrichting oproept, is een belangrijke factor in het succes van je salon. Een inrichting die sfeervol en verzorgd is, rust uitstraalt en geordend is, geeft de cliënt een gevoel van vertrouwen en ontspanning. Met de saloninrichting kun je dus het gevoel van de cliënt positief beïnvloeden. Je kunt hiermee de beleving van de klant naar een hoger niveau tillen. In onze ogen is de saloninrichting dan ook mede bepalend voor het succes van je salon. Hoe je hier vorm aan geeft is persoonlijk, maar weet dat het weerspiegelt waar je voor staat en hoe je bent. Cliënten nemen dit mee in hun verwachtingspatroon en gevoel. Ga je hier slim mee om, dan kun je dat positief beïnvloeden om nog succesvoller te worden in wat je doet.” Kim van der Meer en Roos Visser zijn beide huidtherapeuten en oprichters van HUYD, het expertisecentrum voor huidprofessionals. HUYD ontwikkelt en verzorgt cursussen en opleidingen gericht op de cosmetische huidzorg voor schoonheidsspecialisten, huidtherapeuten en artsen. Tevens organiseren Kim en Roos het jaarlijkse HUYD Congres. MONIQUE LINDEBOOM “Een saloninrichting moet aansluiten bij het DNA van je bedrijf. Dat vind ik belangrijker dan het meteen aan een succesfactor te koppelen. Als het DNA van je bedrijf duidelijk is, trekt dat een overeenkomstig type klant aan. Hoe succesvol je dan bent, hangt af van hoe groot de doelgroep is die je aanspreekt. Over het algemeen houden mensen van een frisse, moderne en vooral schone inrichting. Fris en opgeruimd, dat zegt ook iets over jouw mentale gemoedstoestand als ondernemer. Als je je laat verleiden tot een flashy inrichting, zorg dan dat alles overeenkomstig deze uitstraling is: je complete huisstijl. Want het creëert verwachtingen, en daar moet je wel aan kunnen voldoen. Laat liever jezelf en je personeel stralen dan je inrichting laten domineren. Mensen komen bij je voor een uur zorgzaamheid, uiterlijk en innerlijk.” Monique Lindeboom is uitgever van BeautyJournaal.nl en al 24 jaar beautyjournalist. ER KOMT HEEL WAT BIJ KIJKEN OM ALS ONDERNEMER SUCCESVOL TE ZIJN IN EEN SECTOR DIE ZO COMPETITIEF IS ALS DE SCHOONHEIDSBRANCHE. OM JE TE ONDERSTEUNEN GEVEN ONZE PANELLEDEN IN DE RUBRIEK ‘ONDERNEMEN’ STEEDS HUN VISIE OP EEN STELLING DIE VERBAND HOUDT MET EEN BEPAALD ASPECT VAN HET ONDERNEMERSCHAP. VOOR DEZE EDITIE LEGDE VAKTIJDSCHRIFT DE BEAUTYSALON HEN DE VRAAG VOOR: “SALONINRICHTING BEPAALT HET SUCCES VAN JE SALON” O n d e r n e m e n

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4