De Beautysalon nr6 online

D e B e a u t y s a l o n n r 6 2 0 1 8 50 M a r k e t i n g t i p s Met een e-book geef jij de consument de informatie waarnaar hij of zij op zoek is. Een e-book behandelt doorgaans een onderwerp dat de consument helpt bij het oplossen van een specifiek probleem. Daarnaast kan een e-book ook algemeen zijn geschreven, bijvoorbeeld met informatie over huidverzorging. Het doel van het e-book is het verzamelen van leads. Een lead is een aanvraag voor meer informatie over een pro- duct of dienst. De afzender van de lead kan vanwege deze interesse gezien worden als een potentiële klant. IN DE PRAKTIJK Wat ik nu precies bedoel met bovenstaande? Stel; een vrouw van midden veertig kijkt in de spiegel en begint zich nu écht zorgen te maken over de rimpels en lijnen in haar gezicht. Zij krijgt de laatste tijd te horen dat ze er moe uitziet én ze wordt vaak ouder geschat dan dat zij in werkelijkheid is. Dit heeft behoorlijke impact, want de huid en met name de gezondheid van de huid is van onschatbare waarde voor het zelfvertrouwen. Mevrouw gaat op zoek naar meer informatie; want wat is de reden dat haar huid de laatste tijd zo snel achteruitgaat, kan zij hier zelf iets aan doen en is er misschien een schoonheidsspecialist die haar met innovatieve en baanbrekende behandelingen kan helpen? Google weet raad en dus zoekt zij op ‘de oplossing tegen huidveroudering’. Vervolgens komt zij terecht op een website die een handig e-book biedt. Deze website is van schoonheidssalon X die anti-aging specialist blijkt te zijn. Mevrouw besluit na het lezen van het e-book gelijk contact op te nemen voor een afspraak. Kortom; een kwalitatieve lead voor schoonheidssalon X! GEVEN & NEMEN Een e-book communiceer je actief online, bijvoorbeeld via social media. Niet iedere consument zal na het lezen van het e-book direct contact met jou opnemen. Daarom is het belangrijk om eerst iets ‘te nemen’, voordat de consument jouw waardevolle informatie ‘krijgt’. Dit nemen gebeurt in de vorm van een mail- adres dat de consument achterlaat. Wanneer dit eenmaal is gedaan, kan het e-book worden gedownload. OPVOLGMAILS Je bouwt zo een mailingslijst op, met consument waarvan je zeker weet dat zij een interesse hebben in ‘anti-aging’. En nu begint het échte spel; namelijk de potentiële klant tot klant maken. Dit doe je door gerichte e-mail marketing, waarin je jouw oplossing voor een jongere huid deelt. WAT VERDER TE DOEN MET HET E-BOOK Je hebt het e-book geschreven, maar wat kun je hier nu verder mee doen? Maak van ieder hoofdstuk van het e-book een blogpost en plaats deze op je website. Je deelt de blog via socials en refereert hierin terug naar het originele e-book, waaruit de consument nog meer informatie haalt (en waarbij ze natuurlijk eerst hun mailadres mogen achterlaten)! Verwerk het e-book op meerdere plekken op je website, bijvoorbeeld de footer, de home en de contactpagina, of laat je webdeveloper een pop-up installeren.Print het e-book en geef het weg als cadeau, bijvoorbeeld tijdens de feestdagen. Neem het e-book op in de maandelijkse nieuwsbrief die je stuurt naar bestaande klanten. Neem alinea’s over uit het e-book en post deze via face- book en instagram en refereer hierin terug naar het originele e-book. Kun je wat hulp gebruiken bij het schrijven en ontwerpen van het e-book? Of wens je dit liever helemaal uit handen te geven? Neem contact op, ik help je graag! Groetjes en liefs, Jouwsalononline.nl CONSUMENTEN ZIJN CONTINU OP ZOEK NAAR WAARDEVOLLE INFORMATIE OVER DE HUID. OP INTERNET IS EIGENLIJK ALLES WEL VINDBAAR, VAN TUTORIALS OVER DE BESTE MANIER VOOR HET REINIGEN VAN HET GEZICHT, TOT E-BOOKS MET WAARDEVOLLE INFORMATIE OVER HET TEGENGAAN VAN PUISTJES. WANNEER JIJ ALS SCHOONHEIDSSPECIALIST INFORMATIE BIEDT OP HET MOMENT DAT DE CONSUMENT HIERNAAR OP ZOEK IS, HEB JE EEN ZOGENAAMDE ‘HOT’ LEAD TE PAKKEN. DE CONSUMENT ZIET IN DIT GEVAL JOUW KENNIS EN KUNDE EN DE OPLOSSING DIE JE GEEFT BIJ HET VERHELPEN VAN ZIJN OF HAAR PROBLEEM. DEKRACHT VAN JOUWKENNIS ALS SPECIALIST VAN DE HUID Deska de Vries

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4