De Beautysalon nr6 2019

D e B e a u t y s a l o n n r 6 2 0 1 9 10 G r o o t i n t e r v i e w – E s t h é - C a r e C o s m e t i e k ESTHÉ-CARE COSMETIEK, IMPORTEUR VAN HET ITALIAANSE DIEGO DALLA PALMA PROFESSIONAL, HEEFT DE LAATSTE JAREN EEN FLINKE GROEI DOORGEMAAKT EN ZIET DE TOEKOMST VOL VERTROUWEN TEGEMOET. DRIJVENDE KRACHTEN ACHTER HET BEDRIJF ZIJN ANGÉLIQUE PAULUSSE-THOMAS EN HAAR DOCHTER FLOOR PAULUSSE. BEIDE ZIJN GROOT VOORSTANDER VAN TRANSPARANTIE IN DE BRANCHE EN PLEITEN VOOR MEER SAMENWERKING OM VAN ELKAAR TE KUNNEN LEREN. DAARNAAST HECHTEN ZE ONTZETTEND VEEL WAARDE AAN EEN PERSOONLIJKE BENADERING, WANT HUN KLANTEN HOREN BIJ DE ESTHÉ-CARE FAMILIE. “WIJ INVESTEREN VEEL TIJD EN ENERGIE IN ONZE DÉPOSITAIRES OM SAMEN TE WERKEN NAAR SUCCES”, ALDUS ANGÉLIQUE. “Diego dalla Palma IS EEN HIGH-END MERK. HET VRAAGT DUS WEL IETS VAN JE omermee te werken” Zoals bij veel familiebedrijven is de keukentafel de plek bij Esthé-Care Cosmetiek waar de ideeën worden geboren en verder worden uitgewerkt. Zo ook in Huize Paulusse, waar beautycoach Tom Sebastian één keer per maand aanschuift om te fungeren als klankbord voor het tweetal. “We kwa- men in contact met Tom tijdens een bijeenkomst van de Anbos”, zo vertelt Angélique. “We zijn in gesprek gegaan en hadden meteen een klik. Tom fungeert nu als een mentor, hij draagt nieuwe ideeën aan.” Tom vult aan: “We durven en kunnen alles met elkaar bespreken, maar het echte werk doen Angélique en Floor. Ik geef ze handvatten en houd ze, indien nodig, een spiegel voor. Er is maar één kapitein op het schip. De eindbeslissing ligt altijd bij Angélique. We streven naar groei van het bedrijf, maar natuurlijk ook naar persoonlijke groei. Je wilt dat mensen zichzelf constant blijven ontwikkelen. Daarbij werken we met reële doelstellingen, waarbij we ervoor waken dat wat Angélique en Floor doen, ook bij hen past. Maakt het ze gelukkig? Als je gelukkig wordt van wat je doet, dan sta je open voor nieuwe mogelijkheden.” VOLGENDE STAP Angélique sluit zich aan bij de woorden van Tom. Esthé-Care Cosmetiek werd in 2008 door haar opgericht, juist omdat ze zichzelf wilde uitdagen toen nieuwe kansen zich voordeden. “Mijn moeder is 82, maar ze is nog steeds schoonheidsspecialist. Ook ik beheers het vak, maar ik wilde meer. Vooral commercieel gezien. Natuurlijk waren er mensen die zeiden: ‘Waar begin je aan?’ Ik ben toen voor mezelf begonnen en na een tijdje kwam Diego dalla Palma professional op mijn pad, de professionele tak voor de exclusieve schoonheidssalon. Mijn gevoel bij het merk was meteen goed.” Inmiddels staat haar bedrijf stevig op de kaart. Net als het merk. Het aantal dépositaires groeit gestaag terwijl de samenwerking met bestaande klanten wordt geïntensiveerd. Ook dochter Floor (24) is in de onderneming gestapt. “Ik hebTom in de armgenomen omdat we als bedrijf de volgende stapwillen zetten. Floor (links) & Angélique Paulusse (rechts)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4