De Beautysalon nr6-2020 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 6 2 0 2 0 11 cosmeticamerk op de markt te brengen. Het tekende veertig jaar geleden de start van KLAPP Cosmetics.” MADE IN GERMANY Door de jaren heen heeft Klapp een sterk bedrijfs-DNA ontwikkeld waarbij een hoog kwaliteitsniveau hoog in het vaandel staat. Ook is KLAPP Cosmetics altijd op zoek naar de laatste innovatieve en visionaire trends in cosmetica. “Het was mijn wens om als visionair en schoonheidsexpert in de branche verrassende en overtuigende innovaties te ontwikkelen”, aldus Klapp. “Vooral de hoge kwaliteit van de ingrediënten was en ís voor mij ontzettend belangrijk. Alles wordt dan ook in Duitsland geproduceerd, waardoor we met trots het keurmerk ‘Made in Germany’ mogen uitdragen.” Het portfolio van KLAPP Cosmetics omvat inmiddels meer dan vierhonderd producten, waaronder de best verkochte vitamine A-crème die al in 1984 werd geïntroduceerd of de Chi-Yang-serie die in 1994 werd gelanceerd en die werd ontwikkeld op basis van een massagetechniek. “We hebben altijd veel geld geïnvesteerd in Research & Development. Hierdoor kunnen we nieuwe hightech actieve ingrediënten testen en innovatieve behandelingsmethoden en producten ontwikkelen. Met ons assortiment creëren we perfect afgestemde behandelingen passend bij de salons van de schoonheidsspecialisten. De verzorgingsproducten voor thuis borduren uiteraard voort op de kracht van die cabinebehandelingen.” DE SCHOONHEIDSSPECIALIST CENTRAAL KLAPP Cosmetics stelt altijd de schoonheidsspecialist centraal. In de ontwikkelingen van de producten en de behandelingen, maar ook in de ondersteuning van de professionals. Op meerdere vlakken. “Samen met de professionals hebben we een visie: op maat gemaakte, duurzame beauty- en wellnesservaringen creëren en tegemoetkomen aan de persoonlijke wensen en behoeften van klanten. We hebben daarvoor de middelen in huis, maar ook de kennis. Veel van onze applicaties behoeven dan ook enige uitleg, waardoor professioneel advies een belangrijk onderdeel van onze service is. Om ervoor te zorgen dat de schoonheidsspecialisten altijd up-to-date zijn, bieden wij hen opleidingen en bijscholingen aan in onze eigen opleidingscentra. Het seminarprogramma omvat niet alleen training over producten en actieve ingrediënten, maar ook over het ondernemen in de beautybranche.” Voor deze vergaande service kan Klapp terugvallen op zijn professionele buitendienst. “Veel van de meer dan vijftig medewerkers die service verlenen, werken al meer dan twintig jaar bij KLAPP Cosmetics en weten hoe ze de producten het beste tot hun recht kunnen laten komen. Deze mensen maken absoluut deel uit van de succesformule van KLAPP.” GEVESTIGDE SPELER OP DE INTERNATIONALE MARKT KLAPP is internationaal zeer actief. De producten zijn terug te vinden in maar liefst meer dan 35.000 beauty-instituten en vooraanstaande hotels in meer dan zestig landen verspreid over de wereldbol. Ook de Nederlandse markt kent Klapp inmiddels goed. “35 jaar geleden presenteerde ik voor het eerst al mijn producten aan de Nederlandse schoonheidsspecialisten op een bekende cosmeticaschool. Inmiddels werken we al decennia prettig samen met de Nederlandse markt.” De invloed van KLAPP op de ontwikkeling van de cosmeticamarkt is uiteraard niet onopgemerkt gebleven en werd zelfs bekroond met meerdere nationale en internationale prijzen. Bijzonder was de persoonlijke ‘A life of Beauty’ award die Klapp vorig jaar tijdens de internationale beautybeurs in Düsseldorf mocht ontvangen. “Ik denk dat ik met trots kan zeggen dat KLAPP Cosmetics na vier decennia de wereld van huidverzorging heeft veranderd en gevormd. We hebben talloze innovatieve en zeer effectieve mijlpalen bereikt. Ik ben trots dat ik KLAPP Cosmetics heb kunnen opzetten zoals het bedrijf zich vandaag presenteert. We zijn een gevestigde speler op de schoonheidsmarkt en staan voor hoogwaardige, professionele huidverzorging, hoge ontwikkelings- en onderzoeksexpertise en een hoge productkwaliteit.” DE PROFESSIONAL BLIJVEN BIJSTAAN DOOR MIDDEL VAN INNOVATIE Het zijn roerige tijden voor de schoonheidsspecialisten. Sommige salons hebben de deuren moeten sluiten en de vele afzeggingen door verkoudheidsklachten (of erger) zorgen voor gaten in de agenda. KLAPP zet zich juist nu extra in om de professionals in de branche te ondersteunen, zodat ze hun klanten kunnen blijven voorzien van de beste huidverzorging. “Je kunt de kracht van de betrokkenheid van de schoonheidsspecialist tot de consument niet onderschatten, zeker niet in deze tijden. Langdurig vertrouwen, deskundigheid en professionaliteit zijn net zo belangrijk als hoogwaardige, individuele, gespecialiseerde behandelingen met bijbehorende verzorgingsproducten voor de meest uiteenlopende huidbehoeften. Om in de toekomst te kunnen overleven, hebben we te maken met het veranderde koopgedrag, met de toegenomen eisen op product- en servicegebied en met de vraagstukken op het gebied van duurzaamheid en digitalisering. Ook het gebruik van apparatuur zal meer aandacht krijgen, omdat mensen op zoek zijn naar bijzondere behandelingen en zichtbare resultaten. We zullen ons dan ook blijven inzetten om effectieve, innovatieve producten en behandelingen te blijven aanbieden om de schoonheidsspecialisten en hun klanten altijd meerwaarde te kunnen bieden. Het intensieve onderzoek naar nieuwe hightech, actieve ingrediënten in combinatie met de traditionele kwaliteitsnormen zal ook in de toekomst voor onvergetelijke beauty-ervaringen zorgen”, besluit de zelfverzekerde Klapp. Meer informatie: KLAPP Cosmetics GmbH Tel. +32 (0)89-418861 www.klapp-cosmetics.com “SAMEN MET DE PROFESSIONALS HEBBEN WE EEN VISIE: OP MAAT GEMAAKTE, DUURZAME BEAUTY- EN WELLNESSERVARINGEN CREËREN EN TEGEMOETKOMEN AAN DE PERSOONLIJKE WENSEN EN BEHOEFTEN VAN KLANTEN”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4