De Beautysalon nr6-2022 Online

DE BEAUTYSALON NR 6 2022 56 SALON X – THE SKIN INSTITUTE De van oorsprong Limburgse Zizi Heijmans was als klein meisje al dol op crèmepjes en make-up, waar ze op haar kamertje uren mee aan het experimenteren was. Op haar negentiende startte ze met de opleiding tot schoonheidsspecialiste - die ze afrondde, maar wat aanvankelijk toch niet helemaal haar ding bleek te zijn. Waar ze wel haar passie in vond? Visagie. “In de opleiding tot schoonheidsspecialiste moest ik heel erg binnen kaders werken, maar dat werkte niet voor mij”, legt Zizi uit. “In de visagie kon ik wél mijn creativiteit kwijt. Ik kocht alle buitenlandse Vogues en ging de looks namaken om te oefenen. Ondertussen werkte ik in bij een parfumerie om toch wat geld te verdienen. Toen ik op mijn 24e moeder werd, wist ik dat er iets moest gaan veranderen: ik moest nu echt een serieuze keuze gaan maken: wat wil ik?” MAKE-UPARTIST MET AANDACHT VOOR DE HUID De twintiger uit Limburg besloot helemaal voor de visagie te gaan en volgde een opleiding bij House of Orange in Amsterdam. Vervolgens werkte ze als “MIJN DOEL? EEN KLANT DIE ZELFVERZEKERD EN MET MEER ZELFLIEFDE DE DEUR UITLOOPT” HOE VERNIEUWEND ONZE BRANCHE IS, WORDT TELKENS WEER DUIDELIJK IN DEZE TERUGKERENDE RUBRIEK, WAARIN INSPIRERENDE ONDERNEMERS HUN VERHAAL MET ONZE LEZERS DELEN. IN DEZE LAATSTE UITGAVE VAN 2022 LICHTEN WE WEER EEN UNIEK SALONCONCEPT VOOR JULLIE UIT, NAMELIJK VAN THE SKIN INSTITUTE IN VUGHT, UIT DE KOKER VAN DE GEDREVEN ONDERNEEMSTER ZIZI HEIJMANS. NA JARENLANG ALS MAKEUPARTIST OP HET HOOGSTE NIVEAU TE HEBBEN GEWERKT, ONTDEKTE ZE HAAR PASSIE: VROUWEN IN HUN KRACHT ZETTEN MIDDELS EEN UNIEKE, HOLISTISCHE EN GEPERSONALISEERDE KIJK OP SCHOONHEID. ZE ONTWIKKELDE ZELF UNIEKE BEHANDELPROTOCOLLEN DIE ZE AANBIEDT ALS DE SIGNATURE TREATMENTS VAN THE SKIN INSTITUTE. ZIZI VERTELT WAAR ZE VANDAAN KOMT EN HOE ZE OP EEN BIJZONDERE WIJZE VORM GEEFT AAN HAAR EIGEN HIGH END SALON. make-upartist bij diverse shows en magazines. “In eerste instantie was ik heel erg bezig met fashion, maar die focus veranderde toen ik met artiesten ging werken. Ik kreeg te maken met mensen van alle leeftijden en artiesten die van show naar show gaan, en dus soms uitgeput zijn. Dat ga je natuurlijk terug zien in de huid. Mijn belangrijkste uitdaging was om deze mensen op te kalefateren, maar wel op een zo natuurlijk mogelijke wijze. Toen werd mij toch weer duidelijk waarom goede huidverzorging zo belangrijk is.” Zizi moest in haar werk als visagist in een korte tijd het best mogelijke resultaat behalen. Om zo effectief mogelijk te werk te gaan, besloot ze zich opnieuw in de huid en werkstoffen te verdiepen. “Ik ontwikkelde een eigen methode om een iemand zo goed mogelijk ‘op te lappen’ vóórdat ik de make-up ging aanbrengen. Het werd mijn signatuur in de wereld van make-up; mijn klanten zworen erbij.” THE SKIN INSTITUTE “Toen ik na elf jaar visagie opnieuw moeder werd, wilde ik uiteindelijk meer vastigheid in het leven”, gaat Zizi verder. “Na jarenlang in de top van visagie te hebben gewerkt, en het hele land te zijn doorgereisd, was ik bovendien wel een beetje uitgefladderd. Dus ik ben mijn werkwijze gaan uitschrijven en heb dat proberen om te zetten naar een concept om een eigen zaak mee te starten. En zo startte ik met een eigen salon in mijn garage in ’s-Hertogenbosch, toen nog onder de naam ‘De Beautybar’.” Zizi’s klantenkring groeide en dus nam de hang naar een grotere salon toe. “Anderhalf jaar zocht ik naar een pand, totdat ik werd getipt dat een salon in het centrum van Vught ging verhuizen. Ik greep mijn kans en nam contact op. Na één bezichtiging voelde ik meteen dat dit het moest zijn. In april 2018 verhuisden we en doopte we de salon om tot The Skin Institute.” Met het salonconcept van The Skin Institute richt Zizi zich op het hoge segment. Zelf beschrijft ze haar klantenbestand als succesvolle ondernemers, carrièrevrouwen die dat ene uurtje ontspanning maximaal willen benutten. In de salon werkt The Skin Institute voornamelijk op basis van de producten van QMS, maar ook Cosmedix en ScKIN nutrition behoren tot het vaste assortiment. Opvallend aan het behandelaanbod van The Skin Institute zijn de zogenoemde ‘Signature Treatments’: volledig zelf ontwikkelde behandelingen, waarbij producten en apparatuur van verschillende merken met elkaar worden gecombineerd om een huidverbeterend resultaat na te streven. “Ik kijk naar wat er in de wereld gebeurt op het gebied van skincare en probeer nieuwe inzichten, in combinatie met onze kennis van de huid en onze producten, te vertalen in mijn salonaanbod. Na maanden nadenken, testen en evalueren, komen zo onze Signature Treatments tot stand”, legt Zizi uit. Fotografie: Rosalie Voortman

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4