De Beautysalon nr 6 2023 Online

DE BEAUTYSALON NR 6 2023 25 COLUMN Nathalia van der Ark is directeur/eigenaar van opleidingscentrum Esthetica en verantwoordelijk voor de distributie van meerdere professionele beautymerken in Nederland. Ook is ze bestuurslid van brancheorganisatie De Huidprofessional. Zonder dat we er bij stilstaan weten we allemaal dat betrouwbaarheid een cruciaal aspect van ons vak is. Of het nu gaat om mensen, producten, leveranciers of opleidingsinstituten, het is belangrijk voor het behoud van een trouwe klantenkring en het opbouwen van een goede reputatie. In deze column sta ik stil bij het belang van betrouwbaarheid in onze mooie branche en hoe dit de sleutel kan zijn tot succes. Als eerste: de betrouwbaarheid van mensen. Als schoonheidsspecialisten hebben we de verantwoordelijkheid om eerlijk en ethisch te handelen. Onze klanten vertrouwen ons hun huid, welzijn en zelfs hun zelfvertrouwen toe. Het is erg belangrijk dat we dit vertrouwen verdienen en waar blijven maken. Dit gaat als vanzelf als we transparant zijn in onze communicatie, professioneel zijn in alles wat we doen en de belangen van onze klanten steeds vooropstellen. Natuurlijk met de grenzen die we als professional moeten stellen. Als we betrouwbaarheid als kernwaarde omarmen, bouwen we sterke en langdurige relaties op met onze klanten. En daar doen we het allemaal voor! Wat is er fijner dan dat mensen jou helemaal vertrouwen, elke keer weer terugkomen voor behandelingen gecombineerd met producten en dan daardoor een prachtige en gezonde huid krijgen en houden?! Daarnaast moeten we zorgvuldig zijn bij het selecteren van de producten die we gebruiken en de leveranciers ervan. In onze branche is er een overvloed aan producten op de markt, variërend van huidverzorgingsproducten tot make-up en apparatuur. Het is onze eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de producten die we gebruiken veilig en effectief zijn. We moeten kiezen voor leveranciers die betrouwbare producten leveren die doen wat ze zeggen. Door kritisch te zijn in onze selectie en alleen producten te gebruiken waar we volledig achter staan, behouden we het vertrouwen van onze klanten en blijven ze tevreden. En dat niet alleen, je verkoop stijgt omdat je volledig overtuigd bent van wat je aanbiedt. Als jij klanten advies geeft, voelen zij dit - onbewust - en zullen jouw advies daardoor makkelijker overnemen. Opleidingsinstituten spelen ook een belangrijke rol in het waarborgen van betrouwbaarheid in onze branche. Het is belangrijk dat schoonheidsspecialisten een gedegen opleiding krijgen, zodat ze de nodige kennis en vaardigheden hebben om hun werk op een professionele en verantwoorde manier uit te voeren. Het is dan ook essentieel dat we opleidingsinstituten kiezen die betrouwbaar en erkend zijn. Door te investeren in voortdurende bijscholing en het volgen van trainingen bij gerenommeerde instituten, kunnen we onze expertise vergroten en ons onderscheiden als betrouwbare professionals in de branche. Als directeur van Esthetica, en sinds kort ook van Amice Academy, besteed ik extra aandacht aan betrouwbaarheid. Niet alleen bij het kiezen van de producten, het bepalen van de inhoud van de opleidingen, maar zeker ook in de service die wij verlenen aan onze klanten. Wij, als huidprofessionals, kunnen we voor veel mensen echt het verschil maken. Als we betrouwbaarheid omarmen als waarde en elkaar erop blijven spiegelen, kunnen we nog meer van betekenis zijn voor onze klanten. BETROUWBAARHEID: SLEUTEL TOT SUCCES Nathalia van der Ark

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4