Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) SPECIAL Saloninrichting & Apparatuur Vaktijdschrift voor de totale beautybranche | December 2024 | 20e jaargang no. 6 | Prijs € 10, 50 COVERSTORY GHARIENI NEDERLAND STIJLVOLLE SALONINRICHTING MET OOG VOOR FUNCTIONALITEIT
Profiteer van een winstgevend verdienmodel! Boost je business Superboost geeft je de zachtheid van een cosmetische verzorging met de impact van een medische behandeling. De huid wordt dikker, elastischer en gaver. Een activering van de gezichtsspieren die door veroudering lui zijn geworden. De mogelijkheden zijn zeer gevarieerd en zeer uitgebreid, deze behandeling geeft resultaat op: Huidverjonging Verminderen van (fijne) rimpels Oog- en wenkbrauwlift Haarverbetering (versterking +30%) Onregelmatige huid Grove poriën Pigmentatie Extra spiervolume Ontspanning na samentrekking spier Herwonnen spiertonus Resultaat op lange termijn Communicatie tussen brein en huid verbeteren V-vorm gezicht herstellen Oogleden openen Mondhoeken krullen omhoog Meer spierspanning meer hefkracht Acné ‘Met de Superboost-methode verbeteren we de huid op een niet-invasieve manier, verjongen en verstevigen we de gelaats- en halsspieren met als resultaat een jeugdige uitstraling en verbeterde spiertonus. We richten ons op een multi-level approach.’ Laat de huid van jouw klanten er natuurlijk en jong uitzien zonder spierontspanners, fillers of invasieve lasers! Dit is perfect mogelijk dankzij de combinatie van twee pijnloze innovatieve technologieën. Snel en pijnloos Bewezen resultaat Word jij onze énige echte Superboost-expert in jouw regio? Reeds 150+ locaties actief in de Benelux! Meer info of een proefbehandeling? Bel: +32(0)3 647 3612 Mail: info@anubiscare.be Anubis Care geeft jou nu de kans om jouw regio te claimen. Ontdek deze geweldige techniek, maak hem je eigen met onze opleiding en word Superboost-expert in jouw regio met een zeer rendabel verdienmodel. Kijk ook op www.superboost.be. Heb je hulp nodig met content voor je socials? Volg ons via @ anubiscare Loved by: Wij helpen je kosteloos met het creëren van content voor Instagram en Facebook. Zie de voorbeelden van onze klanten. Word partner en laat je gegevens achter: www.superboost.nl
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 3 Colofon en De Visie Vaktijdschrift voor de totale schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Martijn Schwillens (hoofdredacteur) m.schwillens@gpmedia.nl Charlotte Swagten (redacteur) c.swagten@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2024 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Martijn Schwillens Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon m.schwillens@gpmedia.nl Nu het jaar op zijn einde loopt, is het goed om stil te staan bij de ontwikkelingen die onze sector het afgelopen heeft gekend. Daarbij denk ik niet alleen aan nieuwe richtlijnen voor nagelstudio’s of verdere professionalisering van de branche, maar maak ik je graag deelgenoot van het meest recente onderzoek van NIQ en GfK. Daaruit blijkt dat de verkoop van persoonlijke (lichaams)verzorgingsproducten het afgelopen jaar een stijging van 8,8 procent heeft doorgemaakt. Persoonlijke verzorging groeit sinds het begin van 2023 zelfs continu, wat aantoont dat zelfzorg niet slechts een trend is, maar zich ontwikkelt tot een noodzaak waar Nederlandse consumenten bereid zijn om geld aan te besteden. “De stijgende verkoopcijfers laten zien dat consumenten eerder bereid zijn geld uit te geven aan producten die hun leven gemakkelijker maken en hen een goed gevoel geven over zichzelf. Deze trends blijven bestaan”, zegt directeur Jasper Bins van NIQ en GfK. De Nederlandse consument heeft bestedingsruimte en is dus bereid om geld uit te geven aan persoonlijke verzorging. Laat het een inspiratie voor je zijn om na een behandeling ook producten voor thuisgebruik mee te verkopen. Dat veel saloneigenaren dit al doen, blijkt gelukkig uit het Groot Interview dat wij in deze uitgave hebben met Angelique Paulusse-Thomas en Floor Paulusse van Esthé-Care Cosmetiek (zie pagina 10 en 11). “Ik durf te stellen dat de salons die met ons samenwerken een verhouding hebben van 80/20 als het gaat om productverkoop en salonbehandelingen. De producten worden vaak meeverkocht als onderdeel van een behandeling, omdat alleen door thuisgebruik een duurzaam resultaat gegarandeerd kan worden”, vertelt Angelique. Maar elk potje crème dat wordt afgerekend, begint natuurlijk met een bezoek aan jouw salon. De inzet van apparatuur draagt aanzienlijk bij aan het beoogde resultaat van een (manuele) behandeling én het vergroot je commerciële kansen. Niet alleen op het gebied van huidverbetering overigens, maar ook qua (laser)ontharing of bodyshaping. Het einde van het jaar betekent doorgaans ook plannen maken voor een nieuw. Waar liggen de kansen om je salon verder te laten groeien of verbeteren? Misschien met een nieuwe multifunctionele behandelstoel? De ontwikkelingen binnen Gharieni Nederland om salons flexibeler én duurzamer te laten opereren, komen uitgebreid aan bod in de coverstory in deze editie (zie pagina 26 en 27.) Onze jaarlijks ‘Saloninrichting & Apparatuur’-special bied je sowieso meer inspiratie om vol goede moed 2025 tegemoet te treden. Aan de consument zal het alvast niet liggen. Namens het team van vaktijdschrift De Beautysalon wens ik je fijne feestdagen en een verkooprijk 2025. PERSOONLIJKE VERZORGING GROEIT SINDS HET BEGIN VAN 2023 CONTINU, WAT AANTOONT DAT ZELFZORG NIET SLECHTS EEN TREND IS, MAAR ZICH ONTWIKKELT TOT EEN NOODZAAK WAAR NEDERLANDSE CONSUMENTEN BEREID ZIJN OM GELD AAN TE BESTEDEN Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) SPECIAL Saloninrichting & Apparatuur Vaktijdschrift voor de totale beautybranche | December 2024 | 20e jaargang no. 6 | Prijs € 10, 50 COVERSTORY GHARIENI NEDERLAND ‘STIJLVOLLE SALONINRICHTING MET OOG VOOR FUNCTIONALITEIT’
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 4 INHOUD P. 10 GROOT INTERVIEW ESTHÉ-CARE COSMETIEK “Veel salons werken alleen of met een team. Dan is het fijn om een leverancier naast je te hebben die met je meedenkt over hoe je je ambities kunt realiseren en jouw klanten het beste kunt helpen”, weet Angelique Paulusse van Esthé-Care Cosmetiek, distributeur van Diego Dalla Palma Professional en RVB Lab. P. 18 NIEUWE BIOFEEDBACK-STIMULATIE SUPERBOOST De nieuwe Biofeedback-stimulatie van SuperBoost biedt een minder invasieve, natuurlijke benadering die focust op de connectie tussen de huid en het zenuwstelsel voor diepgaande verjonging. SuperBoost levert resultaten voor de lange termijn en is ontworpen om een hoogwaardig cliënteel aan te trekken. P. 26 COVERSTORY GHARIENI NEDERLAND Wie wel eens een nieuwe inrichting of het vernieuwen van een behandelstoel heeft overwogen, heeft ongetwijfeld stilgestaan bij de opties die Gharieni te bieden heeft. De Beautysalon ging in gesprek met general manager Manu Swevers. “Wij bieden stijlvolle saloninrichting met oog voor functionaliteit.” P. 24 DE SLEUTEL TOT SUCCES VOLGENS FRANK VAN IERSEL De schoonheidsbranche is dynamisch en vol kansen, maar ook een wereld waarin veel ondernemers vastlopen. Volgens Frank van Iersel, expert in strategie en mindset, ligt de sleutel tot succes in het maken van bewuste keuzes en het durven loslaten van oude overtuigingen. 10 26 24 18
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 5 P. 39 SHARE YOUR CARE In onze rubriek ‘Share your care’ vertellen salons over de oplossingen die zij bieden voor uiteenlopende klachten of huidproblematiek. Schoonheidsspecialiste Chantal van salon ChanSiBelle geeft aan hoe zij bij een klant cellulitis wist te verminderen met een gepersonaliseerde gezondheidskuur. P. 32 SOTHYS INTRODUCEERT DX GLOW Sothys introduceert DX Glow, een programma dat de oververmoeide, futloze huid, beschermt tegen schadelijke invloeden van buitenaf. Het brengt de huid in balans en verbetert haar uitstraling. Sothys Advanced Research, toonaangevend qua nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen, richt zich op het exposoom. P. 40 ONDERNEMEN Onze panelleden geven in de rubriek ‘Ondernemen’ steeds hun visie op een stelling die verband houdt met een bepaald aspect van het ondernemerschap. We leggen onze panelleden deze keer de volgende stelling voor: “Hoe motiveer je schoonheidsspecialisten om educatietrainingen bij te wonen?” P. 48 SALON X: HOUSE OF JOY & HEALTH House of Joy & Health belooft een ervaring die verdergaat dan een doorsnee behandeling. George Muller en Carine Bouwman-Muller verhuisden twee jaar geleden met hun bedrijf naar een klassiek herenpand in hartje Zwolle. "Hopelijk kunnen we over een paar jaar weer een stap maken." 39 40 48 32
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 6 BRANCHENIEUWS Deelnemers kunnen zowel de basis- als de vervolgopleiding dermatologie volgen, evenals diverse masterclasses, zoals Signalering en preventie van huidkanker, Huidfotografie en verwijzing naar de eerste lijn, Cosmeceuticals en Medische communicatie en dossiervorming. “De combinatie van leren en ontspannen maakt deze reis bijzonder. Geniet van een welkomst diner met medecursisten en dermatologen, en start de volgende dag met de intensieve lessen. Er is voldoende tijd om kennis uit te wisselen met collega’s en de prachtige omgeving te verkennen.” GA MEE MET STUDIEREIS U-CONSULTANCY NAAR CURAÇAO U-Consultancy houdt van 18 tot en met 26 januari 2025 andermaal een studiereis naar Curaçao. Deze studiereis staat in het teken van Dermatologie. “Je bent van harte welkom om deel te nemen aan deze unieke kans om je vakkennis te verdiepen in een inspirerende Caribische omgeving”, zegt Carla Uppelschoten, directeur van U-Consultancy. De lessen worden gegeven door dermatologen. Boeken met korting De studiereis is van zaterdag 18 januari tot en met zondag 26 januari 2025. “Boek nu je vlucht en accommodatie in het luxe Morena Resort. Profiteer van een speciale 20% korting op je verblijf. Mis deze kans niet om je kennis en netwerk uit te breiden in een ontspannen en stimulerende omgeving”, aldus Uppelschoten. “Voor meer informatie en inschrijving, bezoek onze website of neem contact op met ons. We kijken ernaar uit om samen met jou deze leerzame en zonnige ervaring te delen.” Meer informatie: U-Consultancy | Tel. 030-6044170 | info@uconsultancy.nl | www.uconsultancy.nl Volgens de Europese Cosmeticaverordening mogen alleen professionele nagelstylisten werken met bepaalde acrylaat-monomeren, zoals 2-Hydroxyethylmeta-crylaat (HEMA) en di-HEMA trimethylhexyl dicarbamaat, die ervoor zorgen dat gelnagels voldoende stevig worden. Ook mogen alleen zij werken met stabilisatoren, zoals HQ, MEHQ en TPO. Deze stoffen zorgen ervoor dat de gel niet hard wordt tijdens het zetten en bewaren van de gel. Mensen kunnen allergisch zijn of worden voor deze stoffen. “Professionele nagelstylisten zijn getraind om deze veilig te gebruiken en ervoor te zorgen dat ze niet op de huid of nagelriemen komen. Hierdoor worden allergische reacties zoveel mogelijk voorkomen”, weet Hendriks. Als een product 2-hydroxyethylmetacrylaat (HEMA), di-HEMA trimethylhexyl dicarbamaat, HQ, MEHQ en/of TPO bevat, moet op het etiket staan dat het alleen voor professionals bedoeld is en niet geschikt is voor thuisgebruik. “Voor mensen die toch thuis aan de slag gaan met gelnagels, is het belangrijk om goed het etiket te lezen en te controleren of het product veilig is voor thuisgebruik. Of gelnagels nu in een nagelsalon of thuis worden gezet, het is altijd verstandig om de ingrediënten op het etiket te controleren, vooral als er sprake is van een allergie voor bepaalde stoffen. Er zijn verschillende websites die toelichting geven over de chemische stoffen en de mogelijke risico’s daarvan”, verduidelijkt Hendriks. Op de website waarzitwatin.nl is informatie te vinden over chemische stoffen in alledaagse producten. ‘GELNAGELS ZETTEN IN EEN PROFESSIONELE NAGELSALON VERMINDERT RISICO OP ALLERGIE’ In het Amsterdam UMC komen steeds meer mensen met een acrylatenallergie, die ze hebben opgelopen door gelnagels. Tijdens het zetten van gelnagels kunnen de huid of nagelriemen in contact komen met acrylaat-monomeren. Dit kan direct een allergische reactie geven of op lange termijn een allergie veroorzaken. “Om deze reden mogen alleen professionele nagelstylisten met sommige van deze stoffen werken. Het is daarom het veiligst om gelnagels te laten zetten in een professionele nagelsalon”, stelt Hester Hendriks van Waarzitwatin.
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 7 PRODUCTNIEUWS Met neutrale tinten en natuurlijke ingrediënten is The Ultimate geschikt voor alle huidtypes en -tinten. Caroline Rigo, oprichtster van Cent Pur Cent, licht toe: “Deze collectie is eenvoudig in gebruik en veelzijdig. De producten zijn perfect voor zowel feestelijke gelegenheden als dagelijkse verzorging.” De collectie omvat negen producten, waaronder oogschaduw, lipstick, lipgloss, mascara, en huidverzorging. Ogen Voor de ogen introduceert Cent Pur Cent het ‘The Ultimate Palette 1.0’, een oogschaduwpalet met matte en glanzende tinten die eenvoudig te combineren zijn. Voor een extra feestelijke touch is er de ‘Crème de la Crème Bronze’, een mousseachtige oogschaduw met intense kleurpigmenten, ideaal voor een glamoureuze look. De collectie wordt aangevuld met de ‘Ultimate Mascara Burgundy’, een roodbruine mascara met voedende ingrediënten zoals kokosolie, die je wimpers soepel en verzorgd houdt. Lippen Voor mooie, gehydrateerde lippen biedt The Ultimate verschillende opties. De ‘Velvet Lipstick Peach Butter’ combineert een zijdezachte textuur met een matte finish die lang houdt. Voor extra definitie is er de ‘Lipliner Nude Nectar’, een romige, waterproof formule in een warme perzikkleur. Wie liever een subtiele glans toevoegt, kan kiezen voor de ‘Lipgloss Peach Spritz’, die solo gedragen kan worden of over lipstick voor meer dimensie. Alle lipproducten zijn ontwikkeld met hydratatie en comfort in gedachten. Bodycollectie Naast make-up introduceert Cent Pur Cent ook nieuwe lichaamsverzorgingsproducten. De ‘Bye Bye Breakouts Blemish Control’ gel, met ingrediënten zoals salicylzuur en tea tree oil, richt zich op het bestrijden van onzuiverheden en het verminderen van roodheid. De collectie omvat verder een voedende bodycrème en een milde, reinigende douchegel, beiden verrijkt met de rustgevende bloemengeur van de Belle Brume-lijn. Cadeaukits voor de feestdagen Voor de feestdagen heeft Cent Pur Cent enkele speciale sets samengesteld. Deze zes elegante kits en een make-uptasje zijn ideaal om cadeau te geven. “Of je nu jezelf wilt verwennen of een ander, The Ultimate biedt veelzijdige en luxueuze producten die in de smaak zullen vallen”, zo stelt het merk. Meer informatie over Cent Pur Cent vind je op www.centpurcent.com. CENT PUR CENT LANCEERT FEESTELIJKE MAKE-UP- EN BODYCOLLECTIE ‘THE ULTIMATE’ Voor de feestdagen heeft Cent Pur Cent enkele speciale sets samengesteld ▲ Caroline Rigo, oprichtster van Cent Pur Cent, met The Ultimate Palette 1.0 ▲ Het Belgische merk Cent Pur Cent, bekend om zijn minerale make-up en natuurlijke skincare, sluit het jaar af met een exclusieve collectie: The Ultimate. Deze lijn, ontworpen voor een verzorgde en glamoureuze uitstraling, combineert tijdloze kleuren met luxe formules. De collectie bevat zowel make-upproducten als lichaamsverzorging en biedt alles wat je nodig hebt voor een stralende look tijdens de feestdagen.
Krijg 50% korting op jouw ticket met code BTS-beautysalon-25 op beautytradespecial.nl 8, 9 & 10 MAART 2025 De ticketverkoop is begonnen! Zien we jou op de grootste beautybeurs in Utrecht? Beauty Trade Special zal op 8, 9 en 10 maart weer de beste plek zijn voor beauty professionals! Zien we jou op de beautybeurs dit voorjaar? Beauty Trade Special is hét beautyevent dat je niet wil missen! Spot de nieuwste trends Maak kennis met de beste leveranciers Spijker je kennis bij met de gratis lezingen Laat je inspireren door de mooiste merken Praat gezellig bij met je vakcollega’s
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 9 SALONINRICHTING Bij een revisie haalt het team van Libra Design de stoel volledig uit elkaar. Ieder onderdeel wordt zorgvuldig gereinigd en gecontroleerd, waarna belangrijke onderdelen – zoals motoren, handschakelaars, kussens en gasveren – worden vervangen. Voor de bekleding gebruikt het bedrijf hoogwaardige, slijtvaste materialen die bestand zijn tegen intensief dagelijks gebruik. Dit proces zorgt ervoor dat de stoelen niet alleen functioneel zijn, maar ook volledig aangepast kunnen worden aan de wensen van de klant. Van den Heuvel licht toe: “We stemmen de revisie af op de specifieke wensen van de klant, bijvoorbeeld op het gebied van kleurtinten en dergelijke. Tijdens het revisieproces krijgt de klant een leenstoel, zodat het dagelijkse werk er niet onder lijdt.” ‘MET SLIMME AANPASSINGEN LATEN WE EEN STOEL VAN 20 JAAR OUD WEER PERFECT FUNCTIONEREN’ Ballerine-behandelstoelen zijn ontworpen om jarenlang intensief gebruik te doorstaan. Toch kan zelfs het meest duurzame materiaal na verloop van tijd tekenen van slijtage vertonen. Daarom biedt Libra Design een service voor het reviseren van Ballerine-behandelstoelen. Hiermee geven zij oude stoelen een tweede leven. Bij Libra Design begrijpen ze dat een stoel meer is dan een meubelstuk: het is een essentieel onderdeel van elke praktijk. “De constructie van onze stoelen is nagenoeg onverwoestbaar”, vertelt Ad van den Heuvel, eigenaar van Libra Design. “Met enkele slimme aanpassingen laten we een stoel van twintig jaar oud weer perfect functioneren en eruitzien als gloednieuw.” Financieel aantrekkelijk De keuze voor revisie is niet alleen financieel aantrekkelijk, maar ook milieubewust. Libra Design werkt voornamelijk met Nederlandse materialen en produceert in hun eigen werkplaats, wat de ecologische voetafdruk verkleint. Bovendien worden afgedankte onderdelen gerecycled waar mogelijk, zodat het proces bijdraagt aan een duurzamere wereld. “Duurzaamheid staat bij ons voorop. Het reviseren van een stoel bespaart grondstoffen en energie. Zo kunnen we praktisch en ecologisch een positieve bijdrage leveren. Dit maakt ons een perfecte keuze voor praktijken die vernieuwing willen zonder bij te dragen aan de groeiende afvalberg.” Klaar voor de toekomst Libra Design, waar je ook terechtkan voor nieuwe Ballerine-stoelen, krijgt bovendien regelmatig oude stoelen van klanten mee. Die reviseert het bedrijf vervolgens voor eigen verkoop. Voor praktijken die streven naar modernisering zonder concessies te doen op het gebied van kwaliteit en comfort, is de revisiedienst van Libra Design een uitstekende optie. Van den Heuvel besluit: “Door een stoel te reviseren, maken we deze weer een waardige concurrent van de nieuwste modellen. Een stoel hoeft niet nieuw te zijn om klaar te zijn voor de toekomst.” Meer informatie: Libra Design BV Tel. +31 (0)516 521218 | info@libradesign.nl | www.libradesign.nl ▼ voor revisie ▼ na revisie
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 10 GROOT INTERVIEW: ESTHÉ-CARE COSMETIEK ‘WIJ ZIJN EEN LEVERANCIER DIE ACTIEF MEEDENKT MET HOE JIJ JOUW AMBITIES KUNT REALISEREN’ Esthé-Care Cosmetiek is de exclusieve distributeur in Nederland van Diego Dalla Palma Professional (skincare) en RVB Lab (make-up). Behalve de hoge kwaliteit van beide merken en daarmee van het te behalen resultaat op het gebied van huidverbetering, is de grote kracht van het Brabantse familiebedrijf de persoonlijke ondersteuning die Angelique Paulusse-Thomas en Floor Paulusse salons te bieden hebben. “Veel salons werken alleen of met een team. Dan is het fijn om een leverancier naast je te hebben die met je meedenkt over hoe je je ambities kunt realiseren en jouw klanten in je salon of instituut het beste kunt helpen”, weet Angelique. Schoonheidsspecialisten die op zoek zijn naar een nieuw (tweede) merk, hebben in Nederland een enorme keuze. Niet elke groothandel is echter hetzelfde. De betrokkenheid van een leverancier is niet altijd even groot. Het is juist op dat vlak dat Angelique en Floor een groot verschil kunnen maken: door een persoonlijk advies te koppelen aan de wensen en eisen van een schoonheidssalon of instituut. “Zodra er een aanvraag voor een informatiepakket binnenkomt, nemen wij direct contact op. Gaat het om een starter of iemand die al langer een salon heeft en wil overstappen van merk of juist meer wil innoveren? Ons assortiment bestaat uit 800 verschillende producten. Dan is het belangrijk om te weten waar de ambities van een schoonheidsspecialist liggen. Meer body of facials, makeup of juist huidverbetering? Op basis daarvan stellen wij het informatiepakket samen en helpen wij nieuwe klanten op weg.” “Uiteraard leggen wij uit welke mogelijkheden Diego Dalla Palma Professional te bieden heeft, waarom het zo innovatief is en welke producten en behandelingen van het merk aansluiten op de beoogde resultaten die een salon wil bereiken”, verduidelijkt Angelique. “Aan de hand van een vragengesprek achterhalen we hoe ambitieus iemand is en elke doelgroep hij of zij heeft of beoogt. Als je net bent begonnen, is elke klant welkom en moet je nog toegroeien naar een bepaald type klant. Maar er zijn ook schoonheidsspecialisten die al langer meelopen en aanvulling willen. In alle gevallen kunnen wij ze helpen om verder te groeien of het verschil te maken.” Ondersteund en gesteund Floor vult aan: “Wij hebben een besloten platform waar onze klanten alle informatie kunnen vinden die zij nodig hebben. Over producten, prijslijsten, behandelplannen en alle input voor social media, zoals fotografie en video’s. Wij denken nadrukkelijk mee over een stukje branding. Alle social media-uitingen zijn ook te personaliseren met een eigen logo. Wij zetten in op een langdurige samenwerking. Branding past ook bij persoonlijke doelen. Hoe wil je te boek staan en hoe zie je je eigen toekomst? En of je nu dertig jaar actief bent of juist net bent gestart, groei is alleen mogelijk door een goede samenwerking. Niemand kan het alleen.”
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 11 “Saloneigenaren zijn heel vaak alleen en vinden het fijn om ondersteund én gesteund te worden bij de stappen die ze maken”, benadrukt Angelique. “Feedback is zeer waardevol, want het is fijn om iemand te hebben met wie je kunt sparren en die heel doelgericht te werk gaat met jouw wensen. Door samen te werken, kom je verder. Als je ideeën hebt, wil je die kunnen delen en vervolgens geholpen worden met de uitvoering. Daarom hechten wij veel waarde aan onze trainingen en bieden we rondetafelgesprekken, waarin schoonheidsspecialisten die met Diego Dalla Palma Professional werken, in kleine groepjes met elkaar gaan zitten om te praten over hoe zij behandelen en met hun doelgroep omgaan. Zo leren ze van elkaar en vergroten daarmee hun kennis en kunde. Ook houden we elke vrijdag een spreekuur en plannen we regelmatig overleg in. Daarnaast werken we ook met nieuwsbrieven vol promotionele acties en handige weetjes. Salons hebben bovendien altijd te maken met mij of Floor. Een vast aanspreekpunt die kennis heeft van jouw salon. Zeer persoonlijk dus.” Nieuw magazijn Een nieuwe ontwikkeling bij Esthé-Care Cosmetiek is de uitbesteding van het magazijn. “We zijn naar een bepaald level gegroeid, waardoor het erg omslachtig werd om alle logistiek voor eigen rekening te nemen. Doordat we nu beschikken over een extern warehouse, kunnen we ons meer focussen op de dingen die belangrijk zijn, zoals persoonlijk contact met onze dépositaires”, zegt Floor. “Het was een grote stap, maar wel eentje die ons in staat heeft gesteld om ons platform te verbeteren. Klanten hebben direct inzicht in wat er op voorraad is. En doordat wij de volledige controle over elke bestelling behouden, kunnen we heel gemakkelijk nog samples, folders of gratis producten toevoegen aan een bestelling om deze nog verder te personaliseren. We hebben bijna geen backorders, werken met de laatste batches waardoor we de kwaliteit van het product waarborgen en leveren altijd direct uit. Daardoor scoren wij ook hoog bij onze dépositaires op het gebied van klanttevredenheid en betrouwbaarheid.” Innovatie in DNA van het merk Esthé-Care Cosmetiek is sinds 2011 distributeur van Diego Dalla Palma Professional. Angelique roemt het merk vanwege het innovatieve karakter. “Alleen al dit jaar is het assortiment uitgebreid met een veertigtal producten. Soms als extraatje binnen een bestaande lijn, maar soms ook als compleet nieuwe lijn of als vervanging van een ander product, omdat de formules en ingrediënten vernieuwd of aangepast worden. Ook bieden ze verschillende productkits om de verkoop in de salon te stimuleren”, vertelt ze. “Ik durf te stellen dat de salons die met ons samenwerken een verhouding hebben van 80/20 als het gaat om productverkoop en salonbehandelingen. Dat is bizar hoog, maar de geuren en producten zijn dermate goed dat ze gemakkelijk zijn te verkopen. Bovendien worden ze vaak meeverkocht als onderdeel van een behandeling, omdat alleen door thuisgebruik een duurzaam resultaat gegarandeerd kan worden. Ook beschikt Diego Dalla Palma Professional over prachtig beeldmateriaal waarmee producten mooi gepresenteerd kunnen worden. Tijdens trainingen ▲ Floor Paulusse en Angelique Paulusse-Thomas van Esthé-Care Cosmetiek WIJ ZETTEN IN OP EEN LANGDURIGE SAMENWERKING. BRANDING PAST OOK BIJ PERSOONLIJKE DOELEN. HOE WIL JE TE BOEK STAAN EN HOE ZIE JE JE EIGEN TOEKOMST? NIEMAND KAN HET ALLEEN besteden we eveneens veel aandacht aan de ingrediënten en werking van producten, zodat salons een goed verhaal kunnen vertellen aan hun eigen klanten. Dat draagt ook bij aan de verkoop van producten.” Wat Floor enorm aanspreekt bij Diego Dalla Palma Professional is dat het Italiaanse merk de trend ‘set’ in plaats van de trend volgt. “Zij weten precies welke ontwikkelingen er gaande zijn in Azië, Amerika en Europa en aan de hand van die trendanalyses bedenken zij een voorjaars- en najaarslook voor de make-up van RVB Lab, en ontwikkelen zij nieuwe producten waar behoefte aan gaat zijn. Zo is twee jaar geleden ook de Lenitivo Soothing-lijn voor skincare tot stand gekomen. Speciaal voor de gevoelige en oncologische huid. Zo’n lijn was er toen nog niet op de markt.” Heel veel afwisseling Angelique geeft aan: “Als Nederlandse distributeur worden wij gevraagd om mee te praten over productontwikkeling. Als wij aangeven wat we missen, blijkt zo’n product vaak al in ontwikkeling te zijn. En ik vind het een groot voordeel dat veel producten voor zowel wellness als voor huidverbetering ingezet kunnen worden. De oliën bieden een enorme geurbeleving. Of neem de zachte formule van de cleanser. Hiermee kun je bijvoorbeeld een wellnessbeleving meegeven aan een reiniging en tegelijkertijd een prachtig en zichtbaar resultaat behalen. Sowieso laten meer producten zich goed combineren met elkaar.” Floor besluit: “De veelzijdigheid van de behandelingen zie je ook terug bij de tools die geboden worden om een behandeling te maken. Microneedling en cryosticks zie je wel vaker in de sector, maar wij hebben bijvoorbeeld ook een tool voor een ijsbolmassage. Echt uniek. Wij bieden echt alles voor een behandeling, van de kruin tot aan de tenen. Het totaalplaatje van producten, tools, behandelingen en persoonlijke ondersteuning is wat salons nodig hebben om te kunnen groeien en wij bieden ze dat.” Meer informatie: Esthé-Care Cosmetiek | Tel. 06-2722 0709 | info@esthe-care.nl | www.esthe-care.nl
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 12 PRODUCTNIEUWS De Smooth Moisture Cleanser reinigt goed en zacht, en versterkt tegelijk de gezonde barrièrefunctie van de huid versterkt. De luxe formule bevat hydraterende ingrediënten zoals hyaluronzuur, plantaardige oliën en sheaboter gecombineerd met natuurlijke antioxidanten als kamille-, komkommer- en groene thee-extract en vitamine E. De huid voelt na gebruik verfrist, gehydrateerd en schoon aan. Geschikt voor de droge en gevoelige huid. Xminerals Ultra Hydration Mask Zeker in de wintermaanden kan de huid wel wat extra voeding en hydratatie gebruiken. Het nieuwe Xminerals Ultra Hydration-masker is speciaal ontwikkeld om de huid te herstellen, te voeden en hydrateren. Het anti-aging masker is geschikt voor het gezicht, nek en decolleté en een verrijking voor de rijpere huid of de huid die iets extra nodig heeft in een koude periode. De formule met hyaluronzuur bevat Matrixyl 3000. Dat staat voor twee belangrijke peptiden die huidveroudering tegengaan door stimulatie van de aanmaak van collageen en elastine stimuleren. Sheaboter en vitamine E zorgen voor voeding en bescherming. Naast als masker kan dit product ook ingezet worden als ‘overnight treatment’, waarbij de ingrediënten de hele nacht doorwerken. Meer informatie: Mineral Skin Cosmetics Tel. 033-246 4532 | info@miscos.nl | www.mineralskincosmetics.nl XMINERALS LANCEERT NIEUWE VEGAN CLEANSER EN MASKER VOOR DE ‘WINTERHUID’ Xminerals presenteert een tweetal nieuwe producten: de Smooth Moisture Cleanser en het Ultra Hydration Mask. De cleanser is een zijdezachte vegan reiniger die moeiteloos make-up, overtollige talg en onzuiverheden verwijdert. Het masker is speciaal ontwikkeld om de huid in de gevoelige wintermaanden te laten herstellen, voeden en hydrateren. Met een indrukwekkend 30% peptide-complex is dit serum dé keuze voor wie op zoek is naar een krachtige anti-aging oplossing. Het richt zich niet alleen op rimpels, maar versterkt ook de natuurlijke barrièrefunctie van je huid en bevordert hydratatie. Dankzij de unieke werking van het peptideserum worden de werkstoffen geleidelijk afgegeven, zodat je huid de hele dag door profijt heeft van de ingrediënten. Eenvoudig in gebruik Liquid Peptides is eenvoudig te gebruiken: breng na het reinigen een paar druppels aan, gevolgd door je favoriete moisturizer. Al na een paar weken zie je een gladdere, jonger uitziende huidteint zonder prikken of pijn. Als je ooit hebt gedacht: “Kon ik maar de resultaten van botox krijgen zonder injecties”, dan is dit je antwoord. Liquid Peptides is een no-nonsense huidheld die doet wat het belooft. Meer informatie: Medik8 | Tel. 0316-221 518 | info@medik8.nl | www.medik8.nl LIQUID PEPTIDES, OOK BEKEND ALS ‘BOTOX IN EEN POTJE’ Droom je van een gladde en frisse huid zonder injecties? Liquid Peptides van Medik8 staat bekend als ‘botox in een potje’. En dat is niet voor niets. Dit lichte serum zit vol slimme peptiden die werken als natuurlijke signaalgevers om je huid te helpen ontspannen. Fijne lijntjes? Die worden subtiel zachter, alsof je huid een mini-massage krijgt.
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 13 EVENEMENT BTP en De Huidprofessional hadden de handen ineen geslagen voor het evenement dat door beide partijen als ‘de ultieme vakdag’ werd omschreven. ‘Dit event is dé kans om je volledig op te laden, samen te komen met collega’s, kennis te delen en waardevolle contacten te leggen. Je bent te gast op een unieke locatie die past bij de sfeer van de dag. Ontmoet andere ondernemers, start samenwerkingen op en laat je inspireren door praktijkvoorbeelden’, luidde de aankondiging. De organisatie hield woord, met een interessante lineup van gastsprekers en een veelzijdig programma. Bovendien gaven ruim 20 leveranciers acte de présence om de bezoekers te informeren over hun producten. Helaas bleef de opkomst achter, erkende de organisatie. “Het belangrijkste is dat twee FALL BEAUTY EVENT SMAAKT VOORAL NAAR MEER DeFabrique in Utrecht was medio november het decor van het Fall Beauty Event. “Er is altijd behoefte aan ontmoeting en inspiratie. We hadden op een hogere opkomst gehoopt, maar de reacties van de bezoekers die wél zijn gekomen, zijn zeer goed. Het enthousiasme is groot”, vertelt voorzitter Marco Kronenberg van Beauty Trade Professionals (BTP). Het Fall Beauty Event smaakt dan ook vooral naar meer. brancheorganisaties elkaar gevonden hebben en de handen ineen hebben geslagen. Deze samenwerking smaakt zeker naar meer”, benadrukte Greet Hoedeman van De Huidprofessional. Elke traditie wordt klein geboren Veel sectoren in Nederland kennen een systeem waarbij punten behaald kunnen worden voor hun licentie. Het is vaak de reden dat congressen in andere branches een hoge opkomst hebben. De schoonheidsbranche kent een dergelijk licentiesysteem niet, waardoor congressen altijd een gok zijn. Tegelijkertijd was de dag (woensdag) wat minder gelukkig gekozen, omdat veel ZZP’ers vooral op maandag of dinsdag hun salon dicht houden. Bijna elke traditie wordt echter klein geboren. Dat geldt mogelijk dus ook voor het . Want deze ‘ultieme vakdag’ smaakt zeker naar meer… Meer informatie via www.dehuidprofessional.nl en www.beautytradeprofessionals.nl
Masterclass ‘5 Star Salon Succes’ 10 februari 2025 Slimmer Werken, Meer Omzet, Minder klanten, Meer vrije tijd Ben jij een ambitieuze schoonheidsspecialist die meer uit haar salon wil halen? Volgens Frank van Iersel, auteur van bestseller ‘Effe Wadanders – Meer omzet met minder klanten’, draait succes niet om harder werken, maar om strategische keuzes. Herken jij jezelf in de volgende aannames? • Je denkt dat er in jouw omgeving niet genoeg vraag is • Je klanten lijken geen groter budget te hebben • Je bent bang vaste klanten kwijt te raken • Je hebt te weinig tijd door de drukte in je salon • Je prijzen verhogen lijkt onmogelijk • Verkopen is niet jouw sterkste kant Deze veelgehoorde overtuigingen houden je groei tegen. Maar ze zijn nergens op gebaseerd. Ontdek bewezen strategieën waarmee je binnen een jaar je omzet verdubbelt, zonder extra uren te werken. Tijdens deze masterclass leer je hoe je duurzame winst behaalt met effectieve keuzes en producten. Transformeer jouw salon tot een financieel stabiele onderneming met simpele toepassingen. Datum:10 februari 2025 Plaats: Teteringen (Breda) Investering: €199,- Aanvang: 10:00 uur Scan en meld je aan! Frank van Iersel Er zijn exclusieve salonproducten voor de behandelingen in het instituut van de beautyprofessional. Met gepatenteerde transportsystemen en formules met huidaffiniteit, met maximale effectiviteit en verdraagzaamheid zonder compromissen. Dermophisiologique begrijpt en respecteert de natuurlijke fysiologie van de huid en respecteert ook de omgeving, de natuur en het milieu! De producten worden al 25 jaar ontwikkeld door de Italiaanse arts Carolina Ambra Redaelli die postdoctoraal afstudeerde in esthetische geneeskunde. Zij staat aan het hoofd van een team gepassioneerde R&D-specialisten Voor meer informatie: scan de QR-code! Dermophisiologique is het eerste BCorp gecertificeerde cosmeticamerk en onderscheidt zich door een compleet assortiment hoogwaardige en intelligente cosmetische ‘Clean & Green’-producten, die het huidprobleem op basis van een exclusief 5-stappenplan zeer doelgericht aanpakken! La Valois Cosmetique | www.lavc.nl | info@lavc.nl | 0617248844
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 15 Vitamines, algenextracten, hyaluronzuur, mineralen of plantenextracten… Het is slechts een greep uit de mogelijke ingrediënten van een professioneel cosmeticaproduct. Elk ingrediënt kent unieke eigenschappen en die lichten we uit in deze rubriek ‘What’s in it?’ Samen met een leverancier zet vaktijdschrift De Beautysalon telkens een ingrediënt in de spotlights. Dit keer vertelt Alette de Vries van Maquis BV over Bamboe. Bamboe ken je misschien omdat het in je tuin groeit of omdat je het op vakantie hebt gezien. Er zijn meer dan 1.400 soorten bamboe, maar niet elke soort is geschikt als huidverzorgingsingrediënt. Meestal gebruikt men de gewone bamboe, Bambusa vulgaris, maar ook wel Bambusa arundinacea. Dit gras (ja, bamboe is een gras) groeit supersnel, vaak meer dan een meter per week, zonder dat er meststoffen of pesticiden nodig zijn. Het heeft slechts vijf jaar nodig om uit te groeien tot een plant waarvan je kunt oogsten voor ingrediënten of een verpakking. Bij een boom duurt dit soms wel dertig jaar. Het natuurlijke ingrediënt bamboe heeft daardoor geen gevolgen voor het milieu, zeker niet als het uit speciaal geselecteerde gebieden komt. Dit zijn gebieden waar de reuzenpanda, die leeft van bamboe, niet voorkomt. In welke vorm komt bamboe voor in cosmetica? Het meest voorkomend op een etiket is Bamboe-extract. Het kan worden vermeld als ‘Bambusa vulgaris extract’ of 'Bamboo Leaf Extract’. Eerlijk gezegd zegt dit nog niet zoveel. Soms geeft de INCI-lijst meer duidelijkheid. Je ziet dan ‘Bambusa arundinacea stem powder’ of ‘Bambusa vulgaris leaf water’. Laten we kijken wat de voordelen zijn van de verschillende mogelijkheden van bamboe voor de huid. Leaf water: Deze vermelding geeft niet aan of het een aftreksel is van bamboebladeren of een hydrolaat. Een aftreksel is zoals je thee zet, je hebt weinig materiaal nodig dat veel ‘water’ geeft. Daardoor is dit een veel goedkoper ingrediënt dan een hydrolaat, want daarvoor heb je tientallen kilo’s bamboebladeren nodig. Door middel van destillatie krijg je het hydrolaat. Dit proces is kostbaarder, maar geeft ook een ander ingrediënt. Het heeft hele andere inhoudsstoffen, en dus ook een andere, en intensievere werking dan het aftreksel. Bamboehydrolaat bevat in water oplosbare vitaminen zoals vitamine C en het antioxidant flavonoïden. Samen met het mineraal kiezelzuur is de werking hydraterend en verzachtend, vooral voor de droge en gevoelige huid. Bovendien helpt het om ontstekingen en roodheid te verminderen. Bamboepoeder: Dit is een witte substantie die wordt gewonnen uit de stengels van bamboe. Het hoge gehalte silicium re-mineraliseert omdat het andere mineralen zoals magnesium, calcium en kalium vasthoudt in de huid. Dit stimuleert huidregeneratie en ondersteunt de vochtbalans ín de huid. Silicium bevordert ook de aanmaak van collageen zodat rimpels vervagen. De polyfenolen zijn krachtige antioxidanten en versterken de natuurlijke huidbarrière waardoor puistjes minder kans krijgen om zich te ontwikkelen. Tegelijkertijd vermindert bamboepoeder de glans van de gemengde en vette huid. Bamboe wortelstokolie: Net zoals bamboepoeder en het hydrolaat van bamboeblad is de olie van de wortelstok zeer rijk aan organisch silicium. De olie dringt nog dieper in de huid dan het poeder of het hydrolaat, de werking is daardoor dieper in de huid. Vitamine E is een krachtige antioxidant die ook aanwezig is in de olie. BAMBOE WHAT’S IN IT? Verschillende soorten bamboe zijn belangrijke ingrediënten in de natuurlijke make-up en skincare van Zao, een van de merken die Maquis BV levert. Het wordt toegepast in de producten als hydrolaat, poeder en olie. De verpakking is ook van bamboe. Het voordeel is dat die verpakking onverwoestbaar is. Daarom heeft Zao ze navulbaar gemaakt. Kijk voor meer informatie op www.maquis-import.eu INGREDIËNTEN Bamboevezels Natuurlijk is de bamboe in hele kleine deeltjes gesneden zodat je nog steeds een glad product hebt. Deze vezels dienen als versteviger in bijvoorbeeld nagellak. Aan mascara kunnen ze worden toegevoegd om de wimpers sterker en voller te maken.
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 16 KINESIOLOGIE TOEGEPASTE KINESIOLOGIE VERSUS MEETAPPARATUUR Toegepaste kinesiologie biedt een unieke aanpak binnen de huidverzorging door verder te kijken dan meetbare huidparameters zoals vochtgehalte en elasticiteit. Deze methode gebruikt spierspanningstests om de reacties van het lichaam op producten en ingrediënten te evalueren. Door deze holistische benadering ontstaat volgens KRAEM een afgestemd advies dat bijdraagt aan een gezondere huid en het algehele welzijn van de cliënt. HOEWEL MEETAPPARATUUR WAARDEVOLLE CIJFERS BIEDT, VULT TOEGEPASTE KINESIOLOGIE DIT AAN MET EEN DIEPERE, OP HET LICHAAM GEBASEERDE BEHOEFTEN Deze methode stelt schoonheidsspecialisten in staat om de individuele behoeften van een cliënt te ontdekken door middel van spierspanningstests”, vervolgt KRAEM. “Hierbij reageert het lichaam zelf op energetische signalen, wat inzicht geeft in welke producten daadwerkelijk in harmonie werken met de huid én het hele systeem van de cliënt. Dit proces is volledig afgestemd op de persoon, zonder dat de uitkomst beïnvloed wordt door externe factoren zoals omgevingscondities of technische kalibraties van apparatuur.” Holistische visie Het grootste voordeel volgens KRAEM is dat toegepaste kinesiologie niet alleen huidcondities beoordeelt, maar ook rekening houdt met interne factoren zoals stress, voedingspatronen en energetische blokkades. Hierdoor biedt het een totaalbeeld, wat leidt tot beter afgestemde adviezen en producten die niet alleen de huid verbeteren, maar ook bijdragen aan het algehele welzijn van de cliënt. Hoewel meetapparatuur waardevolle cijfers biedt, vult toegepaste kinesiologie dit aan met een diepere, op het lichaam gebaseerde behoeften. Deze combinatie geeft schoonheidsspecialisten een krachtige toolkit om hun cliënten op een unieke en effectieve manier te ondersteunen. Zo ontstaat niet alleen een gezondere huid, maar ook een tevreden en gebalanceerde cliënt. Over KRAEM Eric & Inge Pluijmakers zijn de oprichters van het merk KRAEM en zijn overtuigd van de kracht van natuurlijke ingrediënten én toegepaste kinesiologie. Ook runt schoonheidsspecialist en natuurgeneeskundig therapeute Inge haar eigen beautysalon Diferencia op basis van deze visie. Meer informatie: KRAEM Tel. 045-5778121 www.kraem.nl
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 17 EVENEMENT Zet nu meteen de data van Beauty Trade Special 2025 in je agenda, dan weet je zeker dat je er straks bij bent tijdens het meest inspirerende en stijlvolle vakevent van en voor beautyprofessionals. Ook deze editie kun je volop genieten van alles wat de branche jou als beautyprofessional te bieden heeft. Zo vind je op de bruisende beursvloer de meest vooraanstaande leveranciers in de branche en veelbelovende nieuwkomers. Dé plek dus om te netwerken en goede deals te sluiten. Wat is er allemaal te doen? Let’s meet op de meest veelzijdige vakbeurs van het voorjaar: Beauty Trade Special. Als professional in jouw vak kun je weer rekenen op een stijlvolle beursvloer, prachtige stands die hun mooiste producten presenteren, kennistheaters waar je gratis lezingen kunt bijwonen, toffe Instapleinen en fijne horecaterrassen om even bij te komen en te genieten van een gezonde lunch. Voor jou als enthousiaste bezoeker zijn er dus diverse mogelijkheden om Beauty Trade Special 2025 volop te beleven. SAVE THE DATE: BEAUTY TRADE SPECIAL OP 8, 9 EN 10 MAART 2025 De lange donkere dagen voor kerst... De branche is wel toe aan wat zomers. Met veel enthousiasme en voorpret kijkt beursorganisatie Beauty Trade Special dan ook uit naar de komende editie van Beauty Trade Special 2025. Hét toonaangevende high-end vakevent en grootste beautyvakbeurs van de Benelux van én voor de beautyprofessional wordt gehouden in de Jaarbeurs Utrecht op zaterdag 8, zondag 9 en maandag 10 maart 2025. Noteer alvast in je agenda! Beauty Trade Special wordt gehouden in Jaarbeurs Utrecht op zaterdag 8, zondag 9 en maandag 10 maart 2025. Het volledige programma wordt binnenkort bekendgemaakt, maar een bezoek aan hét beautyevent van het jaar mag je niet missen. Zet het vast in je agenda en houd de website www.beautytradespecial.nl en socials in de gaten voor de laatste nieuwtjes en toegangstickets met korting! Kom kennis en inspiratie opdoen Wellicht ben jij op dit moment nog bezig met de laatste voorbereidingen voor de drukke kerstperiode of zit je er al middenin? Ook al lijkt Beauty Trade Special 2025 nog ver weg, de beurs is alweer dichterbij dan je denkt. En wat hebben we er zin in! De beursvloer biedt je de kans om te netwerken met andere beautyprofessionals in een sfeervolle ambiance met kwaliteit, uitstraling en allure. Een event voor en door beautyprofessionals! Dit wil je natuurlijk niet missen. Beauty Trade Special is al jaren hét beautyevent waar leveranciers en beautyprofessionals samenkomen. Op de dynamische beursvloer kun je producten en noviteiten bewonderen, nieuwe merken ontdekken en je kennis uitbreiden. Je praat met de exposanten op een ontspannen manier bij over de nieuwste trends en ontwikkelingen op jouw vakgebied.
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 18 APPARATUUR BIOFEEDBACK-STIMULATIE GELDT ALS INSTRUMENT VOOR NATUURLIJKE VERJONGING De zoektocht naar verjonging en huidverbetering is zo oud als de mensheid. Door de jaren heen hebben talloze methoden geprobeerd om het verouderingsproces te vertragen, met wisselend succes. Traditionele technieken richten zich vaak op plaatselijke stimulatie van de huid, met milde vormen van agressie, zoals warmtebehandelingen en microprikjes die via het genezingsproces van de huid verjonging moeten bevorderen. De nieuwe Biofeedback-stimulatie van SuperBoost biedt een minder invasieve, natuurlijke benadering die focust op de connectie tussen de huid, spieren en het zenuwstelsel voor diepgaande verjonging. De basis van deze non-invasieve techniek ligt in het gebruik van ‘no-needle follicular infusion’, een manier om werkzame stoffen zonder naalden in de huid te brengen. Hierbij worden hoogwaardige Anubis Med-cocktails, speciale huidverjongende en huidverbeterende oplossingen, tot in de diepere huidlagen gebracht met een ultrafijne straal van slechts 40 micron dik. Deze vloeistof wordt in de haarfollikels, talgklieren en zweetkanalen gebracht, waarna het zich verspreidt in de diepere huidlagen en daar op meerdere vlakken zijn werking kan uitoefenen. We kunnen in één behandeling, op één gelaat, verschillende indicaties aanpakken. Wat deze methode uniek maakt, is de koppeling met verfijnde elektrische micro-stromen die door de huid worden geleid. Deze micro-stromen stimuleren de zenuwbanen en herstellen de biofeedbackloop tussen de huid, de spieren en het centrale zenuwstelsel. Hierdoor kan de communicatie tussen perifere organen, zoals de huid, de spieren en het brein, worden hersteld. Met als resultaat een natuurlijke verjonging van zowel de huid als de onderliggende spieren.
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 19 SuperBoost Biofeedback Tijdens een behandeling wordt een kleef-electrode op de zenuwaftakkingen langs de ruggengraat geplaatst. Aan de andere kant van het lichaam, op het gezicht of hals, gebruikt de specialist een BioRef-pen, die in contact staat met de huid. Dit vormt de biofeedback-loop, waarbij een subtiele stroom door de zenuwbanen loopt en zorgt voor stimulatie. De voordelen van de SuperBoost Biofeedback-behandeling zijn veelzijdig en bieden verjonging op verschillende niveaus. De behandeling stimuleert huidverjonging door de huiddikte en elasticiteit te vergroten, wat resulteert in een stevigere en gladdere huid met minder rimpels. Ook helpt de methode om de spieren te ontspannen na elke contractie, wat expressielijnen en fijne lijntjes verzacht. Daarnaast verbeteren de gezichtscontouren doordat de natuurlijke V-vorm van het gezicht hersteld wordt. De ogen en mondhoeken krijgen een subtiele lift, wat het gezicht een frisse en jeugdige uitstraling geeft. De huidtextuur wordt egaler doordat fijne lijntjes en onregelmatigheden minder zichtbaar worden, grove poriën verfijnen en pigmentvlekken vervagen. Langetermijneffect Wat de behandeling bijzonder maakt, is het langetermijneffect: door het herstel van de balans tussen spier- en huidstructuur blijft het verjongingseffect langdurig zichtbaar. Bovendien krijgt het spiervolume een boost, waardoor vollere wangen, een dikkere voorhoofdsspier en stevigere lippen zorgen voor een gezonde uitstraling. SuperBoost ondersteunt de balans van de talgproductie, wat kan helpen acné te verminderen en het versterkt de haarzakjes, waardoor het haar met wel dertig procent kan verbeteren. Deze non-invasieve en natuurlijke aanpak maakt de behandeling tot een allesomvattende oplossing die de huid, spieren en haren gezond en sterk houdt. Aanbevolen behandelingsplan Voor optimale resultaten wordt aangeraden om SuperBoost in een kuurvorm van vier behandelingen te volgen, met een interval van twee tot vier weken tussen elke behandeling. Na deze intensieve kuur wordt een onderhoudsbehandeling elke drie tot vier maanden geadviseerd. SuperBoost kan ook gecombineerd worden met andere huidverbeterende behandelingen om zo een uitgebreide verjonging te bereiken. SuperBoost is ontworpen om een hoogwaardig cliënteel aan te trekken, dat bereid is te investeren in de gezondheid op lange termijn en jeugdige uitstraling van hun huid. Het gaat hierbij niet alleen om de behandeling in het schoonheidsinstituut, maar ook om ondersteunende producten en verzorging thuis. Zo wordt bijvoorbeeld het gebruik van minerale makeup en collageen-supplementen aanbevolen om het verjongingseffect te verlengen en de huid van binnenuit te voeden. Anno 2025 is SuperBoost terug te vinden bij 150 schoonheidsinstituten in de Benelux. SuperBoost is al enkele jaren succesvol actief en is marktleider in deze methodiek. Meer informatie: SuperBoost Tel. +32 (0)3 647 36 12 info@superboost.be www.superboost.be Instagram: @superboostskinexpert | @anubiscare
DE BEAUTYSALON NR 6 2024 20 KORT NIEUWS De set bevat drie producten: de Eye Contour Cream, het Probiotic Serum en de Defense Moisturiser. Voor de aanstaande feestdagen worden de producten gepresenteerd in een stijlvolle giftbox. De Plus Gift Collection wordt gratis aangeboden bij aankopen van meer dan € 150,- aan Esse-producten in geselecteerde salons en is niet los verkrijgbaar. Eye Contour Deze crème is speciaal ontwikkeld voor de kwetsbare huid rond de ogen. Het bevat hyaluronzuur voor diepe hydratatie en pre- en postbiotica om het microbioom in balans te brengen. Plantaardige extracten, zoals Bellis Perennis, helpen donkere kringen en pigmentvlekjes te verminderen. Bij dagelijks gebruik kan de huid zichtbaar egaler en helderder worden. Probiotic Serum Dit serum, Esses vlaggenschip, was het eerste ter wereld dat levende probiotica bevatte. Het ondersteunt een gezond microbioom, versterkt de huidbarrière en biedt verlichting bij huidproblemen zoals overgevoeligheid, acne en eczeem. Het resultaat is een gehydrateerde, weerbare huid die tekenen van veroudering tegengaat. ESSE SKINCARE PLUS GIFT COLLECTION 2024 Dit najaar introduceert Esse Skincare de Plus Gift Collection 2024, een luxe set gericht op geavanceerde anti-aging huidverzorging. De collectie benadrukt het Probiotic Serum, Esses baanbrekende product met levende probiotica en is ideaal voor wie kennis wil maken met de hoogwaardige Plus-lijn of op zoek is naar een exclusief cadeau. Deze LED-diode lasertechnologie is een echte vernieuwing en verbetering ten opzichte van de traditionele diodelasers. Een zéér krachtig apparaat met speciale kwalitatieve LED-diodes uit Amerika en een speciale koeling uit Italië. Het apparaat is tevens voorzien van Medische CE Certificering en FDA voor maximale veiligheid. Door de LED-technologie gaat de laserkop minimaal 100 miljoen shots mee, dus hele lage kosten van onderhoud en gebruik. “Kom dit apparaat geheel vrijblijvend en gratis testen.” Meer informatie: NEM Cosmetics B.V. Tel. 0345-588100 info@nemcosmetics.nl www.nemcosmetics.nl LED DIODE LASER: ZEER GEAVANCEERDE ONTHARINGSLASER NEM Cosmetics presenteert de LED Diode Laser, een zeer geavanceerde en nieuwe ontharingslaser. Deze laser werkt op basis van de zeer efficiënte en effectieve LED Diode lasertechnologie, een internationaal gepatenteerde technologie die werkt op verschillende golflengtes voor de beste, veiligste en snelste resultaten. Defense Moisturiser Deze verzorging combineert anti-aging-eigenschappen met ondersteuning van het microbioom. Het Kigelia-extract verbetert de elasticiteit en stevigheid van de huid, terwijl pre- en probiotica bijdragen aan een gezonde barrièrefunctie. Geschikt voor zowel dag- als nachtgebruik. Meer informatie via www.esseskincare.nl.
www.gpmedia.nlRkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4