Previous Page  5 / 118 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 5 / 118 Next Page
Page Background

Interview

p. 10

Celebration Benelux is sinds 1998 voor veel juweliers de betrouwbare partner met

merken in het portfolio als TW Steel, Marc Coblen, Tutti Milano, Speedometer official

en voorheen Nomination. Daar is verandering in gekomen. Niet dat het bedrijf is

opgehouden te bestaan – zeer zeker niet – maar voortaan gaat Celebration onder een

nieuwe naam door het leven: TimeDistrict.com. “Dit dekt voor ons veel meer de lading

van wie wij zijn en wat wij doen”, zo vertelt William Lensselink in een gesprek met vak-

tijdschrift De Juwelier, samen met zijn zus Lisette. Dit betreft een grote verandering,

want een naam verander je natuurlijk niet zomaar. “Wij willen een stap maken in onze

bedrijfsvoering en in de exposure van onze merken.”

Jewels & Watches Voorjaarsbeurs

De Jewels & Watches Voorjaarsbeurs belooft één groot feest voor trendwatchers, juwe-

liers en detaillisten van de betere accessoires te worden. Jewels & Watches gaat ver-

rassen, zo horen wij van Loes Kelders van de Jaarbeurs: “Iedereen die er toe doet in de

branche geeft acte de présence. Jewels & Watches heeft inmiddels ook een hoog ‘zien’

en ‘gezien worden’-gehalte. We zijn daar blij mee, dat past binnen het luxe-karakter

van Jewels & Watches. De Voorjaarsbeurs is niet voor niets één van de belangrijkste

inkoopmoment voor de branche.” De boodschap is duidelijk: u kunt het zich eigenlijk

niet permitteren om op zondag 8, maandag 9 of dinsdag 10 maart niet even een kijkje

te nemen in Utrecht.

Tien jaar d-sign Denemarken

Tien jaar geleden waren ze daar opeens met Trollbeads tijdens de Voorjaarsbeurs

in 2005. Dorte Moesgaard en Hans Klein vieren dit jaar met hun bedrijf d-sign

Denemarken het tienjarig jubileum. Een decennium lang ervaring in de juweliersbran-

che heeft de twee marketeers/ondernemers gevormd tot de personen die ze nu zijn.

Het begon allemaal met een toevallige ontmoeting in Kopenhagen, waar de beide

geboren Denen Peter en Lise Aagaard (de drijvende krachten achter Trollbeads) let-

terlijk tegen het lijf liepen. Van het één kwam het ander en zo kan het dat wij tien jaar

later met Dorte en Hans terugblikken op tien jaar d-sign Denemarken.

3

de

juwelier

Vakblad voor de totale juweliers-

en bijouteriebranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Tel.:

024-3246146

Fax:

024-3246144

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dejuwelier.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

GPmedia B.V.

Coen de Jager (Hoofdredacteur)

E-mail:

c.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor

het Advertentiewezen, gedeponeerd ter

griffie van de Arrondissementsrecht-

banken en bij de Kamers van Koop-

handel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

Per jaar in Europa

51,-

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: (+31) (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2015

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie micro-

film of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van

de uitgever.

De Juwelier besteedt de grootst mogelijke

aandacht aan de juistheid van de infor-

matie die in het vaktijdschrift wordt opge-

nomen. Fouten zijn echter niet volledig

uit te sluiten. De uitgever en de auteurs

zijn dan ook op geen enkele wijze verant-

woordelijk voor schade, van welke aard

ook, die is ontstaan als gevolg van han-

delingen en/of beslissingen die gebaseerd

zijn op de bedoelde informatie.

de juwelier

C O L O F O N

Inhoud De Juwelier nr. 1, 2015

DE VISIE

Het nieuws over de waardestijging van de Zwitserse frank heeft u natuurlijk op de voet gevolgd. Voor degenen die het niet

weten: geheel onverwacht schoot de waarde van de Zwitserse frank midden januari naar een recordniveau nadat de Zwitserse

centrale bank (SNB) had besloten de koers los te laten. De waardestijging ten opzichte van de euro bedroeg ruim twintig

procent en één van de gevolgen hiervan is dat Zwitserse goederen minder aantrekkelijk zijn op de internationale markten.

De precieze gevolgen van de koersstijging voor de Zwitserse horlogeindustrie beginnen langzaam maar zeker duidelijk te

worden. De hardere Zwitserse frank betekent dat de prijzen van ‘Swiss Made’-horloges gaan stijgen en de eventuele prijs-

stijging heeft ook consequenties voor de prijs die de eindconsument betaalt voor een ‘Swiss

Made’-horloge. Ik heb al prijsstijgingen gehoord van twintig procent. Distributeurs houden

echter zo lang mogelijk vast aan de marge voor u als juwelier. Het is dus voornamelijk de

consument die de pisang is, maar gaat dit ook zorgen voor een daling in de verkoop? Mensen

die een Zwitsers horloge willen kopen, worden niet tegengehouden door een hogere prijs

denk ik. Swiss Made is en blijft een keurmerk van kwaliteit. Het is wel zaak dat u als verkoper

uw verhaal klaar heeft. Het zal iets meer overtuigingskracht vergen om een duurder product

te verkopen, maar dat is u als specialist wel toevertrouwd.

Heel veel leesplezier met deze Jewels & Watches Voorjaarsbeurs-special!

Coen de Jager

Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier

c.dejager@gpmedia.nl

En verder…

Hadden wij een interview met Laurens van Rens, Manager Cursus & Training Vakschool Schoonhoven

p. 6

De eerste column van Alon Ben Joseph voor vaktijdschrift De Juwelier over ‘Shopping2020’

p. 114

p. 112

Vanaf p. 19