Previous Page  3 / 118 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 118 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

J

U W E L I E R

N R

1 2 0 1 6 3

Vakblad voor de totale juweliers-

en bijouteriebranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dejuwelier.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Coen de Jager

c.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor

het Advertentiewezen, gedeponeerd

ter griffie van de Arrondissementsrecht-

banken en bij de Kamers van Koop-

handel.

Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan

ook, zonder voorafgaande toestemming

van de uitgever.

De Juwelier besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijd-

schrift wordt opgenomen. Fouten zijn

echter niet volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook

op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd

zijn op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

Vakinformatie voor de totale Juweliers- en Bijouteriebranche

|

Februari 2016

|

16e jaargang no. 1

|

Prijs

10,50

COVERSTORY

MILLER/CO

BEZOEK AAN

MICHEL HERBELIN

NIEUWE DISTRIBUTEUR

ICE-WATCH

de juwelier

S

PECIAL

JEWELS &

WATCHES

VOORJAARSBEURS

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik heb mijn bedenkingen over de

toekomst van Jewels & Watches. Het eens zo indrukwekkende beursconcept lijkt zijn

glans te verliezen. Waar ooit de gehele sector aanwezig was om – als exposant – de

laatste noviteiten te tonen en – als bezoeker – te bewonderen, lijkt de laatste jaren

de interesse vanuit de branche minder en minder te worden. Het aanbod op Jewels

& Watches loopt wat terug en laten we eerlijk zijn: u ziet de beurs als juwelier blijk-

baar ook niet als dé plek om trends, nieuwe merken en nieuwe collecties te zien. De

bezoekersaantallen vallen tegen en het lijkt er steeds meer op dat het vooral tijdens

het uitserveren van de lunch druk is op de beursvloer. Wat is toch het probleem?

Aan de overgebleven exposanten ligt het in mijn ogen niet. Ze nodigen klanten uit

om naar de beurs te komen en ze starten initiatieven om de bezoekersaantallen te

verhogen. Het helpt niet mee dat de afgelopen jaren een aantal vooraanstaande

bedrijven de beursvloer hebben verlaten (recent nog IBB), maar vergis u niet in het

overgebleven aanbod: de PDA Group, Kasius, Fossil, Casio, TW Steel, MelanO, MY

iMenso, Drijfhout, Weisz, Daniel Wellington en zo kan ik nog wel even doorgaan zijn

nog allemaal aanwezig. Alleen dat moet toch al genoeg reden zijn om de beurs te

bezoeken. Waarom lijkt een groot deel van de juweliers dan toch niet bereid om op

zondag 6, maandag 7 of dinsdag 8 maart naar Utrecht te rijden? Heeft het te maken

met een gebrek aan innovatie? Een gebrek aan financiële mogelijkheden? Angst om te

moeten kopen? Ik durf het niet te zeggen.

Het gevolg zou straks zo maar kunnen zijn dat er straks geen vakbeurs meer à la

Jewels & Watches is. Een plek waar u als ondernemer overzichtelijk en snel de groot-

ste bedrijven kunt bezoeken wanneer u het uitkomt en waar u merken kunt zien die

u normaal niet ziet. De opzet van Jewels & Watches is uniek in de wereld. Nergens

anders vindt u een dergelijke beurs, neem dat van mij aan. Wij hebben ons ook altijd

ingezet om de Voor- en Najaarsbeurs specifiek te promoten en dat doen we ook dit

jaar uitgebreid. We hopen dat te mogen blijven doen.

Wil ik u tot slot ook nog even wijzen op deze uitgave van De Juwelier. Vorig jaar heb-

ben wij een nieuwe weg ingeslagen om ons ‘future proof’ te maken. Dit jaar zetten wij

die koers voort en ziet u dat wij de lay-out van ons magazine een opfrisbeurt hebben

gegeven en wij gaan onze online uitingen (website, social media en nieuwsbrieven)

beter toespitsen om u te informeren op een multimediaal niveau. Een uitdaging voor

ons, maar noodzakelijk om u te blijven triggeren om na te denken over uw vak, uw

ondernemerschap en uw toekomst.

Heel veel leesplezier gewenst met deze Jewels & Watches Voorjaarsbeurs-special!

Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier

c.dejager@gpmedia.nl

De Visie

Coen de Jager