I
n t e r v i e w
m e t
J
e a n n e
W
e s s e l s
e n
J
o h n
P
e p e l s
v a n
M
e l a n
O
WE HEBBEN DE AFGELOPEN JAREN AL EEN AANTAL UITGEBREIDE
VERHALEN GESCHREVEN OVER MELANO EN DAT HEEFT EEN HELE
GOEDE REDEN: HET NEDERLANDSE SIERADENMERK IS ENORM
SUCCESVOL. ALTIJD WEER GINGEN WE DIEPER IN OP DE VELE
ONTWIKKELINGEN DIE HET BEDRIJF DOORMAAKTE EN HET STRE-
VEN OM HET NÓG BETER TE DOEN. DAT IS NU NIET ANDERS.
DE LAATSTE JAREN HEBBEN JEANNE WESSELS EN JOHN PEPELS
MET HUN KINDEREN HET BEDRIJF NAAR EEN NOG HOGER PLAN
GETILD, DAARBIJ GEHOLPEN DOOR DE SOLIDE BASIS VAN MEN-
SEN DIE BIJ HEN WERKT. DE PROFESSIONALISERING HEEFT STEEDS
VERDER VORM GEKREGEN EN ERVOOR GEZORGD DAT MELANO
DAN WELLICHT EEN GROTERE ORGANISATIE HEEFT GEKREGEN,
DE NORMEN EN WAARDEN ZIJN HETZELFDE GEBLEVEN. JOHN EN
JEANNE VINDEN HET BELANGRIJK DAT HUN PRINCIPES OOK DOOR
HUN MEDEWERKERS WORDEN GEDRAGEN. MAAR ER ZIJN NOG
GENOEG STAPPEN TE ZETTEN, ZO HOREN WIJ VAN BEIDE – NOG
STEEDS ZEER BEVLOGEN EN AMBITIEUZE – ONDERNEMERS ALS WIJ
ZE BEZOEKEN IN HUN NIEUWE, PRACHTIGE BEDRIJFSPAND.
Eén van de stappen die MelanO het afgelopen jaar dus heeft gezet, is het betrekken van een nieuw bedrijfspand. Een
noodzakelijke verhuizing, zo begrijpen wij van John. “In ons oude pand ging het gewoon echt niet meer. We heb-
ben denk ik in totaal wel vijftien keer verbouwd en elke keer dachten we ‘nu zijn we wel even klaar’, maar was het
alweer snel te klein. We wilden ook niet in één keer een hele grote stap maken die veel risico’s met zich mee zou
brengen. Dus we hebben gekozen voor geleidelijke groei, maar we werden elk jaar weer verrast door de steeds gro-
ter wordende groei en organisatie. Nu was de tijd daar en kwam dit pand op ons pad. We zijn nu echt klaar voor de
groei in de toekomst. We zijn heel blij dat we de deze stap hebben genomen.”
INTERNATIONALER
Niet alleen is MelanO nu voorbereid op de groei in de toekomst, ook kan het klanten ontvangen in de showroom
en heeft het de juiste uitstraling kunnen realiseren die aansluit bij het merk. “Dat was een van de voorwaarden die
we hadden bij de zoektocht naar een nieuw pand. We willen hier klanten kunnen ontvangen en de ligging is gewel-
dig, ook voor de ontvangst van internationale klanten. Internationale expansie is voor ons een belangrijk thema de
komende jaren en ook daarop zijn we voorbereid”, vertelt Jeanne.
De eerste stappen zijn internationaal natuurlijk al gezet. “Vooral België heeft momenteel voor ons de prioriteit. We
zijn al langer actief bij onze zuiderburen, maar anderhalf jaar geleden hebben we besloten het heft zelf mede in
handen te nemen. Dat heeft zijn vruchten al afgeworpen en ons gesterkt in de gedachten dat we beter zelf als dis-
tributeur kunnen optreden van ons eigen merk in sommige landen. Maar dat gaat stap voor stap. We gaan niet met
hagel schieten en op allerlei markten onze pijlen richten”, aldus John.
“We zijn klaar voor de
groei in de toekomst”
D
e
J
u w e l i e r
n r
1 2 0 1 7
10