C
o l o f o n
e n
D
e
V
i s i e
D
e
J
u w e l i e r
n r
1 2 0 1 7
3
Vakblad voor de totale juweliers-
en bijouteriebranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.dejuwelier.bizVerantwoordelijke uitgever België:
GPmedia BV
Postbus 10000
2300 Turnhout (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Hoofdredactie:
Coen de Jager
c.dejager@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Accountmanager:
Gerdo van de Peppel
g.peppel@gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en
uitgevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI
Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is
gegarandeerd en gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 42,-
Per jaar in Europa
€ 51,-
Losse verkoop
€ 10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comFotografie:
Maaike van Esch
Druk:
PRinterface
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2016
Niets uit deze uitgave mag worden verveel-
voudigd en/of openbaar gemaakt door mid-
del van druk, fotokopie
microfilm of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van de
uitgever.
De Juwelier besteedt de grootst
mogelijke aandacht aan de juistheid
van de informatie die in het vaktijdschrift
wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet
volledig uit te sluiten.
De uitgever en de auteurs zijn dan ook op
geen enkele wijze verantwoordelijk voor
schade, van welke aard ook,
die is ontstaan als gevolg van hande-
lingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn
op de bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708158)
Vakinformatie voor de totale Juweliers- en Bijouteriebranche
|
Februari 2017
|
16e jaargang no. 1
|
Prijs
€
10,50
de juwelier
BEURSSPECIAL:
Voorjaar '17
COVERSTORY
WEISZ GROUP
WEARABLES
FOSSIL GROUP
Het wordt een drukke tijd voor ons allemaal. Uw agenda zal net zoals de mijne de
komende weekenden vol zitten met beurzen. Inhorgenta is net achter de rug en ik
was natuurlijk in München om de nieuwste trends te spotten op sieraden- en horlo-
gegebied, maar we kunnen ons de komende weken allemaal verheugen op meerdere
events waar we verrast zullen worden.
Eind maart begeeft de gehele internationale sieraden- en horlogebranche zich naar
Basel, maar het beursseizoen in ons eigen land begint zoals altijd met de Jewels &
Watches Voorjaarsbeurs. Wat we de afgelopen jaren allemaal al aan voelden komen
is gebeurd: de belangstelling voor Jewels & Watches is afgenomen en dus heeft hét
beursplatform voor de juweliersbranche geen monopolypositie meer in Nederland.
Met de komst van Out of the Box is er een nieuw evenement bijgekomen en als je het
mij vraagt was dat hoognodig. Niet dat de Jewels & Watches geen bestaansrecht meer
heeft, maar ik denk dat er meer diversiteit moet zijn in het beurslandschap.
Laten we vooropstellen: de Jewels & Watches heeft een track record waar je ‘U’
tegen zegt. Het platform heeft zich ruimschoots bewezen en heeft in mijn ogen een
prachtige toekomst voor zich. Belangrijk is dan wel dat er verandering plaatsvindt. In
eerste instantie moet worden achterhaald waarom u als juwelier minder belangstelling
heeft voor het bezoeken van de Jewels & Watches-etage. Ik hoor vaak verhalen van
juweliers waarin ze aangeven heel veel waarde te hechten aan het feit of een merk
c.q. distributeur op de beursvloer in Utrecht te vinden is. Zo niet, dan heb je toch een
klein smetje. Maar tegelijkertijd kunnen niet alle merken vertegenwoordigd zijn op de
eerste etage van het Beatrixtheater en bezoeken toch een groot deel van de juweliers –
u dus – niet altijd de Voor- of de Najaarsbeurs, om over de tussenliggende event maar
te zwijgen. Blijkbaar is er behoefte aan ‘iets anders’ en dat brengt Out of the Box.
Ik ben heel erg benieuwd naar de eerste editie van Out of the Box. Het exposanten-
aanbod is onderscheidend en het feit dat de beurs zich niet alleen richt op de juwe-
liersbranche, maar ook op concept- en fashionstores vind ik interessant. De vervaging
tussen deze branches is duidelijk zichtbaar en dat biedt u als juwelier ook kansen.
Daarom is het goed om u breder te oriënteren. Vandaar dat ik hoop dat u beide beur-
zen bezoekt en laten we eerlijk zijn: het hoort erbij als ondernemer. Als je met je vak
bezig bent, dan weet je wat er speelt in de branche.
Zoals u van ons gewend bent staat de
eerste editie van De Juwelier in het teken
van alle pracht en praal tijdens de Jewels
& Watches Voorjaarsbeurs, maar met de
komst van Out of the Box hebben wij
besloten beide beurzen te belichten. U
vindt dan ook heel veel beursnieuws in
deze uitgave. Doe er uw voordeel mee
en ga geïnformeerd op pad, naar beide
beurzen!
Heel veel leesplezier gewenst met deze
beursspecial!
Hoofdredacteur
vaktijdschrift De Juwelier
c.dejager@gpmedia.nlDe Visie
Coen de Jager
‘IK DENK DAT ER MEER
DIVERSITEIT MOET ZIJN
IN HET BEURSLANDSCHAP’