Previous Page  3 / 116 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 116 Next Page
Page Background

C

o l o f o n

e n

D

e

V

i s i e

D

e

J

u w e l i e r

n r

1 2 0 1 7

3

Vakblad voor de totale juweliers-

en bijouteriebranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dejuwelier.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

GPmedia BV

Postbus 10000

2300 Turnhout (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Coen de Jager

c.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

PRinterface

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden verveel-

voudigd en/of openbaar gemaakt door mid-

del van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van de

uitgever.

De Juwelier besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijdschrift

wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet

volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook op

geen enkele wijze verantwoordelijk voor

schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn

op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708158)

Vakinformatie voor de totale Juweliers- en Bijouteriebranche

|

Februari 2017

|

16e jaargang no. 1

|

Prijs

10,50

de juwelier

BEURSSPECIAL:

Voorjaar '17

COVERSTORY

WEISZ GROUP

WEARABLES

FOSSIL GROUP

Het wordt een drukke tijd voor ons allemaal. Uw agenda zal net zoals de mijne de

komende weekenden vol zitten met beurzen. Inhorgenta is net achter de rug en ik

was natuurlijk in München om de nieuwste trends te spotten op sieraden- en horlo-

gegebied, maar we kunnen ons de komende weken allemaal verheugen op meerdere

events waar we verrast zullen worden.

Eind maart begeeft de gehele internationale sieraden- en horlogebranche zich naar

Basel, maar het beursseizoen in ons eigen land begint zoals altijd met de Jewels &

Watches Voorjaarsbeurs. Wat we de afgelopen jaren allemaal al aan voelden komen

is gebeurd: de belangstelling voor Jewels & Watches is afgenomen en dus heeft hét

beursplatform voor de juweliersbranche geen monopolypositie meer in Nederland.

Met de komst van Out of the Box is er een nieuw evenement bijgekomen en als je het

mij vraagt was dat hoognodig. Niet dat de Jewels & Watches geen bestaansrecht meer

heeft, maar ik denk dat er meer diversiteit moet zijn in het beurslandschap.

Laten we vooropstellen: de Jewels & Watches heeft een track record waar je ‘U’

tegen zegt. Het platform heeft zich ruimschoots bewezen en heeft in mijn ogen een

prachtige toekomst voor zich. Belangrijk is dan wel dat er verandering plaatsvindt. In

eerste instantie moet worden achterhaald waarom u als juwelier minder belangstelling

heeft voor het bezoeken van de Jewels & Watches-etage. Ik hoor vaak verhalen van

juweliers waarin ze aangeven heel veel waarde te hechten aan het feit of een merk

c.q. distributeur op de beursvloer in Utrecht te vinden is. Zo niet, dan heb je toch een

klein smetje. Maar tegelijkertijd kunnen niet alle merken vertegenwoordigd zijn op de

eerste etage van het Beatrixtheater en bezoeken toch een groot deel van de juweliers –

u dus – niet altijd de Voor- of de Najaarsbeurs, om over de tussenliggende event maar

te zwijgen. Blijkbaar is er behoefte aan ‘iets anders’ en dat brengt Out of the Box.

Ik ben heel erg benieuwd naar de eerste editie van Out of the Box. Het exposanten-

aanbod is onderscheidend en het feit dat de beurs zich niet alleen richt op de juwe-

liersbranche, maar ook op concept- en fashionstores vind ik interessant. De vervaging

tussen deze branches is duidelijk zichtbaar en dat biedt u als juwelier ook kansen.

Daarom is het goed om u breder te oriënteren. Vandaar dat ik hoop dat u beide beur-

zen bezoekt en laten we eerlijk zijn: het hoort erbij als ondernemer. Als je met je vak

bezig bent, dan weet je wat er speelt in de branche.

Zoals u van ons gewend bent staat de

eerste editie van De Juwelier in het teken

van alle pracht en praal tijdens de Jewels

& Watches Voorjaarsbeurs, maar met de

komst van Out of the Box hebben wij

besloten beide beurzen te belichten. U

vindt dan ook heel veel beursnieuws in

deze uitgave. Doe er uw voordeel mee

en ga geïnformeerd op pad, naar beide

beurzen!

Heel veel leesplezier gewenst met deze

beursspecial!

Hoofdredacteur

vaktijdschrift De Juwelier

c.dejager@gpmedia.nl

De Visie

Coen de Jager

‘IK DENK DAT ER MEER

DIVERSITEIT MOET ZIJN

IN HET BEURSLANDSCHAP’