De Juwelier nr1-2018 Online

I n t e r v i e w Ar j a n v a n Zu y l e n, T I S E N T O – Mi l a n o TI SENTO – Milano en IBB zijn jarenlang een eenheid geweest die een garantie was voor succes. Toch werd begin 2016 besloten om afstand te doen van het merk. “De aandeelhouders en de directie – waartoe ikzelf ook behoorde destijds – had besloten om voor een koerswijziging te kiezen. We hadden al heel veel geprobeerd, maar door de veranderende markt en de omstandigheden binnen het familiebedrijf, werd de keus gemaakt om een aantal onderdelen van IBB, waaronder TI SENTO – Milano, te verkopen. Dat was een emotioneel besluit zoals je je kunt voorstellen, want TI SENTO – Milano is groot geworden bij IBB en ik heb zelf een grote rol gespeeld in dit succes. Ik ben twintig jaar geleden gestart bij IBB en heb daar een geweldige tijd gehad, maar toen de beslissing kwam om TI SENTO – Milano te verkopen, heb ik wel besloten dat ik daar een rol in wilde spelen.” NIEUWE EIGENAAR “Nadat het besluit definitief was om TI SENTO – Milano te verkopen, werden er partijen benaderd en aangedragen die interesse konden hebben of hadden. Uiteindelijk zijn we een investeerder tegengekomen waar ik nog steeds heel blij mee ben, want wij zijn samen de nieuwe eigenaar van TI SENTO – Milano geworden. Zodoende is op 1 juli vorig jaar de sleuteloverdracht geweest en is TI SENTO – Milano een zelfstandig bedrijf geworden.” IBB Dat klinkt makkelijk, maar dat was het zeker niet. “TI SENTO – Milano was geen BV, maar een merk dat helemaal verweven was met IBB. Daarom hebben we ook gekozen om TI SENTO - Milano in stappen te ontkoppelen en sinds 1 januari draaien we volledig zelfstandig.” Helemaal afstand van IBB heeft TI SENTO – Milano nog niet genomen, want ze delen nog hetzelfde pand. Zo kan het ook dat je bij binnenkomst eerst door het kantoor van IBB loopt, om vervolgens bij TI SENTO – Milano terecht te komen. Ogenschijnlijk in perfecte harmonie leven IBB en TI SENTO – Milano nog naast elkaar na het beëindigen van de lange relatie. No hard feelings, maar heel blij voor elkaar dat ze er allebei zo goed uitgekomen zijn en dankbaar voor de geweldige tijd die ze samen hebben doorgebracht. DE AFGELOPEN MAANDEN WAS ER VEEL TE DOEN RONDOM TI SENTO – MILANO. HET SUCCESVOLLE SIERADENMERK VERANDERDE VAN EIGENAAR, ER WERD EEN NIEUWE STRATEGIE UITGEROLD, MAAR ER BLEEF OOK ZEKER WEL WAT BIJ HET OUDE. ZO IS ARJAN VAN ZUYLEN ‘MEEVERHUISD’ NAAR HET NIEUWE TI SENTO – MILANO EN IS HIJ ZODOENDE NOG STEEDS VERANTWOORDELIJK VOOR HET SIERADENMERK DAT HIJ AL ZO LANG ALS ZIJN KINDJE ZIET. WIJ GINGEN OP BEZOEK BIJ ARJAN EN ZIJN TEAM OM ERACHTER TE KOMEN WAAR HET NIEUWE TI SENTO – MILANO VOOR STAAT EN WAAR ZE NAARTOE WILLEN. “TI SENTO – MILANO HEEFT ZOVEEL POTENTIE EN MET ONZE NIEUWE, STERKE PARTNER KAN VERDER GEÏNVESTEERD WORDEN IN HET MERK, IN DE VERDERE DIGITALISERING, DE COLLECTIE EN HET INTENSIVEREN VAN DE SAMENWERKING MET ONZE KLANTEN”, ZO HOREN WIJ ONDER MEER VAN ARJAN. TI SENTO - Milano VAART EEN NIEUWE KOERS De Ju w e l i e r n r 1 2 0 1 8 10

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4