De Juwelier nr1-2018 Online

De Ju w e l i e r n r 1 2 0 1 8 11 GEZELLIGHEID Als we het dan toch over het kantoor hebben: als we binnenkomen is het gezellig druk op de werkvloer. Wij nemen altijd een fotograaf mee om foto’s te maken van de persoon in kwestie (in dit geval Arjan) en dat levert mooie taferelen op. De ‘grote baas’ achter een werkbank met vieze handen, gadegeslagen door zijn team die massaal foto’s maken met hun telefoon. Voor Arjan aanleiding om hen ook te betrekken bij de fotoshoot. Al snel maakt iedereen zijn handen vies (een verwijzing natuurlijk naar het nieuwe DNA van TI SENTO – Milano, maar daarover leest u straks meer) om op de foto te gaan. Er hangt een gevoel van saamhorigheid, waarbij gezelligheid en enthousiasme toch wel de boventoon voeren. “Er wordt ook heel hard en serieus gewerkt hoor”, zo klinkt het. DIGITALISERING “Er is nogal wat veranderd in het team”, vertelt Arjan na het maken van de foto’s. “We hebben nieuwe kennis binnengehaald en het team verjongd. Er is een mooie balans in ons team en we kunnen ons nu focussen op hetgeen dat belangrijk is: investeren in TI SENTO – Milano. We richten ons nadrukkelijk op digitalisering, TI SENTO – Milano komt met een nieuw online platform en daarvoor hebben we de juiste mensen gevonden. Dit natuurlijk naast focus op de collectie en het intensiveren van de samenwerking met onze klanten.” VERANDERINGEN Op de vraag wat de belangrijkste veranderingen zijn, is Arjan duidelijk. “Door de nieuwe organisatiestructuur en doordat we een sterke partij achter ons hebben staan, zijn we in staat snel besluiten door te voeren en snelheid te maken. Daarnaast hebben we onze focus op maar één ding en dat is TI SENTO – Milano. We zijn geen onderdeel van een groter bedrijf dat haar aandacht moet verdelen over meerdere merken – maar een gefocuste organisatie met één persoon aan het stuur. Tot slot is er vernieuwde energie en een andere cultuur. Het is geweldig om hier deel van uit te maken. Je voelt aan alles dat we met iets heel cools en groots bezig zijn.” “De collectie heeft ook een nieuwe twist gekregen”, zo vervolgt Arjan. “Het is allemaal wat meer pepper, zonder dat we het oude TI SENTO – Milano uit het oog verliezen. Qua design en qua kwaliteit konden en kunnen we ons meten met de top. Daarom zetten we in onze uitingen ook zo in op het vakmanschap van TI SENTO – Milano. We zijn goudsmeden die zilver smeden. Dat weet de juwelier, maar de consument nog niet. Daarom gaan we dat van de daken schreeuwen. Zo zie je in onze campagnes het ‘making our hands dirty’ principe terug. We doen alles voor onze klanten, maken onze handen letterlijk vuil voor ze, om ze het merk én het product te geven dat ze willen. We love to get our hands dirty, to make yours shine. Daarbij zoeken we in onze uitingen naar contradicties. Het klopt als het niet klopt. Dat is ons nieuwe DNA en we proberen dat in al onze geledingen door te voeren.” EVENT De nieuwe stijl en strategie van TI SENTO – Milano werden begin januari gepresenteerd. In DeFabrique in Utrecht was een 200-tal genodigden aanwezig om kennis te maken met het nieuwe TI SENTO – Milano. “We hebben op 1 juli onze trouwe klanten een brief gestuurd en hebben ons vervolgens gestort op de nieuwe strategie. Het event was het perfecte moment om onze klanten kennis te laten maken met het nieuwe TI SENTO – Milano. De reacties waren allemaal positief en we kregen geweldige reacties op het feit dat we veertig trouwe fans hadden uitgenodigd, die op de eerste rij zaten, om als eerste kennis te maken met het nieuwe TI SENTO – Milano. Bij ons staat de consument centraal.” ‘WE LOVE TO GET OUR HANDS DIRTY, TO MAKE YOURS SHINE’ ONLINE “Wij gebruiken het online kanaal voor het bouwen van het nieuwe TI SENTO - Milano. We investeren in het merk en in techniek. Niet zozeer in hardware, maar in technische kennis. We doen iets wat nog niemand heeft gerealiseerd in de sieradenbranche, dus dat vergt nogal wat van ons, maar we geloven heilig in de digitalisering van TI SENTO – Milano. Het gehele online platform wordt vernieuwd en we zorgen voor meer en meer beleving. We betrekken onze fans er ook bij, want middels een supergeheime besloten V.I.P TI SENTO – Milano Secret Society waar men voor gevraagd moet worden, kunnen zij invloed uitoefenen op ons. Zij bepalen mede wat er met TI SENTO – Milano gebeurt.” SUPERSTORES Arjan sprak al eerder over het intensiveren van de samenwerking met partners in de juweliersbranche. Hoe ziet hij dat? “We zijn afgelopen jaar gestart met het openen van TI SENTO – Milano superstores. Dat houdt in dat we met geselecteerde partners een zeer intensieve samenwerking aangaan. Zij krijgen de beschikking over onze gehele collectie en wij kunnen alles laten zien binnen de beleving van ons merk. De juwelier is de retailspecialist, dat onderkennen wij, dus zij zijn het beste in het verkopen van merken. De eerste superstore die geopend is, is Strego Haarlem en de eerste verkoopcijfers zijn heel goed. We gaan deze superstores dus in samenwerking met onze klanten op strategische locaties in Nederland en in Europa openen.” Dit jaar is het zaak om alle plannen die gemaakt zijn uit te voeren, zo is Arjan duidelijk. “Het is het jaar van de executie. Dat is wellicht het moeilijkste. Het verzinnen van een strategie is slechts het begin, maar het in de praktijk brengen van je ideeën en de langetermijnstrategie in het oog houden, dat gaat het verschil maken.” Meer informatie:TI SENTO – Milano Tel. 088-1342800, www.tisento-milano.com, Out of the Box-stand: A017

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4