De Juwelier nr1-2018 Online

De Ju w e l i e r n r 1 2 0 1 8 22 I n t e r v i e w Esprit heeft in de negentiger jaren als eerste modemerk een belangrijk marktaandeel verworven in de verkoop van modehorloges en sieraden bij de juwelier. Een segment dat in die periode helemaal nieuw was en waar Esprit jarenlang toonaangevend is geweest. Zoals ieder merk heeft ook Esprit een mindere periode doorgemaakt. De markt veranderde en er stonden nieuwe merken op die Esprit qua populariteit voorbij streefden en ook met horloges en sieraden hun intrede binnen de juweliersbranche hebben gemaakt. Het was voor het merk Esprit de laatste jaren daarom zoeken naar de juiste formule en zaak om op zoek te gaan naar nieuwe doelgroepen. Hoewel de naam Esprit heel sterk is, was vernieuwing in het collectiebeeld noodzakelijk om met de tijd mee te gaan en het merk weer glans te geven. TMS Esprit heeft de samenwerking gezocht met een nieuwe licentiehouder die de afgelopen zes maanden hard heeft gewerkt om niet alleen een nieuwe collectie horloges en sieraden samen te stellen, maar ook nieuwe displays, verpakkingen en andere marketingmaterialen te realiseren. “Het was ook voor ons even afwachten hoe het nieuwe Esprit eruit zou komen te zien, maar tijdens de eerste distributeursbijeenkomst half september 2017 waren ervan overtuigd dat de nieuw ingeslagen weg ons prachtige kansen zou gaan bieden. We waren vanaf de eerste gesprekken met TMS enthousiast over de samenwerking. TMS CEO Marco Sieber was in de jaren ’90 één van de mensen die Esprit mede op de kaart heeft gezet en tijdens de gesprekken signaleerden wij een hele duidelijke visie. Met de ‘oude’ garde achter het stuur zie je nu al dat Esprit een hele andere koers vaart waar wij heel veel vertrouwen in hebben en wat ook goed bij onze eigen visie past. Alles is herzien en waar nodig aangepast. Innovatie in de collectie, nieuw POS-materiaal, nieuwe uitingen, een andere strategie. Je kunt spreken van een heel nieuw Esprit, maar de oude waarden en het DNA zijn wel gebleven.” ESPRIT-EVENT Ondanks het hele slechte weer en lange files hebben een groot aantal juweliers de moeite genomen het event dat de PDA Group begin januari organiseerde om iedereen kennis te laten maken met het nieuwe Esprit, te bezoeken. “De reacties OP 15 JANUARI JONGSLEDEN WERD HET ‘NIEUWE’ ESPRIT VOORGESTELD AAN EEN GROTE GROEP BELANGSTELLENDE JUWELIERS. IN DEFABRIQUE IN UTRECHT TOONDE DE PDA GROUP IN EEN ONTSPANNEN SFEER HOE ESPRIT ‘NIEUWE STIJL’ ERUIT ZIET EN HOE MEN DE GROTE DOELGROEP VAN ESPRIT WIL BEREIKEN. LIEKE STOKWIELDER DIE ALS BRANDMANAGER VAN ESPRIT TIME & JEWELS VERANTWOORDELIJK IS VOOR HET MERK BINNEN DE PDA GROUP VERTELT ONS ENTHOUSIAST: “ESPRIT IS HELEMAAL VERNIEUWD EN HIERDOOR OOK WEER HELEMAAL TERUG.” PDAGroup PRESENTEERT HET NIEUWE ESPRIT

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4