De Juwelier nr1-2018 Online

De Ju w e l i e r n r 1 2 0 1 8 23 over de horloges en de sieraden waren uitsluitend positief. Voor mij persoonlijk als aanvoerder van ons Esprit team was het heel fijn om te constateren dat Esprit bij heel veel juweliers een speciaal plekje heeft. Iedereen die we gesproken hebben, is enthousiast. De collecties vallen weer op, terwijl Esprit als merk nog steeds heel duidelijk herkenbaar is. Onze eigen ambities hebben wij in een mooi plan vastgelegd. Onderdeel van dit plan is echter wel dat wij in 2018 met maximaal 200 verkooppunten zullen starten. We willen met Esprit alleen daar komen te liggen waar de dealer ook echt enthousiast is om Esprit te verkopen, waardoor Esprit weer een belangrijk merk binnen het assortiment van de juwelier wordt. COLLECTIE Fris, nieuw, commercieel, opvallend, herkenbaar en revolutionair: dat is de nieuwe omschrijving van de Esprit Spring/Summer collectie van dit jaar, die tijdens het Esprit-event werd gepresenteerd. “Esprit heeft een frissere look gekregen, maar er is zeker vastgehouden aan het DNA, waar Esprit natuurlijk ook jarenlang de markt mee heeft gedomineerd. De collectie van Esprit heeft dus een nieuw design gekregen en is onderverdeeld in de segmenten Refresh & Lab. Refresh bestaat uit iconen uit het verleden, maar in een hedendaags en hip jasje gestoken. Lab is daarnaast een collectie sieraden en horloges waarmee Esprit de trends van morgen laat zien. Een andere verandering is dat Esprit iets lager is gegaan in prijsklasse. Met veel modellen onder de € 100,- en het zwaartepunt op € 129,90. Hierdoor zijn wij zeer concurrerend. Daarnaast is de marge op de sieraden voor de juwelier hoger dan voorheen. Alleen maar winnaars dus.” MARKETING Ook als het gaat om marketing is de strategie veranderd. Waar Esprit voorheen via de bekende kanalen haar doelgroep probeerde te bereiken, is nu gekozen om de vooral jongere doelgroep op een andere manier te benaderen. “Zo hebben wij de YouTube-ster en zangeres Davina Michelle als gezicht van Esprit mogen verwelkomen. Zij gaat voor ons de jongere doelgroep aanspreken via Instagram en YouTube, social media kanalen waar Esprit tot nog toe nog niet zichtbaar genoeg is. Dat is een mooie stap en we zien nu al dat het werkt. We moeten online goed zichtbaar zijn, want daar is onze doelgroep voor een deel ook te vinden. Samenwerkingen met influencers zijn wat ons betreft dé manier om Esprit goed onder de aandacht te brengen bij de nieuwe generatie. We gaan ook zeker out-of-home campagnes realiseren, maar ook marketinguitingen via traditionele kanalen zijn niet uitgesloten. Het gaat er uiteindelijk om dat we onze dealers zo goed mogelijk ondersteunen. Daarom hebben we ook het POS-materiaal tot in de puntjes verzorgd en gaan we op locatie verkooptrainingen geven. We willen iedereen enthousiasmeren voor het nieuwe Esprit, maar dat gaat zeker goedkomen. De sieraden en horloges zien er geweldig uit en daar draait het toch voor een groot deel om”, zo zegt Lieke tot slot. Voor meer informatie: PDA Group Tel. 075-670 70 75 www.pdagroup.nl J&W-stand: n.n.b.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4