De Juwelier nr1-2018 Online

X X X De Ju w e l i e r n r 1 2 0 1 8 65 Vo o r j a a r s b e u r z e n S!LK Jewellery RICHT DE SPOTLIGHTS OP HAAR DEALERS HET GAAT GOED MET S!LK JEWELLERY. S!LK JEWELLERY HEEFT SINDS HAAR ONTSTAAN IN 2005 GEEN MOMENT GEKEND WAAROP ZIJ NIET JAARLIJKS GESTAAG ZIJN GEGROEID. DE ZILVERCOLLECTIE STAAT ALS EEN HUIS, DE DOORVERKOOP IS GOED EN HET DEALERBESTAND IS STERK. NU IS HET TIJD OM DE SAMENWERKING MET HAAR DEALERS VERDER TE VERDIEPEN. Afgelopen najaar presenteerde S!LK Jewellery met FIERCE by S!LK een zeer verrassende nieuwe sieradenlijn als toevoeging op haar reguliere handgemaakte uniseks zilver collectie. De mysterieuze collectie viel op door het uitgesproken design van de zeer fraai vervaardigde zilveren slangen sieraden. In november kwam deze collectie op de markt en de eerste resultaten zijn goed. De bijzondere lijn is ook door de media niet onopgemerkt gebleven en zo is FIERCE onder andere herhaaldelijk op tv te zien geweest bij The voice of Holland en ook al bij social influencers en in bekende magazines als Grazia, HP/De Tijd en JFK gespot. Dit voorjaar zal S!LK met een grote stand aanwezig zijn in de vaste buitenring van de geheel vernieuwde Jewels & Watches. Zo gezegd kunnen we stellen dat het S!LK voor de wind gaat. VERDIEPING Tegendraads als zij is, pakt S!LK het dit voorjaar anders aan en zal de nadruk niet liggen op een uitbreiding van haar assortiment. S!LK zal dit voorjaar haar focus leggen op een nog intensievere ondersteuning van haar dealers. Daarover voelen we Maarten Smetsers aan de tand. “Ik durf te zeggen dat wij een zeer sterke uitgebalanceerde collectie hebben”, zegt de bevlogen Directeur Eigenaar. “Natuurlijk zijn we op de achtergrond altijd bezig met het maken van nieuwe designs. Maar dit voorjaar willen wij focussen op wat we al hebben en de ontmoetingen op de Voorjaarsbeurs nog meer kwalitatieve ontmoetingen maken, waarbij de nadruk op een nog verdere verdieping van onze samenwerking met onze dealers ligt.” VOLGENDE STAP “Wij gaan graag met onze dealers zitten en samen analyseren hoe we de doorverkoop bij deze klant nog beter kunnen maken”, zo vervolgt Maarten. “Voor mij is succesvol zaken doen niet alleen maar groter denken en groeien, soms is even stil staan en verdiepen de juiste weg om vervolgens nóg sterker door te pakken. Wij zijn nuchter en doen graag dingen goed en gedegen voordat we naar een volgende stap kijken. Het is onze ambitie om een ijzersterk merk neer te zetten wat ‘here to stay’ is. Ik wil met S!LK graag een aanzienlijk deel van de omzet van de winkelier uitmaken. Ik wil dat mijn dealers nog beter gaan renderen met S!LK ten opzichte van wat ze nu al doen.” MARKETING Maarten: “Wij zijn sterk in marketing. Wij hebben een eigen marketingbureau en daar wil ik nog meer gebruik van gaan maken. Wij kunnen tailor made en custom made point of sale-materiaal verbeteren. Het belang van een gedegen point of sale mag bekend zijn. Wij zijn een merk dat onze dealers hierbij kan en wil helpen. Dit voorjaar lanceren wij ons nieuwe instore concept en voor deze uitrol willen wij samen met onze dealer kijken hoe we dit in hun zaak zo optimaal mogelijk implementeren met een zo succesvol mogelijke uitkomst. Daarnaast lanceren wij ons brand book met een vernieuwde huisstijl wat onder andere gaat bijdragen aan een nog consistentere presentatie van ons merk, zo willen wij er alles aan doen om S!LK zo optimaal mogelijk neer te zetten.” Meer informatie: S!LK Jewellery Tel. 085-5007070 www.silkjewellery.nl Jewels & Watches-stand: D410

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4