De Juwelier nr1-2018 Online

De Ju w e l i e r n r 1 2 0 1 8 97 zou willen, mede door de rompslomp die komt kijken bij het leiden van de zaak, maar we moeten ons focussen op onze kwaliteit en dat is klanten één op één aandacht geven in een mooie ambiance en ze verrassen met kwalitatief hoogwaardige en onderscheidende producten.” FILOSOFIE De filosofie van Pim en Ivo – zich onderscheiden met mooie, hoogwaardige sieraden en horloges en de klanten zo goed mogelijk van dienst zijn met gedegen service – is mede ingegeven door de lessen die ze meegekregen hebben van hun ouders. “We zijn natuurlijk opgegroeid in een juweliersgezin en hebben zodoende veel van onze ouders opgestoken. Alleen al de gesprekken aan de keukentafel waren heel leuk en interessant om te volgen en daar hebben we ook zeker lering uit getrokken. Dat zie je bijvoorbeeld terug in onze unieke collectiesamenstelling en de bijzondere merken die we verkopen. We zetten heel sterk in op uniciteit. Een merk als Staudt is in onze ogen echt onderscheidend en biedt een enorm goede kwaliteit tegen een scherpe prijs, maar ook merken als Christiaan van der Klaauw, Nomos, Niessing, Meistersinger en Locman onderscheiden zich. We bieden in ieder segment een mooi merk. Ik verkoop ook liever twintig mooie en bijzondere horloges, dan tweehonderd mainstream producten. We spelen zeker in op trends, maar onze drijfveer is niet zo veel mogelijk verkopen. We worden veel meer gedreven door onze liefde voor ambachtelijke producten met een hoge toegevoegde waarde. Goedkoop is onze ogen duurkoop. Daar kiezen wij niet voor. We bieden een alternatief en verrassen onze klanten met niche producten. Dat verwachten ze ook van ons”, zegt Pim. FEEST Dat Nellissen Juwelen een jubileum viert, is duidelijk nog te zien in de winkel. Overal staan nog fleurige boeketten en een verdwaalde ballon in de hoek heeft de feestelijkheden ook overleefd. “Het was een hele leuke dag”, zo blikken Ivo en Pim desgevraagd terug op woensdag 29 november. “We hebben heel veel leuke reacties gehad van klanten en collega-ondernemers en –juweliers en we mochten natuurlijk het predicaat Hofleverancier uit handen van Gouverneur Theo Bovens ontvangen. Een bijzondere erkenning van onze onderneming.” ERKENNING Het verkrijgen van het predicaat Hofleverancier had nogal wat meer voeten in aarde dan op voorhand gedacht. “Na het aanvragen van het predicaat word je als onderneming volledig doorgelicht, financieel bijvoorbeeld, maar ook Arbo-technisch. Het geeft je ook wel veel informatie over je onderneming waar je daadwerkelijk wat aan hebt. Ook kritische puntjes die we kunnen aanpakken. Al met al is het een erkenning van onze rijke geschiedenis en complimenten voor de vorige generaties. De fundamenten die onze overgrootvader en onze voorgaande generaties hebben gelegd, zijn nog steeds de basis van ons succes en daar bouwen wij dagelijks vol overgave op door.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4