De Juwelier nr 1 2019

D e J u w e l i e r n r 1 2 0 1 9 4 I n h o u d P. 10 INTERVIEW SEIKO BENELUX Sinds augustus 2018 hanteert Seiko Nederland een nieuw distributiebeleid om de samenwerking met haar dealers te optimaliseren. Wij spreken hierover met Algemeen Directeur Paul Daniels en Marketing Manager Martine Meijer. P. 14 COVERSTORY PER BORUP DESIGN Richard Fabery de Jonge heeft een voorliefde voor Denemarken en Scandinavische merken en zodoende is hij vijf jaar geleden ook gestart met de verkoop van Per Borup Design. Dat is niet zonder succes en dus gingen wij op bezoek in Goes om te achterhalen wat de toegevoegde waarde van het Deense sieradenmerk voor Juwelier Fabery de Jonge is. P. 30 DOSSIER LABGROWN DIAMANT Voor- en tegenstanders geven een antwoord op de vraag of zij de opkomst van labgrown diamanten in het sieradensegment beschouwen als een (commerciële) kans of als een bedreiging voor de juweliersbranche. 14 10 P. 41 DRIJFHOUT Als het gaat om het recyclen van oud goud rekent men bij Drijfhout al meer dan veertig jaar op Fred. Het smelten van goud klinkt wellicht als een alledaags en zelfs ‘eenvoudig’ werk, maar dat is het zeker niet. 41

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4