De Juwelier nr 1 2023 Online

DE JUWELIER NR 1 2023 57 dealers er zeker van kunnen zijn dat alle kernproductontwerpen nergens anders te vinden zijn. Bij Domino draait alles om keuze bieden en voldoen aan de wensen en verwachtingen van klanten, ondersteund door een geweldige service, gegarandeerde kwaliteit, snelle levering en van de beste POS-materialen die je je kan wensen als retailer.” INDRUKWEKKENDE FACILITEITEN Door de allernieuwste moderne technologie te combineren met traditionele ambachtelijke vaardigheden, innoveert Domino waar het kan, zonder haar kernwaarde uit het oog te verliezen. “Ze zijn erg trots op het feit dat de sieraden zijn ontworpen en gemaakt volgens de eigen strenge normen in de geavanceerde productiefaciliteit in Birmingham. Die is het bezoeken zeker waard. Je verwacht dergelijke indrukwekkende faciliteiten in het topsegment als het gaat om sieradenproductie, maar bij Domino doen ze daar zeker niet voor onder.” THE COLLECTION De geschiedenis van Domino gaat terug naar het jaar 1947, toen het bedrijf werd opgericht, maar de introductie van Domino op de sieradenmarkt was in 1983. Het is Domino’s missie om de meest hoogwaardige kwaliteit sieraden te leveren en heden ten dage biedt Domino juweliers een concept waarmee ze consumenten kunnen helpen aan het door hun gewenste sieraad. The Collection van Domino is daar een mooi voorbeeld van. “Door samen te werken met retailers en onderzoek te doen naar de behoeften en het koopgedrag van de consument, is de ultieme customer journey gecreëerd bij het kopen van diamanten ringen. 'The Collection from Domino' bestaat uit meer dan 400 producten en is het meest omvangrijke aanbod van monturen en semi-gezette diamanten ringen van Domino Jewellery tot nu toe. De collectie bevat onder meer 65 gloednieuwe ontwerpen en wordt ondersteund door een uitgebreid pakket voor retailers.” POS-MATERIAAL Drijfhout biedt The Collection richting retailers aan met een weloverwogen en eigentijdse POS-ondersteuning voor in winkels en voor online uitingen. “We hebben onder meer een luxe brochure ontworpen om de ruime keuze aan beschikbare mogelijkheden te laten zien. Alle lifestyle- en productafbeeldingen uit de nieuwe brochure zijn tevens beschikbaar voor retailers om te gebruiken in de winkel, online, voor sociale media en in gedrukte publicaties”, aldus Peter. DIGITALE ONDERSTEUNING Retailers gaan ook profiteren van de recente investeringen van Drijfhout in digitale ondersteuning, omdat ze de beschikking hebben over een volledig geoptimaliseerd online platform. Peter: “Met uitgebreid onderzoek naar digitaal consumentengedrag, biedt de online wereld van Domino verbeterde navigatie en een groot aantal tools om klanten te helpen het gewenste product op de meest geschikte manier te vinden. Door dit traject ook online al aan te bieden – toch de plek waar de zoektocht voor consumenten begint – kunnen we hen daar al triggeren. Dat draagt alleen maar bij aan de verkoop bij de juwelier, want wij zoeken nadrukkelijk de samenwerking met het retailkanaal. De verkoop blijft bij de juwelier plaatsvinden.” DIAMANT FEED The Collection is ontworpen om een vlotte en plezierige koopervaring te realiseren. “Consumenten kunnen zodoende op hun gemak hun ultieme (verlovings)ring creëren met behulp van Domino's gecertificeerde diamant feed. Juweliers kunnen samen met hun klant door het assortiment bladeren om de ideale Domino-zetting (of halfgezette ring) en de perfecte diamant te vinden, online en op één plek. Het hele proces is zo ingericht om de koopervaring van deze speciale aankoop te vergroten. Alle ringen binnen 'The Collection' worden op voorraad gehouden, in meerdere hoofd- en vingermaten, wat betekent dat klanten hun gekozen ring binnen enkele dagen kunnen ontvangen.” VERKOOPPRIJZEN INZICHTELIJK Met de prijsmatrix van Drijfhout kunnen retailers prijzen voor meerdere diamant- en legeringopties tegelijkertijd bekijken, waardoor het eenvoudig wordt om het perfecte product tegen de juiste prijs samen te stellen. “Onze verkooppunten kunnen vooraf voorkeursmarges instellen, wat betekent dat consumenten de verkoopprijs naast de Domino-producten zien. Door hun eigen branding en kleurenpalet op de Domino-website toe te passen, kunnen juweliers deze vol vertrouwen presenteren als een verlengstuk van hun eigen website. Dat is iets wat wij als Drijfhout perfect kunnen verzorgen.” Meer informatie: Drijfhout Tel. 020-5648520 www.drijfhoutnl.com www.dominojewellery.com Jewels & Watches-stand: RB35

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4