De Juwelier nr 1 2024 Online

DE JUWELIER NR 1 2024 81 SIERADEN “In de Verenigde Staten zijn lab grown diamanten al niet meer weg te denken, waar meer dan een derde van de aanzoeken wordt gedaan met een ring gezet met lab grown diamant”, laat Stefan weten. In Nederland gaat de ontwikkeling van lab grown diamanten steeds sneller en de bekendheid groeit van het product onder consumenten. “Dat zien we onder andere aan de uitgevoerde zoekopdrachten in zoekmachines als Google terug. Ook bestond een groot deel van onze klantenkring voorheen uit expats, maar inmiddels verschuift dit en zien we steeds meer Nederlandse consumenten die kiezen voor ons product”, vertelt Stefan. Duurzaamheid “Op de Nederlandse markt zien we een verschuiving van trends naar duurzame en ethische keuzes. Consumenten zijn steeds meer betrokken bij het productieproces van hun sieraden en hechten waarde aan transparantie en verantwoordelijkheid. Wij kiezen er daarom al vanaf het begin voor om de lab grown diamanten te verwerken in sieraden van 18 karaat gerecycled goud. Hierbij leveren we de benodigde certificaten om een eerlijk en open verhaal aan de consumenten te kunnen vertellen. Als we naar het totale plaatje kijken is lab grown diamant ecologisch gezien een beter alternatief. Doordat er geen afgravingen nodig zijn is er daarvan geen impact op lokale flora en fauna. Wat ook bekend is, is dat er – net als bij natuurlijke diamanten - nog steeds behoorlijk veel energie nodig is voor het produceren van de diamanten. Gelukkig stappen steeds meer producenten over op hernieuwbare energie. We zijn druk bezig om in de nabije toekomst als merk uitsluitend lab grown diamanten geproduceerd met hernieuwbare energie aan te bieden. Hiermee hopen we nog beter bij de vraag van de consument aan te sluiten”, vertelt Stefan. Social media De huidige generatie consumenten en juist de doelgroep voor dit vernieuwde product brengt een groot deel van hun tijd door op social media. Stefan: “We hebben daarom een opvallende campagne opgezet die komende maanden op Instagram zal draaien. We willen hiermee heel gericht de consument aanspreken en ze kennis laten maken met Aurore Jewelry en het product lab grown diamant. Op deze manier kunnen we het complete en eerlijke verhaal delen met de consument.” Nieuwe kansen voor de juwelier “Als merk bieden we een totaalconcept aan de Nederlandse juwelier. De complete collectie bestaat uit hoogwaardige (verlovings)ringen, tennisarmbanden en tijdloze oorsieraden en colliers. Dealers ontvangen een luxe display, consumentenbrochures, verpakkingen en digitale webshopkoppelingen en beeldpakketten.” Aurore Jewelry is een merk van Excellent Jewelry. Voor vragen kunt u contact opnemen via info@aurorejewelry.nl / 035-5259599 LAB GROWN DIAMANT: EEN GROEIMARKT VOL KANSEN Aurore Jewelry is het eerste Nederlandse sieradenmerk dat uitsluitend werkt met lab grown diamanten. Het merk ziet de bekendheid van lab grown diamanten en de vraag onder consumenten de afgelopen tijd snel toenemen. De redactie sprak hierover met medeoprichter Stefan Bosboom.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4