De Juwelier nr1-2025 Online

16 DE JUWELIER NR 1 2025 ...COVERSTORY DELVE JEWELLERY De markt voor labgrown diamant is een vlucht aan het nemen. Geloof het of niet, maar een groot deel van de consumenten is echt volledig overtuigd van de labgrown diamant en vraagt er specifiek naar bij een juwelier. Niet eens op basis van prijs, maar vanuit ethische overwegingen. Ook als je het zelf misschien nog niet ondervonden hebt, gaat dat hoe dan ook gebeuren. Moeten we nog wat zeggen over de eigenschappen en verschillen? De diamanten van Delve zijn vervaardigd in een CO2-neutraal laboratorium en zijn chemisch, fysisch en optisch identiek aan natuurlijke diamanten. Dit innovatieve proces zorgt voor een minimale impact op het milieu. Bovendien wordt al het goud dat in de sieraden van Delve wordt gebruikt, gerecycled, wat de noodzaak voor nieuwe goudwinning aanzienlijk vermindert. Tot zover is er geen speld tussen te krijgen: Delve biedt veel kenmerken van onderwerpen die een hele grote doelgroep zeer belangrijk vinden. “Waar diamanten voor altijd zijn, is een doelgroep dat zeker niet. Met 65% van de Gen-Z consumenten en 57% van de Gen-X consumenten die heel erg kijken naar de ethische geloofsbrieven van merken, winnen labgekweekte diamanten in een ongekend tempo marktaandeel.” Traceerbaarheid Natuurlijk is er ook nog een belangrijk aspect wat in het voordeel van Delve spreekt: de traceerbaarheid van de diamanten. Door middel van geavanceerde nano- en blockchaintechnologie kunnen klanten elke stap van de ontwikkeling van hun sieraden volgen, van de oorsprong van de diamant tot het eindproduct. Dit biedt een ongeëvenaarde traceerbaarheid en zekerheid over de ethische afkomst van de materialen. Niet onbelangrijk in een wereld waarin transparantie niet altijd gegarandeerd is en waarin Delve dus duidelijk voorop loopt. De vrouwen achter het merk Prachtige unique selling points van een innovatief merk, maar wie zijn de vrouwen achter Delve? Net zo belangrijk is dat zij hun sporen ruimschoots verdiend hebben in deze wereld. Barbara Klopper is geboren en getogen in ZuidAfrika en heeft daar haar opleiding gevolgd tot sieradendesigner aan de universiteit van “VOOR ONS IS DE JUWELIER HET GESPECIALISEERDE AFZETKANAAL VOOR DELVE JEWELLERY” Afgelopen september was daar ineens Delve Jewellery. Tijdens de Jewels & Watches Retailbeurs presenteerden Paula Schulman Guenther en Barbara Klopper voor het eerst hun eigen fine jewelry sieradenmerk met labgrown diamant aan de juweliersmarkt en konden daar ook op veel interesse rekenen. Niet dat er ook meteen een stortvloed aan juweliers het merk hebben opgenomen, maar naar aanleiding van de vele gesprekken daar werd een initiële harde nee, een voorzichtige misschien. De afgelopen tijd hebben Barbara en Paula meer en meer zaadjes gepland en nóg meer stappen gezet in de ontwikkeling van Delve Jewellery. Het avontuur zet zich onverminderd voort en nieuwe hoogtepunten zijn ook al gerealiseerd met als toppunt een eerste deelname aan Inhorgenta afgelopen week. De ambities reiken ver en het geloof in Delve is immens. Met goed recht, zeggen wij erbij, want het verhaal van Delve klopt, de professionaliteit spat er vanaf en er is een grote groep consumenten die aangesproken kan worden met de collectie. Wij spreken met beide vrouwen over de ambities die ze hebben, hun eigen achtergrond en de weg die ze willen bewandelen met Delve. Barbara Klopper en Paula Schulman Guenther

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4