De Juwelier nr1-2025 Online

52 DE JUWELIER NR 1 2025 JEWELS & WATCHES RETAILBEURS “FJORY VEROVERT DE MARKT MET LUXE SIERADEN VOOR EEN BETAALBARE PRIJS” SGS blijft groeien en vernieuwen in de sieradenbranche. Met de explosieve toename in de verkoop van de Fjory-collectie, strategische uitbreidingen en een sterk team zet het bedrijf grote stappen. We spreken met Bas en Wim, de drijvende krachten achter SGS, over de successen, innovaties en toekomstplannen. De verkoopcijfers van Fjory-sieraden schieten omhoog, en dat is geen toeval als we Wim mogen geloven. “Onze sieraden onderscheiden zich door de unieke productietechniek van goud gevuld met zilver”, legt Wim uit. “Dat betekent dat klanten een massief sieraad krijgen met de luxe uitstraling van goud, maar voor een fractie van de prijs van massief goud. Dit maakt Fjory ongekend populair.” Bas vult aan: “De combinatie van kwaliteit, luxe en betaalbaarheid zorgt ervoor dat Fjory een schot in de roos is. Juweliers hebben nu een volwaardige, duurzame optie tussen verguld en massief goud in. En dat zien we terug in de verkoopcijfers: de collectie vliegt de deur uit.” Fjory Carrousels: een goudmijn op klein oppervlak Een van de grote succesfactoren achter de verkoop, is de slimme presentatie. “Onze Fjory Carrousels bewijzen keer op keer hun kracht”, zegt Wim. “Ze nemen nauwelijks ruimte in beslag, maar leveren juweliers een hoge omloopsnelheid op. Consumenten kunnen snel en overzichtelijk schakels, colliers en armbanden bekijken, waardoor ze sneller tot aankoop overgaan. Het is een simpel, maar effectief systeem dat zichzelf heeft bewezen.” Bas knikt instemmend: “Dit is wat juweliers zoeken: een efficiënte manier om veel sieraden te tonen op een klein oppervlak, zonder dat het rommelig oogt. En de verkoopresultaten bewijzen het succes.” Goudprijs stijgt, Fjory profiteert Met de goudprijs op een historisch hoogtepunt zou je verwachten dat consumenten terughoudend zijn met het kopen van gouden sieraden. Maar het tegenovergestelde blijk waar. “Mensen zoeken naar goedkopere alternatieven”, legt Wim uit. “Ze willen wél goud, maar zonder het extreme prijskaartje. Fjory biedt precies die oplossing.” Bas vult aan: “We merken dat veel klanten bewust kiezen voor goud gevuld met zilver, omdat ze daarmee een duurzaam en volwaardig sieraad krijgen zonder de torenhoge kosten. De stijgende goudprijs heeft onze verkoop juist een boost gegeven, omdat consumenten meer dan ooit zoeken naar betaalbare luxe.” Fjory verovert België Niet alleen in Nederland, maar ook in België stijgt de vraag naar Fjorysieraden explosief, horen wij van Bas en Wim. “We zien steeds meer Belgische Bas & Wim Stijnis (Foto: Robert van Beek)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4