Previous Page  10 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 76 Next Page
Page Background

I

N T E R V I E W

F

E S T I N A

L

O T U S

B

E N E L U X

WAAR DENKT U AAN ALS WE HET HEBBEN OVER FESTINA? SPAANS HORLOGEMERK MET EEN STERKE BAND MET HET WIELRENNEN WAAR-

SCHIJNLIJK. MARKTLEIDER IN BELGIË? VAST OOK WEL. VANUIT HET HOOFDKANTOOR VAN FESTINA LOTUS BENELUX IN BELGIË WORDT

NEDERLAND ECHTER OOK GEZIEN ALS EEN AFZETMARKT MET GROOT POTENTIEEL. VERANTWOORDELIJK VOOR HET UITVOEREN VAN HET

BELEID VAN DE MERKEN DIE IN HET PORTFOLIO VAN FESTINA LOTUS BENELUX (FESTINA, LOTUS, JAGUAR, CANDINO EN CALYPSO WATCHES)

ZIJN, IS JURGEN DE STROOPER. DE REDACTIE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE JUWELIER SPRAK MET DE ALGEMEEN SALES DIRECTOR VAN FESTINA LOTUS

BENELUX EN SALES VERANTWOORDELIJKE VOOR NEDERLAND ROLAND KRAGTEN TIJDENS BASELWORLD 2016. DAAR WERD ONDER MEER

GESPROKEN OVER DE AMBITIES VAN FESTINA LOTUS GROUP IN NEDERLAND EN TEVENS KREGEN WE METEEN DE NIEUWE COLLECTIES TE ZIEN.

Fotografie: Maaike van Esch

FESTINA

‘DE

GROTE KRACHT

VAN

IS TE VINDEN IN HET BASISAANBOD’

Met meer dan dertig jaar historie is de Festina Lotus Group uitgegroeid tot een

van de horlogegiganten in de horlogebranche. Naast Festina bestaat het port-

folio van de Festina Lotus Group dus uit de merken Lotus, Jaguar, Candino,

Calypso, Lotus Style and Lotus Silver. Het succes van de Festina Lotus Group

is gebaseerd op de ervaring en kennis die in de afgelopen drie decennia

is opgedaan, maar ook op technologische innovatie, een geweldige prijs-

kwaliteitverhouding en een betrouwbare aftersales service. Bovendien kan de

Festina Lotus Group terugvallen op een uitgekiend wereldwijd distributiesys-

teem.

PRIJS-KWALITEITVERHOUDING

Bij de merken binnen het portfolio van de Festina Lotus Group gaan design

en innovatie hand-in-hand. Als gevolg daarvan is de Festina Lotus Group aan-

wezig in meer dan negentig landen en vandaag de dag is het bedrijf zelfs sec-

torleider in de markten in Spanje, Frankrijk én België. Die positie wil Festina

ook verwerven in Nederland. Jurgen de Strooper: “Van oudsher zijn we heel

sterk in België. In Nederland is het tot nog toe lastiger voor ons. Dat heeft te

maken met de sterke spelers die zich op de markt begeven. De grote kracht

van Festina is te vinden in het basisaanbod en ik denk dat Festina daar zeker

van toegevoegde waarde heeft voor juweliers. Dat heeft alles te maken met

de geweldige prijs-kwaliteitverhouding.”

BREED PRESENTEREN

Jurgen omschrijft Festina als ´heel toegankelijk´. “De collectie van Festina is

sterk in de basis, met uitschieters zoals de Chrono Bike collectie en de nieu-

we Prestige collectie. We zorgen ervoor dat het aanbod steeds meeromvat-

D

E

J

U W E L I E R

N R

2 2 0 1 6

10

Jurgen de Strooper en Roland Kragten