I
N T E R V I E W
F
E S T I N A
L
O T U S
B
E N E L U X
WAAR DENKT U AAN ALS WE HET HEBBEN OVER FESTINA? SPAANS HORLOGEMERK MET EEN STERKE BAND MET HET WIELRENNEN WAAR-
SCHIJNLIJK. MARKTLEIDER IN BELGIË? VAST OOK WEL. VANUIT HET HOOFDKANTOOR VAN FESTINA LOTUS BENELUX IN BELGIË WORDT
NEDERLAND ECHTER OOK GEZIEN ALS EEN AFZETMARKT MET GROOT POTENTIEEL. VERANTWOORDELIJK VOOR HET UITVOEREN VAN HET
BELEID VAN DE MERKEN DIE IN HET PORTFOLIO VAN FESTINA LOTUS BENELUX (FESTINA, LOTUS, JAGUAR, CANDINO EN CALYPSO WATCHES)
ZIJN, IS JURGEN DE STROOPER. DE REDACTIE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE JUWELIER SPRAK MET DE ALGEMEEN SALES DIRECTOR VAN FESTINA LOTUS
BENELUX EN SALES VERANTWOORDELIJKE VOOR NEDERLAND ROLAND KRAGTEN TIJDENS BASELWORLD 2016. DAAR WERD ONDER MEER
GESPROKEN OVER DE AMBITIES VAN FESTINA LOTUS GROUP IN NEDERLAND EN TEVENS KREGEN WE METEEN DE NIEUWE COLLECTIES TE ZIEN.
Fotografie: Maaike van Esch
FESTINA
‘DE
GROTE KRACHT
VAN
IS TE VINDEN IN HET BASISAANBOD’
Met meer dan dertig jaar historie is de Festina Lotus Group uitgegroeid tot een
van de horlogegiganten in de horlogebranche. Naast Festina bestaat het port-
folio van de Festina Lotus Group dus uit de merken Lotus, Jaguar, Candino,
Calypso, Lotus Style and Lotus Silver. Het succes van de Festina Lotus Group
is gebaseerd op de ervaring en kennis die in de afgelopen drie decennia
is opgedaan, maar ook op technologische innovatie, een geweldige prijs-
kwaliteitverhouding en een betrouwbare aftersales service. Bovendien kan de
Festina Lotus Group terugvallen op een uitgekiend wereldwijd distributiesys-
teem.
PRIJS-KWALITEITVERHOUDING
Bij de merken binnen het portfolio van de Festina Lotus Group gaan design
en innovatie hand-in-hand. Als gevolg daarvan is de Festina Lotus Group aan-
wezig in meer dan negentig landen en vandaag de dag is het bedrijf zelfs sec-
torleider in de markten in Spanje, Frankrijk én België. Die positie wil Festina
ook verwerven in Nederland. Jurgen de Strooper: “Van oudsher zijn we heel
sterk in België. In Nederland is het tot nog toe lastiger voor ons. Dat heeft te
maken met de sterke spelers die zich op de markt begeven. De grote kracht
van Festina is te vinden in het basisaanbod en ik denk dat Festina daar zeker
van toegevoegde waarde heeft voor juweliers. Dat heeft alles te maken met
de geweldige prijs-kwaliteitverhouding.”
BREED PRESENTEREN
Jurgen omschrijft Festina als ´heel toegankelijk´. “De collectie van Festina is
sterk in de basis, met uitschieters zoals de Chrono Bike collectie en de nieu-
we Prestige collectie. We zorgen ervoor dat het aanbod steeds meeromvat-
D
E
J
U W E L I E R
N R
2 2 0 1 6
10
Jurgen de Strooper en Roland Kragten