Previous Page  3 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 76 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

J

U W E L I E R

N R

2 2 0 1 6 3

Vakblad voor de totale juweliers-

en bijouteriebranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dejuwelier.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Coen de Jager

c.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor

het Advertentiewezen, gedeponeerd

ter griffie van de Arrondissementsrecht-

banken en bij de Kamers van Koop-

handel.

Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan

ook, zonder voorafgaande toestemming

van de uitgever.

De Juwelier besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijd-

schrift wordt opgenomen. Fouten zijn

echter niet volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook

op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd

zijn op de bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

Vakinformatie voor de totale Juweliers- en Bijouteriebranche

|

April 2016

|

16e jaargang no. 2

|

Prijs

10,50

COVERSTORY

HÆMMER GERMANY

ICE DUO:

KLEURRIJK ÉN TRENDY

REPORTAGE

ALLER SPANNINGA

de juwelier

HORLOGE

S

PECIAL

In de vorige uitgave heb ik mij kritisch uitgelaten over het concept van Jewels &

Watches en dan vooral over de bereidheid van juweliers om de beurs te bezoeken.

Soms krijg je dan de spreekwoordelijke deksel op je neus. Ik schreef dat ik het

onbegrijpelijk vond (en nog steeds vind overigens) dat juweliers waarde hechten

aan een Nederlandse vakbeurs, maar deze zelf niet bezoeken. Daarbij stipte ik aan

dat het doorgaans drukker is bij de bar dan op de beursvloer. Ik denk dat tijdens de

Voorjaarsbeurs mijn woorden een beetje gelogenstraft zijn, want niet alleen was het

druk op de beurs, er hing ook een hele positieve stemming. Natuurlijk maakt één

zwaluw nog geen zomer, maar ik denk dat de positiviteit die duidelijk aanwezig was

tijdens de Voorjaarsbeurs een voorbode kán zijn voor een mooi jaar.

Ik bezocht in maart ook BaselWorld. De grootste horloge- en sieradenbeurs verliest

in mijn ogen ook een beetje van zijn glans. Niet dat de stands minder mooi waren,

maar op de dagen dat ik de beurs bezocht leek het wel of er minder bezoekers waren

én wat mij opviel is dat er minder exposanten aanwezig waren. Daarbij waren som-

mige fabrikanten van onderdelen en machines gewoon op de beursvloer tussen de

bekende sieraden- en horlogemerken te vinden. Dat wordt niet vanuit een luxepositie

gedaan denk ik.

Waar ik wel blij van werd waren de nieuwe collecties die ik de afgelopen tijd heb

mogen bewonderen. Vooral op horlogegebied is er weer veel nieuws te melden en

dat vindt u ook terug in deze uitgave van De Juwelier. We zien veel retro-modellen bij

de bekende merken en vooral de nieuwe collectie van TW Steel vind ik geweldig. Uit

de branche hoor ik veel verhalen dat het momenteel heel moeizaam gaat wat betreft

de verkoop van horloges, maar met de noviteiten zit het wel goed. Dat moet ook de

consument uiteindelijk over de streep trekken.

Ik wil u tot slot nog wijzen op een tweetal artikelen die u terugvindt in deze uitgave

van De Juwelier. Wij waren in Joure op bezoek bij Aller Spanninga om met eigen ogen

te zien hoe de nieuwe My Memoire- en My Solitaire-collecties geproduceerd worden.

Het is prachtig om te zien hoe ambacht en moderne technieken samenkomen bij

Aller Spanninga. Vakmanschap staat nog steeds hoog in het vaandel, maar door de

innovatiedrang hebben de afgelopen jaren hypermoderne machines een deel van het

productieproces overgenomen. Dat komt de kwaliteit nog meer ten goede.

Ook hebben wij een gesprek gehad met Rudyard Bekker en Ed Postmus van CLUSE

over het succesverhaal van dit enorm populaire horlogemerk. Rudyard en Ed gaan

de distributiekanalen uitbreiden en verder optimaliseren, dus dat is voor u zeker een

interessante ontwikkeling om in de gaten te houden.

Veel leesplezier met deze uitgave van De Juwelier!

Hoofdredacteur vaktijdschrift De Juwelier

c.dejager@gpmedia.nl

De Visie

Coen de Jager