I
n t e r v i e w
R
o n a l d
e n
W
i m
v a n
B
u u l
WE HEBBEN HET EVEN MOETEN OPZOEKEN, MAAR HET IS ALWEER ZEVEN JAAR GELEDEN DAT WE IETS OVER INVICTA WATCH EUROPE
HEBBEN GESCHREVEN. JE MAG DUS WEL STELLEN DAT HET WAT STILLER IS GEWEEST RONDOM HET BEDRIJF, MAAR DAT BETEKENT ZEKER
NIET DAT ER NIETS GEBEURD IS. STERKER NOG, TOEN WIJ WIM EN RONALD VAN BUUL (DE MANAGING DIRECTORS VAN INVICTA WATCH
EUROPE) SPRAKEN TIJDENS BASELWORLD BLEEK ER WEER GENOEG TE VERTELLEN. ZO MOETEN WE TEGENWOORDIG SPREKEN VAN DE
INVICTA WATCH GROUP, WANT NAAST HET EIGEN MERK INVICTA ZIJN DE MERKEN TECHNOMARINE , GLYCINE EN S. COIFMAN AAN HET
PORTFOLIO VAN HET BEDRIJF TOEGEVOEGD. GENOEG REDEN OM DE HEREN EENS AAN DE TAND TE VOELEN.
Dat er de afgelopen jaren minder over Invicta in de vakbladen heeft gestaan heeft mede te maken met het beleid van de Invicta
Watch Group. Online marketing en ook online verkoop zijn speerpunten voor het bedrijf. “Dat is niet de traditionele manier van
werken”, zo erkent Ronald van Buul. “Toen wij bijna tien jaar geleden met Invicta in aanraking kwamen was het liefde op het eerste
gezicht. We waren enorm trots dat we dit merk in Europa mochten distribueren en hadden alle intenties om dat via de traditionele
weg te doen. Maar toen we een aantal jaar geleden twee maanden in Amerika hebben doorgebracht, zagen wij dat het ook op een
andere manier kon.”
ONLINE
De vooruitstrevende eigenaar van Invicta (Eyal Lalo) heeft inderdaad een eigen manier van werken. Hij prees de Invicta horloges aan
via reclame op televisie, stak heel veel geld in online en social media marketing en durft te investeren in nieuwe merken en innova-
tieve producten. “Hij toonde ons dat je je moet richten op groeimarkten en dat je daar vraag moet creëren. Als er nieuwe manieren
van adverteren zijn, zoals social media marketing, dan durft hij daar in mee te gaan. Dat heeft er mede voor gezorgd dat Invicta in
Amerika enorm succesvol is en dat wij in Europa een zeer goede basis hebben gerealiseerd. Ik durf wel te stellen dat we één van
de snelst groeiende merken zijn op horlogebied in Europa én er liggen nog genoeg kansen voor ons, zowel online als offline”, aldus
Ronald.
GEEN TUSSENSCHAKEL
“Dat wil zeggen dat we als we ons nadrukkelijk online profileren, we ook online én offline een goed afzetkanaal moeten hebben”,
zo vult Wim aan. “Online hebben we dat redelijk op orde, maar offline zouden we graag het dealernetwerk versterken. We hebben
juweliers ook heel veel te bieden. Niet alleen zijn wij voorraaddragend en hebben we een geweldig marketingapparaat dat alle mer-
ken een eigen identiteit geeft, maar we leveren dus ook direct aan de juwelier, zonder tussenkomst van een distributeur. De tussen-
schakel ontbreekt zo en dat heeft ook effect op de marge. Kortom, alle randvoorwaarden zijn aanwezig om samen succesvol te zijn.”
‘We willen graag ons
dealernetwerk versterken’
D
e
J
u w e l i e r
n r
2 2 0 1 7
10
Het hele team van Invicta Watch Europe